Audi SQ7 TDI | Potęga Diesla

Audi dumnie prezentuje dużego i mocarnego SUV-a SQ7. To najmocniejszy SUV z silnikiem Diesla na rynku
Audi e-tron quattro concept Lawina nowości w Audi. Co Niemcy szykują na najbliższe lata?

Zaczynamy od najważniejszego, a więc imponującego silnika TDI. Potężna, wyposażona w dwie turbosprężarki V-ósemka o pojemności 3956 cm3 została przebudowana od podstaw. Audi SQ7 może się pochwalić mocą 435 KM i aż 900 NM maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny w przedziale od 1000 do 3250 obr./min. Jednostka V8 4.0 TDI współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Jak przystało na rasowego SUV-a moc trafia na wszystkie cztery koła za pomocą napędu quattro.

Marka z Ingolstadt chwali się, że sportowa odmiana Q7 to pierwszy seryjnie produkowany samochód z elektrycznie napędzaną sprężarką (EAV). Dodatkowa moc wspiera kierowcę przy starcie i przyspieszaniu na niższych obrotach - auto jest znacznie dynamiczniejsze i znika problem turbodziury. Źródłem mocy EAV (maksymalna moc 7 kW) jest pokładowa instalacja elektryczna o napięciu 48 V.

Najważniejsze liczby Audi SQ7:

0-100 km/h - 4,8 sekundy

Prędkość maksymalna - 250 km/h (elektronicznie ograniczona)

Średnie spalanie: 7,4 litra na 100 km

„W ślad za świetnie przyjętym na rynku modelem SQ5, koncepcję auta typu S z wysokoprężną jednostką napędową wdrażamy do serii Q7. Audi SQ7 TDI z silnikiem V8 TDI charakteryzuje się zużyciem paliwa na poziomie jednostki sześciocylindrowej. Swoją światową premierę, biorąc pod uwagę konkurencyjne samochody tego segmentu, ma tu nowatorskie rozwiązanie techniczne, czyli zamontowanie w nowym SQ7 TDI elektrycznie napędzanej sprężarki. W ten sposób Audi podkreśla swoje ambicje wynikające z dewizy „Przewaga dzięki technice” - mówi dr Stefan Knirsch, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.

Audi SQ7 TDI

Niemcy chwalą się nie tylko silnikiem, ale także nowoczesnym systemem stabilizacji wychylania się pojazdu w zakrętach, układem tylnych kół skrętnych, bardzo lekką konstrukcją, sportowym mechanizmem różnicowym, a także współczynnikiem oporu powietrza Cw na poziomie 0,34.

Audi w swoich sportowych modelach ogranicza się do delikatnych i bardzo wyważonych zmian. Niemcy nigdy nie stawiali na wielkie wloty powietrza i agresywną stylistykę. Nie inaczej jest w przypadku SQ7. SUV został pomalowany na charakterystyczny niebieski lakier i nabrał bardziej sportowego charakteru. Wloty powietrza po bokach zderzaka, obudowy lusterek i listwy drzwi, wykonano ze standardowego aluminium. Z tyłu zauważamy cztery potężne rury wydechowe.

W zależności od wersji, którą klient zamówi Audi SQ7 może być samochodem pięcio- albo siedmiosobowym.

Audi SQ7 TDI

We wnętrzu nie zabrakło sportowych foteli, kontrastowych przeszyć, czarnej podsufitki z alcantary czy aluminiowych i karbonowych akcentów. Z technicznych nowinek warto wymienić obowiązkowe: Audi virtual cockpit, nowoczesny system multimedialny, system nawigacji MMI, system audio firmy Bang & Olufsen Advanced Sound System (23 głośniki), opcjonalne tablety Audi w oparciach przednich foteli oraz całą masę systemów wsparcia kierowcy.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe Audi Q7 | Drugie wcielenie

Audi Q7

Więcej o:
Komentarze (13)
Audi SQ7 TDI | Potęga Diesla
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Cichy!

    Oceniono 11 razy 7

    Jak to pali 7,5l to ja jestem Alojzy Bombel. Chyba że ktoś ma nogę jak pelikan

  • Gość: Franek

    Oceniono 23 razy 7

    Po tylu wpadkach jakościowych ludzie nadal to kupują. Klienci mają jaja.

  • Gość: dregrace

    Oceniono 14 razy 6

    dobrze że firma rozwija diesla, tymi silnikami jeździ się wspaniale. Lewackie zasrańce EU chcą zbić te technologie bo niby nowe diesle nie są eco

  • Gość: Jkb

    Oceniono 16 razy 6

    To naprawdę przewaga dzięki technice, kto dzisiaj robi jeszcze diesle v8. W audi mają jaja

  • Gość: A

    Oceniono 10 razy 2

    Spokojnie to photoshop. Na żywo żadne audi nie wyglada tak jak w materiałach prasowych mimo ze wszystkie wyglądają tak samo :)

  • hiszpan25

    Oceniono 8 razy 2

    i pomyslec ze w latach 2008-2012 mozna bylo miec Q7 nawet z silnikiem V12 TDI :) en.wikipedia.org/wiki/Audi_Q7#Q7_V12_TDI_.282008.E2.80.932012.29
    500km i 1000mN... czyli tylko troszke mniej niz obecne V8

  • Gość: Coobik

    Oceniono 7 razy 1

    Choćby kie wiem jak go zachwala i tak mi się nie podoba. Po prostu "czolg", ohydny pancer-tank. Nic więcej.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX