Salon Genewa 2016 | Skoda VisionS | Tak wygląda SUV Skody

Filip Trusz
17.02.2016 15:11
A A A
Skoda VisionS

Skoda VisionS (fot. Skoda)

Wielkimi krokami zbliża się premiera dużego SUV-a Skody. W Genewie zobaczymy jego bezpośrednią zapowiedź - koncepcyjnego VisionS
Skoda VisionC Skoda VisionC | Zapowiedź nowej linii stylistycznej

Po długich miesiącach milczenia, Skoda wreszcie zaczęła ujawniać pierwsze informacje o zbliżającym się dużym SUV-ie. Zapowiedzią nowego modelu jest Skoda VisionS. Całkiem niedawno informowaliśmy o pierwszych komputerowych szkicach konceptu, teraz mamy dla Was prawdziwe zdjęcia prototypu.

Skoda postawiła na bardzo odważne linie, dynamiczną sylwetkę, przetłoczenia oraz wielkie koła z fantazyjnym wzorem felg, które ledwo mieszczą się w wydatnych nadkolach. Z przodu uwagę zwracają przymrużone LED-owe światła, charakterystyczny grill marki, szara listwa na dole i chromowane akcenty, nadające Skodzie agresywniejszego charakteru. Z tyłu ciekawie prezentuje się linia dachu płynnie przechodząca w mały spojler, wyraźne wcięcie pośrodku klapy bagażnika, reflektory (wariacja na temat tych, które zaprezentowano dwa lata temu w VisionC), dwie duże końcówki wydechu oraz LED-owa listwa ciągnąca się wszerz całego tyłu, która będzie pełnić rolę światła stop.

Skoda VisionS mierzy 4 700 mm długości, 1 910 mm szerokości i 1 680 mm wysokości. Skoda jest więc większa od Volkswagena Tiguana (4,49 metra długości), na bazie którego najprawdopodobniej będzie zbudowana. Według większości spekulacji i przecieków SUV Skody o spodziewanej nazwie Kodiak będzie samochodem siedmioosobowym. Wiemy, że koncepcyjny VisionS ma trzy rzędy siedzeń, ale pomieści tylko 6 ludzi.

Skoda VisionS

Pojawiły się też pierwsze informacje o jednostce napędowej. Jak przystało na nowoczesny koncept, Skoda VisionS to samochód hybrydowy. Na pokładzie SUV-a będą ze sobą współpracować trzy silniki: spalinowy 1.4 TSI (156 KM i 250 Nm) oraz dwa elektryki, jeden z przodu (54 KM) oraz napędzający tylne koła mocniejszy, 114-konny e-motor. Na samych elektrycznych silnikach Skoda może pokonać 50 km.

50 tysięcy kilometrów Skodą Octavią - zobacz jak się sprawdziła

Osiągi? Pierwsza "setka" na liczniku to kwestia 7,4 sekundy, a prędkość maksymalna to okrągłe 200 km/h. Skoda chwali się, że spalanie nie powinno przekraczać 4 litrów na 100 km,

Podobnie jak VisionC, VisionS jest zwiastunem nowej linii stylistycznej całej marki. O koncepcie dowiemy się znacznie więcej już na początku marca - SUV Skody oficjalnie zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Czekamy.

ZOBACZ TAKŻE:

Seat Ateca | Wiemy już prawie wszystko

Seat Ateca

Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 205/60/R16 92HZdjęcie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 205/45/R16 83YZdjęcie Sava Trenta 195/70/R15 104/102R
CONTINENTAL ContiPremiumCon...Goodyear Eagle F1 Asymmetri...Sava Trenta 195/70/R15 104/...
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Zobacz także

Komentarze (161)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: okoni

    Oceniono 385 razy 365

    Można dyskutować o gustach, silnikach i innych pierdołach, ale Pepiczkom trzeba uczciwie przyznać, zrobili świetny deal z Niemcami. Teraz ich marka jest rozpoznawalna w całej Europie, a my? Mieliśmy swoje super Daewoo, choć mieliśmy mieć właśnie koncern niemiecki w swoim kraju, myśl technologiczną i linie produkcyjne z najwyższej półki. Ale po co , lepiej było ze związkowcami grać patriotyczne pieśni "nie będzie Niemiec pluł nam w twarz i dzieci nam germanił", teraz mamy puste tereny pozakladowe gdzie jedyne co sobie świetnie radzi to wiatr.

  • tigr

    Oceniono 143 razy 97

    Podstawowy silniczek to będzie 1,2 TSI, czy zaszaleją i wsadzą 1,4? :P

  • jareal

    Oceniono 58 razy 46

    Jestem przekonany, że gro krytyków piałoby z zachwytu, gdyby ogłoszono, że to koncept niemiecki. Jeżdżą starymi "niemcami", więc Skody, KIA, Hundai`e itp będąca poza ich możliwościami finansowymi zawsze będą gniotami. Muszą się przecież jakoś dowartościować. Pokażcie polskie samochody geniusze. Czechom możemy tylko pozazdrościć.

  • Gość: V8cam32

    Oceniono 78 razy 38

    Dwie i pół tony, oraz 1.4 TFSI. Do tego Tabaluga na masce - spoko. Pewnie wycenią na 300 tysi

  • Słoniowe Ucho

    Oceniono 37 razy 35

    Miałem sobie po "kuraku" troszkę pojeździć, ale w sumie... możemy jedynie pomarzyć o tym żeby coś podobnego pojawiło się na drogach z logo Warszawa czy Syrena. Więc nie będę na skodziankę sarkał, bo to w sumie porządne auta (nie pluć się chłopaki, bo takie są fakty i pisze to ktoś kto od wielu lat jeździ japońcami, a volvo które miałem przez dwa lata to jedynie wyjątek potwierdzający regułę) i wolę patrzeć na Superby i inne Roomstery niż stjunigowane na wiejską modłę pełnoletnie ałdiki czy golfy trójki. Ale może się starzeję?

  • Gość: tex

    Oceniono 55 razy 33

    Krytykowac. Bo coz wiecej potraficie....

  • Gość: jarek

    Oceniono 41 razy 21

    Silnik 1.4, 156 KM a spalanie 4 litry i 7,4 do setki. Przy tym duzy na 7 osob.

    Wow, chyba konkurencja musi pozatrudniac inzynierow skody, bo ani niemcy na japonczyncy tak nie umia.

  • antirussia81

    Oceniono 46 razy 14

    Patrząc z profilu: przód a la Range Rover, tył a la Mitsubishi Outlander.
    Niby o gustach się dyskutuje, ale podoba wam się to cudo? Serio?

  • langston

    Oceniono 22 razy 12

    Ci którzy rozwalili FSO i FSM powinni stanąć przed plutonem egzekucyjnym.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Jak reagujesz na rowerzystów jeżdżących po drogach?

  • 37%

    Omijam szerokim łukiem (26)

  • 31%

    Uprzykrzam im życie. Moim zdaniem nie powinni mieć prawa do wjazdu na drogi, po których jeżdżą samochody i motocykle (22)

  • 31%

    Traktuję ich jak pełnoprawnych użytkowników dróg (22)

Liczba oddanych głosów: 70

true; (d.head || d.body || d.firstChild).appendChild(e); })(); } catch(e) {}