Salon Genewa 2016 | Audi S4 Avant | Mocarne kombi dołącza do rodziny

Najważniejsze informacje o nowych Audi S4 poznaliśmy już w 2015 r., podczas targów we Frankfurcie. Jednak to dopiero w Genewie zobaczymy, jak prezentuje się S4 Avant
Audi A4 B9 Prześwietlamy ceny | Wszystkie modele Audi

Sercem Audi S4 i S4 Avant jest turbodoładowana jednostka V6 TFSI. Inżynierowie Audi wycisnęli z trzech litrów pojemności aż 354 KM mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie dość, że silnik jest mocniejszy od swojego poprzednika, to jeszcze waży mniej i cechuje się mniejszym apetytem na benzynę.

"V-szóstka" współpracuje z ośmiostopniowym automatem tiptronic, a moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła. Inteligentny system quattro podczas normalnej jazdy przerzuca 60% na tył, ale w razie potrzeby może skierować na przód nawet 70% mocy momentu obrotowego lub aż 85% na tylną oś. System błyskawicznie reaguje na zmiany na drodze.

Osiągi? Wrażenie robi przede wszystkim pierwsza "setka", która pojawia się na liczniku po 4,7 sekundy w sedanie i 4,9 sekundy w Avancie. Wszyscy maniacy prędkości mogą kręcić nosem na prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h. S4 oczywiście mogłoby pojechać szybciej, ale twórcy ze względów bezpieczeństwa postanowili zamontować S4 elektroniczny kaganiec.

Zmiany w wyglądzie nie są ostentacyjne. To m. in. bardziej wyraziste kontury zderzaków i wlotów powietrza, niektóre elementy karoserii pomalowane na matową szarość, chromowane dodatki, lśniące aluminium lusterka czy cztery końcówki rur wydechowych. Wersje S4 są niższe o 23 mm i standardowo stoją na 18-calowych felgach. Za dopłatą można przejść na dziewiętnastki.

Audi S4 i S4 Avant

Z kolei we wnętrzu nie mogło zabraknąć sportowych foteli (skóra Perlnappa oraz alcantara), wirtualnego kokpitu (Audi virtual cockpit) i charakterystycznej dla modeli S czarnej tapicerki. Metalowe motywy to matowe, szczotkowane aluminium. Wersje S rozpoznamy też po podświetlanych listwach progowych, emblematach S4 oraz specjalnym ekranie startowym. I Audi S4, i Audi S4 Avant są bardzo bogato wyposażone, dlatego klienci nie muszą się martwić o obecność całego zestawu systemów wspomagających kierowcę i elementów wyposażenia z najwyższej półki.

Wciąż nie znamy oficjalnych polskich cen sportowego wcielenia nowego Audi A4. Za naszą zachodnią granicą S4 zostało wycenione na 59 300 euro (259 tysięcy złotych), a S4 Avant na 61 150 euro (267 tysięcy złotych). Obydwa auta do salonów mają trafić  wiosną tego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Lawina nowości w Audi. Co Niemcy szykują na najbliższe lata?

Audi e-tron quattro concept

Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 185/65/R15 88T Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 215/55/R16 93W Zdjęcie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 205/45/R16 83Y
CONTINENTAL ContiPremiumCon... CONTINENTAL ContiPremiumCon... Goodyear Eagle F1 Asymmetri...
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (15)
Salon Genewa 2016 | Audi S4 Avant | Mocarne kombi dołącza do rodziny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Judeakilla

    Oceniono 13 razy -5

    Aaaaadam szychtera mosze będzie na nie stać. Chypa sze dołoży pare dodatkuf to cena wzrośnie tfu krotnie

  • graveir

    Oceniono 5 razy -3

    Tak patrzę na to wnętrze i nie mogę się opszeć wrażeniu, że już je gdzieś widziałem. Mazda 6? :)

  • Gość: Mariusz

    Oceniono 1 raz 1

    Jak przyjrzeć sie dokładnie zdjęciom wnętrza samochodu to widać postęp w jakości używanych materiałów(przynajmniej z daleka hehehe - do salonu się nie wybieram nie mam luźne 250tysi), wnętrze też wygląda bardzo nowocześnie, natomiast jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to niestety szału nie ma, chciałoby sie więcej polotu przy projektowaniu ale..., Audi sprzedaje się, nawet bardzo dobrze się sprzedaje, w 2015 roku sprzedali o 999 samochodów więcej niż w 2014. Także jak widać na każdego potwora znajdzie sie amatora :)))

  • Gość: szej

    Oceniono 2 razy 2

    Pewnie jeździ świetnie, ale to nie to samo co tradycyjne wolnossące RS4 z V8 i manualną skrzynią biegów. Esencja sportowego sedana.

  • grupalakatuz

    Oceniono 8 razy 4

    To za chwilę przestanie się podobać nawet księgowym.

  • Gość: bloom

    Oceniono 12 razy 10

    Nowy model? Czyli Lift liftu po 4 lifcie?

  • smoczysko.wawelskie

    Oceniono 26 razy 10

    Ciekawe czy na 100 przejechanych kilometrów, silnik pali więcej oleju czy benzyny?

  • Chris Davidovki

    Oceniono 20 razy 10

    elementów wyposażenia z najwyższej półki.............czyli Magma formplastuje w Shanghaiu z jednego plastimixu zmieniajac kolory,
    czarny dla VW, popiol dla Skody, Audi oxydwegiel

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX