Brabus G500 | Potwór po downsizingu

Moda na downsizing dotyka również firm zajmujących się bezkompromisowym tuningiem. Brabus zaprezentował właśnie nowe wydanie G500. Pod maską pracuje mniejszy silnik, ale mocy przybywa
Mercedes ZetrosMercedes Zetros 3643 AS 6x6 | Hardcorowy specjalista

Minęło już kilka lat od kiedy po raz pierwszy Brabus zaprezentował światu model G500. W końcu przyszedł czas na lekkie odświeżenie. Auto nie zmieniło się z zewnątrz zbyt mocno. Nadwozie zostało lekko odchudzone elementami z włókna węglowego. Do tego we wnętrzu pojawiła się skóra Mastik, Alcantara oraz wstawki z aluminium, włókna węglowego oraz drewna.

Najwięcej zmian jest pod maską. Dotychczas pracował tam silnik V8 o pojemności 5,5 litra. W nowszym wydaniu został zastąpiony również silnikiem V8, ale tym razem o mniejszej pojemności. Motor o pojemności czterech litrów jest  wspomagany przez turbodoładowanie. Standardowa oferuje 422 KM, ale to jeszcze nie wszystko, co ma do zaoferowania Brabus.

Auto zostało wyposażone w pakiet Brabus B40 - 500 PowerXra, dzięki któremu maksymalna moc wzrasta o 78 KM. Poprawił się także maksymalny moment obrotowy o 100 Nm. W sumie do dyspozycji kierowcy zostaje oddanych 493 KM oraz 710 Nm. Ten 2,5 tonowy kolos rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Ze względów bezpieczeństwa prędkość maksymalna została ograniczona do 220 km/h.

W standardzie zainstalowano sportowy układ wydechowy z nierdzewnej stali wyposażony w sterowane zawory motylkowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu można sterować dźwiękiem wydobywającym się z wydechu.

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes GLS | Prawdziwy król SUV-ów

Mercedes GLS

Więcej o: