Skoda Octavia vRS | Kiedy 220 KM to stanowczo za mało

Przedsiębiorstwo tuningowe Revo Technik postanowiło przemienić poczciwą Skodę Octavię w drogowego potwora. Po wizycie w zakładach Revo Octavia ma aż...
Skoda Octavia Scout | Pierwsza jazda | Na rodzinne wyprawySkoda Octavia Scout | Pierwsza jazda | Na rodzinne wyprawy

Większość kierowców nie będzie narzekać na brak mocy w standardowej Skodzie Octavii vRS. Pracujący pod maską dwulitrowy benzyniak generuje 220 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to Octavii rozpędzić się do pierwszej "setki" w 6,8 sekundy i osiągnąć prawie 250 km/h.

Jednak tuner Revo Technik postanowił zabrać poczciwą Octavię na terytorium zarezerwowane dla samochodów pokroju Forda Mustanga V8 oraz BMW M4. Inżynierowie Revo twierdzą, że gdy wyciskali z dwulitrowej jednostki 404 KM, chcieli rzucić rękawicę właśnie tym dwóm autom. To nie pomyłka - Skoda Octavia vRS może się pochwalić 404 KM mocy i 515 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niestety, Revo Technik nie podało jeszcze osiągów podrasowanej Skody, ale możemy się spodziewać, że dodatkowe 184 KM zamienią Octavię w prawdziwą rakietę.

Na razie Revo nie wchodziło jeszcze w inne szczegóły projektu. Wiemy, że tunerzy grzebali nie tylko w silniku. Praktycznie cała Skoda została dostosowana do nowej mocy. Jako przykład podano jeszcze bardziej sportowo zestrojone zawieszenie - ma być naprawdę twardo.

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda RS230 | Test | Rzeczywiście sportowa?

Skoda Octavia RS230

Więcej o:
Komentarze (9)
Skoda Octavia vRS | Kiedy 220 KM to stanowczo za mało
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: skodziarz w kapeluszu

    Oceniono 12 razy 8

    Pomijając obowiązkowe przygody z silnikami TSI, to 400KM i napęd na jedną oś (a w zakręcie to w sumie na jedno koło) po prostu NIE MA SENSU poza dumnie brzmiącym hasełkiem marketingowym.

  • Gość: klm

    Oceniono 11 razy 5

    a dają w cenie beczkę oleju silnikowego?

  • Gość: tgt

    Oceniono 14 razy 4

    Skoda dalej będzie tylko Skodą, tylko ten jeszcze bardziej podrasowany silnik będzie miał krótki żywot.

  • Barry Kent

    Oceniono 14 razy 4

    Znając możliwości silników TSI, to po kilku miesiącach ostrzejszego traktowania zacznie spalać olej na równi z benzyną, a po roku wypluje korbowód bokiem.
    Chyba, że na pokładzie jest DSG. Z taką mocą i momentem obrotowym zabawa z tym delikatnym automatem skończy się przy trzecim starcie spod świateł.

    Pozostaje więc delikatna i spokojna jazda, jak to skodą. Tylko wtedy po co 400KM?
    Chyba jednak lepiej zainwestować w Mustanga. O M4 nie ma co myśleć. Może lepiej 335i?

  • Gość: Nik

    0

    Rakiete? Raczej zabawke do mielenia przegubow i palenia gumy, bo jezdzic to sie tym raczej nie da.

  • Gość: ja666

    Oceniono 12 razy 0

    Kupa też potrafi wyglądać jak trufla a truflą nigdy nie będzie. Co by nie zrobić skoda zawsze będzie skodą...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX