Salon Genewa 2016 | Audi S4 Avant | Mocarne kombi dołącza do rodziny

Najważniejsze informacje o nowych Audi S4 poznaliśmy już w 2015 r., podczas targów we Frankfurcie. Jednak to dopiero w Genewie zobaczymy, jak prezentuje się S4 Avant

Prześwietlamy ceny | Wszystkie modele Audi

Sercem Audi S4 i S4 Avant jest turbodoładowana jednostka V6 TFSI. Inżynierowie Audi wycisnęli z trzech litrów pojemności aż 354 KM mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie dość, że silnik jest mocniejszy od swojego poprzednika, to jeszcze waży mniej i cechuje się mniejszym apetytem na benzynę.

"V-szóstka" współpracuje z ośmiostopniowym automatem tiptronic, a moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła. Inteligentny system quattro podczas normalnej jazdy przerzuca 60% na tył, ale w razie potrzeby może skierować na przód nawet 70% mocy momentu obrotowego lub aż 85% na tylną oś. System błyskawicznie reaguje na zmiany na drodze.

Osiągi? Wrażenie robi przede wszystkim pierwsza "setka", która pojawia się na liczniku po 4,7 sekundy w sedanie i 4,9 sekundy w Avancie. Wszyscy maniacy prędkości mogą kręcić nosem na prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h. S4 oczywiście mogłoby pojechać szybciej, ale twórcy ze względów bezpieczeństwa postanowili zamontować S4 elektroniczny kaganiec.

Zmiany w wyglądzie nie są ostentacyjne. To m. in. bardziej wyraziste kontury zderzaków i wlotów powietrza, niektóre elementy karoserii pomalowane na matową szarość, chromowane dodatki, lśniące aluminium lusterka czy cztery końcówki rur wydechowych. Wersje S4 są niższe o 23 mm i standardowo stoją na 18-calowych felgach. Za dopłatą można przejść na dziewiętnastki.

Z kolei we wnętrzu nie mogło zabraknąć sportowych foteli (skóra Perlnappa oraz alcantara), wirtualnego kokpitu (Audi virtual cockpit) i charakterystycznej dla modeli S czarnej tapicerki. Metalowe motywy to matowe, szczotkowane aluminium. Wersje S rozpoznamy też po podświetlanych listwach progowych, emblematach S4 oraz specjalnym ekranie startowym. I Audi S4, i Audi S4 Avant są bardzo bogato wyposażone, dlatego klienci nie muszą się martwić o obecność całego zestawu systemów wspomagających kierowcę i elementów wyposażenia z najwyższej półki.

Wciąż nie znamy oficjalnych polskich cen sportowego wcielenia nowego Audi A4. Za naszą zachodnią granicą S4 zostało wycenione na 59 300 euro (259 tysięcy złotych), a S4 Avant na 61 150 euro (267 tysięcy złotych). Obydwa auta do salonów mają trafić  wiosną tego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Lawina nowości w Audi. Co Niemcy szykują na najbliższe lata?

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA