Salon Genewa 2016 | Alfa Romeo Giulietta FL | Włosi poszli na łatwiznę

Alfa Romeo oficjalnie zaprezentowała nową Giuliettę. To chyba jeden z najbardziej leniwych faceliftingów w historii
Alfa Romeo Giulia Tak brzmi Alfa Romeo Giulia

Zazwyczaj narzekamy na nudne, nic nie wnoszące faceliftingi, jakie swoim samochodom fundują niemieckie marki. Jednak tym razem na łatwiznę poszli Włosi z Alfy Romeo. Tak naprawdę nowa Giulietta to tylko kosmetyczne poprawki.

W zapowiedziach Alfa podkreślała, że odświeżona Giulietta będzie się wyróżniać zaprojektowanym na nowo przednim pasem, gdzie zostanie uwydatnione "scudetto", czyli charakterystyczny grill w kształcie tarczy. Rzeczywiście - przedni zderzak został delikatnie przeprojektowany, a w trójkątnym grillu zmieniono wzór "kratki", który zaczerpnięto z większej Giulii. Wspomnieć można jeszcze o nowych wzorach felg i leciutko zmienionych LED-owych światłach do jazdy w dzień. W środku? Zmiany jeszcze bardziej symboliczne. Na naszą uwagę zasługuje chyba tylko nowy, znacznie poprawiany system multimedialny Uconnect. Włosi chwalą się, że dzięki usłudze "Live services" kierowca będzie mógł się za jego pośrednictwem korzystać z Facebooka, Twittera, Deezera, TuneIn, Reutersa i TomToma.

Na trochę więcej pozwolili sobie projektanci w sportowej Giulietcie Veloce. Najbardziej drapieżną odmianę kompaktu rozpoznamy po charakterystycznych felgach, czerwonej listwie na zderzaku, nowych reflektorach, wielkich zaciskach hamulców, czarnych obramowaniach okien oraz czarnych klamkach i lusterkach bocznych. Za to w środku na kierowcę będzie czekać skóra oraz Alcantara, sportowe siedzenia, sportowa kierownica, karbonowe akcenty oraz kontrastujące czerwone przeszycia.

Alfa Romeo Giulietta FL 2016

Co pod maską? Alfa wymienia następujące silniki:

- 1.4 TB o mocy 120 KM i 215 Nm

- 1.4 TB MultiAir o mocy 150 KM i 230 Nm

- 1.4 TB MultiAir o mocy 170 KM i 230 Nm

- 1.5 TB GPL o mocy 120 KM i 215 Nm

- 1.6 JTDM o mocy 120 KM i 280 Nm (diesel)

- 2.0 JTDM w dwóch wariantach mocowych: 150 oraz 175 KM (diesel)

Na samym szczycie znajdzie się turbodoładowana jednostka o pojemności 1,75 litra z Giulietty Veloce. Generuje ona 240 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Po wciśnięciu specjalnego przycisku (overboost) moment może na chwilę podskoczyć do 340 Nm. Z topowym silnikiem nowa Giulietta rozpędza się do 100 km/h w 6 sekund i osiąga 242 km/h prędkości maksymalnej.

We Włoszech ceny odświeżonej Giulietty mają startować od 22 200 euro, czyli 97 tysięcy złotych. Na Giuliettę Veloce trzeba już mieć 34 900 euro, a więc ponad 150 tysięcy złotych.

ZOBACZ TAKŻE:

Alfa Romeo Giulia na zupełnie nowych zdjęciach

Alfa Romeo Giulia

Więcej o:
Komentarze (20)
Salon Genewa 2016 | Alfa Romeo Giulietta FL | Włosi poszli na łatwiznę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gdf

    Oceniono 28 razy 26

    dokładnie to samo pomyślałem, po co przy tym majstrować, jak nie dość, że Giulietta jest sama w sobie piękna to dobrze się sprzedaje i nie wymaga radykalnych zmian.

    To tak jak Mini czy 500, zmiany nie są potrzebne,

  • Gość: Darek

    Oceniono 23 razy 21

    Artykuł trochę tendencyjny.
    Jak VW pokazuje "nowego" golfa to redaktorzy piszą "dobre" "sprawdzone", "dopracowane" itp. Jak alfa pokazuje restyling giulietty to już "leniwy facelifting" . Niestety na takiej "leniwości" VW zrobił karierę i specjalnie nikt mu tego nie zarzucał. Kompaktowa alfa nadal wygląda świeżo a lift dodał jeszcze trochę sznytu.

  • Gość: Mark

    Oceniono 17 razy 17

    Super autko, dynamiczne, kobiece, fantastycznie trzyma się drogi , przyspieszenie rewelacyjne - polecam. Żona jeździła przez ponad rok sportowa wersją a potem niestety rozbiła :( autko poskładała się jak domek z kart idealnie jak na filmach, silnik pod spód , wszystkie (chyba z 8) poduszek bach - autko do kasacji ale Żona nawet nie draśnięta z tego wyszła ! a to najważniejsze. Autko polecam piękne, zwrotne i Bezpieczne !

  • Gość: greg

    Oceniono 17 razy 13

    Nie ma sensu wprowadzać radykalnych zmian w nadwoziu,bo mogło by to poprostu nie zgrac sie ze sobą.Wg mnie te zmiany wyszły na plus. Pozatym koncern poinformował,że bedą to kosmetyczne zmiany,a np niektore niemieckie marki po zmianie swiateł i paru dodatków nazywają juz to nie liftingiem a nowym modelem.

  • Gość: mck

    Oceniono 14 razy 12

    Nie rozumiem krytyki tego faceliftingu. Jeżeli coś jest dobre, to po co to zmieniać na siłę ile się da. Ja oceniałbym nie po ilości zmian, a po efekcie końcowym, a ten jest akurat bardzo dobry. Na siłę, to kiedyś Peugeot zmodernizował grabną 206 i stworzył motoryzacyjną karykaturę pod tytułem 206+.

  • kocurxtr

    Oceniono 5 razy 5

    a mnie sie podoba - auto zachowało swój 'sznyt' alfy
    większość marek obeznie ropoznać można tylko po znaczku...

  • Gość: mk

    Oceniono 5 razy 3

    Czyli co? Zabieg PR się udał?

  • Gość: sc

    Oceniono 4 razy 2

    Alfa zrobiła Face lifting, a Volkswagen robi face i nazywa to nowym Golfem VI, VII, VIII - odgrzane kotlety!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX