Salon Genewa 2016 | Koenigsegg Regera | Bugatti na celowniku

Na ustach wszystkich w Genewie jest oczywiście Bugatti Chiron. Jednak nie można zapominać, że w Szwecji wyrósł mu bardzo groźny konkurent
Lamborghini Centenario Lamborghini Centenario | Tak powinien wyglądać supersamochód!

Oprócz Hennessey Koenigsegg to chyba jedyna poważna firma tworząca supersamochody, która potrafi zaprezentować pojazd, mogący konkurować z Bugatti. Do tej pory punktem odniesienia był Veyron. Od Salonu Samochodowego Genewa 2016 Szwedzi biorą na celownik Chirona. I jak się okazuje, Koenigsegg Regera po niektórymi względami jest lepszy od francuskiego konkurenta!

Regera zaskakuje innowacyjnym układem napędowym nazwanym KDD (Koenigsegg Direct Drive). Jest to układ hybrydowy pozbawiony skrzyni biegów, na który składa się silnik spalinowy zamontowany centralnie, sprzęgło hydrokinetyczne oraz trzy silniki elektryczne. Pierwszy, umieszczony za potężnym V8, odpowiada za generowanie momentu obrotowego, energii elektrycznej oraz za rozruch silnika spalinowego. Dwa pozostałe umieszczono przy tylnych kołach. Koenigsegg twierdzi, że straty w układzie napędowym są niższe o 50% w stosunku do klasycznych układów ze skrzynią biegów. Uzupełnieniem jest zestaw akumulatorów o pojemności 9,27 kWh, które da się naładować z gniazdka.

Zastosowany system KDD podniósł wagę Regery zaledwie o 88 kg, co w sumie przekłada się na masę własną 1590 kg (auto zatankowane i gotowe do jazdy).

Silnik spalinowy V8 5.0 generuje dzięki doładowaniu 1100 KM mocy i 1250 Nm momentu obrotowego. Silniki elektryczne oferują 700 KM mocy i 900 Nm momentu. Gdy układ pracuje pełna parą maksymalna moc wynosi 1500 KM, a moment obrotowy 2000 Nm.

Koenigsegg Regera

Koenigsegg robi jeszcze większe wrażenie jeżeli uświadomimy sobie, że Szwed jest szybszy od Bugatti Chirona! Osiągi Regery wyglądają następująco:

0-100 km/h - 2,8 sekundy

0-200 km/h - 6,6 sekundy

0-300 km/h - 10,9 sekundy

0-400 km/h - 20 sekund

Przy pierwszej setce królem pozostaje Bugatti (2,5 sekundy), ale już przy 200 km/h szanse się wyrównują, a trzysetkę Koenigsegg osiąga w 2,5 sekundy szybciej! Francuzi nie podali jeszcze czasu Chirona od 0 do 400 km/h, ale wszystko wskazuje na to, że 20 sekund Regery może być poza zasięgiem supersamochodu z koncernu VAG.

Jednak Koenigsegg Regera to nie tylko kosmiczne osiągi - Szwedzi zapewniają, że to także luksusowe i komfortowe auto, które nie odstrasza wyścigowym ascetyzmem. Kierowca dostanie m.in. skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane fotele z pamięcią ustawień, nowoczesny system multimedialny, Wi-Fi, możliwość sparowania telefonu czy przednią i tylną kamerę. Niestety, Koenigsegg wciąż nie podał oficjalnej ceny supersamochodu. Nie przeszkodziło to "kilku" bogaczom w złożeniu zamówień i wpłaceniu zaliczek.

ZOBACZ TAKŻE:

Bugatti Chiron | Cesarz powrócił!

Bugatti Chiron

Więcej o:
Komentarze (6)
Salon Genewa 2016 | Koenigsegg Regera | Bugatti na celowniku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Rumbi

    Oceniono 6 razy 2

    Jak oni to zrobili jest lżejszy od bugatti o 400 kg a ma tyle samo mocy. Vag upada na pysk

  • Gość: Kuba Sidor

    Oceniono 1 raz 1

    Chciałbym mieć takiego Koenigsega Regerę

  • Gość: trgfd

    0

    czy jeśli aku się rozładuje (a widać, że są b.małej pojemności), to te parametry są nadal aktualne, bo jeśli nie to lipa i to Wielka lipa!

  • Gość: gg

    Oceniono 6 razy 0

    "Gdy układ pracuje pełna parą maksymalna moc wynosi 1500 KM, a moment obrotowy 2000 Nm" - to ile można przejechać na pełnym wykorzystaniu mocy? 10? 30? 50km? I trzeba ponownie podłączyć do gniazdka?? To jest wada takiego połączenia, na papierze wygląda cudownie, ale w realu po chwili już nie jest tak pięknie

  • Gość: Kajman

    Oceniono 3 razy -1

    Chiron go zniszczy, Koenigseeg jest zbyt kruchy aby konkurować ze swym bogiem Bugatti.

  • Gość: Jkb

    Oceniono 12 razy -4

    Pewnie szybszy od bugatti ale przy nim wygląda jak kupa

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX