Ford Kuga | Czas na poważny facelifting

Ford postanowił odświeżyć Kugę. Auto upodobniło się do większego i dostojniejszego modelu Edge. Czy Kuga pokona europejskiego hegemona Nissana Qashqaia?
Ford EcoSport Ford EcoSport | Europejski debiut

Druga generacja Forda Kugi jest z nami od 2012 roku i zdążyła się już wizualnie wyraźnie zestarzeć. Segment SUV-ów i crossoverów to zbyt poważna gałąź branży, by Ford mógł sobie na to pozwolić.

Mocny facelifting modelu nie może więc dziwić. Zdecydowanie największą zmianą w wyglądzie jest zupełnie nowy przód. Dotąd Kuga przypominała Focusa i to tego sprzed paru lat. Teraz? Teraz projektanci postanowili wzorować się na większym Fordzie Edge - nowy masywny grill Kugi upodabnia model do reszty SUV-ów marki. W oczy rzucają się też przeprojektowane reflektory (z przodu i z tyłu) oraz nowe wzory felg (17 i 19 cali). Naszym zdaniem, facelifting wyszedł Fordowi na zdrowie, a Kuga prezentuje się znacznie bardziej okazale.

W środku bez rewolucji. Lekko zmieniono ułożenie niektórych przycisków i przełączników i zafundowano Kudze nową kierownicę (w opcjach dostępne będzie podgrzewanie). System multimedialny to najnowszy SYNC3 z ośmiocalowym ekranem dotykowym. Obsługuje Apple CarPlay oraz Android Auto. Ford chwali się także, że ulepszył większość systemów bezpieczeństwa. Jako przykład podano system pomagający uniknąć kolizji (Active City Stop) - dotąd działał do 30 km/h, teraz wspomoże kierowcę nawet przy prędkości dochodzącej do 50 km/h.

Ford Kuga FL 2016

Wraz z faceliftingiem pod maską Kugi debiutuje nowy silnik. To turbodiesel 1.5 TDCi o mocy 120 KM. Według Forda, SUV z nowym motorem będzie palił średnio tylko 4,4 litra na 100 km. Reszta jednostek napędowych pozostaje bez zmian. Przypomnijmy, w Polsce kierowcy mają do wyboru dwa benzynowe 1.5-litrowe EcoBoosty (150 i 182 KM) oraz dwa silniki wysokoprężne 2.0 TDCi (150 i 180 KM).

Odświeżony Ford Kuga pojawi się na europejskich drogach już na jesieni tego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Edge | Najważniejsze informacje

Ford Edge

Więcej o:
Komentarze (12)
Ford Kuga | Czas na poważny facelifting
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: szej

    Oceniono 16 razy 4

    Jest za drogi, ciasnawy i dlatego nikt go nie bierze.
    Taki np. Outlander jest większy i tańszy - dlatego ludzie kupują go pomimo parszywego wyglądu.

  • Gość: krzysztof

    Oceniono 2 razy 2

    Pięć lat eksploatacji bez problemów i przyjemnej jazdy. Wygodny dla małej rodziny bo mały bagażnik, ale dobrze zaplanowany i ergonomiczny. Dużo podręcznych schowków, dobrze się prowadzi i w miarę ekonomiczny silnik 2,0 160 KM przeciętnie 7-8 l/100km. Jak czytam te negatywne opinie o Kudze od razu widzę że piszący marzy o Q7 a pisze o fordzie. Ja polecam KUGĘ.

  • Gość: bugatti

    Oceniono 2 razy 2

    Sami znawcy którzy jeżdżą najlepszymi 15 letnimi Audi z WWL jako grabie w rejestracjach, znawcy tematu i rodzinni prekursorzy pługa.

  • Gość: as

    Oceniono 9 razy -1

    Odświeżony Ford Kuga pojawi się na europejskich drogach już na jesieni tego roku.

    Juz? Polityka Forda co do wprowadzania na rynek nowych modeli jest porazajaca. Ile Europa czekala na Modeo? 2 lata opoznienia w stosunku do USA? Tutaj gotowy samochod i pol roku czekania

  • Gość: SZEJK

    Oceniono 7 razy -3

    ALE brzydka deska rozdzielcza zresztą jak w każdym europejskim fordzie
    Wielbłąd ma nawet lepszą

  • Gość: mck

    Oceniono 18 razy -4

    Zmiany w bardzo dobrym kierunku, bo obecnie dostępna Kuga może przemówić chyba tylko do zarządców flot, dla których wygląd nie ma znaczenia - przód inspirowany Focusem III od początku wygląda koszmarnie i sprawia, że to najbrzydszy samochód w klasie. Stylistyka to u nich był przez jakiś czas problem i chyba sobie radzą z tym. Teraz pora na poprawę jakości wykonania - miałem forda od nowości i niektóre elementy np. podłokietnik trzeszczały od nowości, a z przebiegiem dodatkowych skrzypień, trzeszczeń i pukań wewnątrz tylko przybywało. Od grupy Volkswagena i japończyków mogliby się uczyć o jakości montażu.

  • Gość: esteta

    Oceniono 14 razy -4

    Design u Forda ostatnio mocno kuleje... za dużo przetłoczeń na blachach (coś jak w japończykach z lat 90), nijaka sylwetka, za wysoka i za wąska.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX