Salon Genewa 2016 | Kia Optima Sportswagon | Czas na kombi

Kia nie zaprzestaje swojej ofensywy na klasę średnią. W Genewie zobaczymy Optimę w praktycznym nadwoziu kombi

Kia Niro | Hybrydowy crossover

Kia Optima to jeden z ważniejszych modeli koreańskiej marki. Właśnie dzięki Optimie, Kia umocniła swoją pozycję w Stanach Zjednoczonych - to jeden z tamtejszych bestsellerów w klasie średniej. Również na Starym Kontynencie Optima została bardzo ciepło przyjęta przez kierowców. Nowa generacja ma powtórzyć sukces poprzedników. Teraz do oferty dołącza wersja Sportswagon, która pełnymi garściami czerpie z koncepcyjnego Sportspace'a . Kia Optima to jeden z najładniejszych samochodów w klasie średniej i w wersji kombi również wygląda bardzo dobrze.

Duże kombi Koreańczyków, które zobaczymy już podczas marcowych targów mierzy 4 855 mm długości, 1 860 mm szerokości i 1 470 mm wysokości (+5 mm w porównaniu z sedanem). Jak przystało na kombi, bagażnik powiększył się o 48 litrów i pomieści teraz 553 litry. Tylną kanapę można złożyć w proporcjach 40:20:40.

Co pod maską?

Kia Optima Sportwagon zadebiutuje na europejskim rynku z trzema silnikami. Najsłabszy będzie turbodiesel CRDI o pojemności 1,7 litra, mocy 141 KM i 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Diesel może współpracować z 6-biegowym manualem albo 7-stopniową automatyczną przekładnią DCT.

Dla miłośników benzyniaków przygotowano dwie dwulitrowe jednostki GDI. W podstawowej, wolnossącej odmianie motor generuje 163 KM mocy i 196 Nm momentu. Może zostać zestrojony z 6-biegową ręczną skrzynią albo automatem o tej samej liczbie przełożeń. Turbodoładowany 2.0 T-GDI to już 245 KM (353 Nm) i tylko automat.

We wnętrzu

Kia chwali się całą masą asystentów i systemów bezpieczeństwa. To m.in. adaptacyjny tempomat, system awaryjnego hamowania, asystent pasa ruchu, adaptacyjne reflektory, system rozpoznawania znaków, system ostrzegający o pojazdach w tzw. martwym polu, asystent wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego, system monitorowania otoczenia auta oraz asystent parkowania.

Z innych rzeczy warto wymienić nowoczesny system multimedialny z dotykowym ekranem (7 albo 8 cali), nawigację AVN, obsługę Apple CarPlay i Android Auto, system audio Harman Kardon Premium Sound (590 W), cyfrowe radio DAB, a także pakiet usług Kia Connected Services.

Ceny i premiera

Oczywiście na oficjalny cennik kombi musimy jeszcze poczekać, Kia ujawni go bliżej rynkowej premiery. Możemy jednak przypomnieć, ile kosztuje podstawowa Optima. I tak ceny ze 163-konnym silnikiem benzynowym startują od 89 900 złotych (ręczna skrzynia i podstawowa wersja wyposażenia M), a za diesla trzeba zapłacić co najmniej 94 900 złotych (manual, wersja M). Możemy się spodziewać, że ceny Sportswagona podskoczą o parę tysięcy.

Kia Cee'd 1.0 T-GDI GT-Line | Test | Ze sportową ikrą

Oficjalnie Kia Optima Sportswagon zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Według zapowiedzi Koreańczyków, do pierwszych klientów kombi trafi jeszcze w tym roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Kia Sportage | Pierwsza jazda | Jeździ, jak wygląda?

Więcej o:
Copyright © Agora SA