Salon Genewa 2016 | Lexus LC 500h | Czas na futurystyczną hybrydę

Filip Trusz
15.02.2016 15:46
A A A
Lexus LC 500h

Lexus LC 500h (fot. Lexus)

Lexus nie zdejmuje nogi z gazu. Po zaprezentowanym w Detroit LC500 z wielką V-ósemką pod maską, teraz nadszedł czas na wersję hybrydową kosmicznego coupe
Lexus LC 500 Lexus LC 500 | Futurystyczny koncept trafia do produkcji

Lexusa LC500 po praz pierwszy zobaczyliśmy podczas motoryzacyjnych targów w Detroit w styczniu tego roku.  Auto trafi do salonów japońskiej marki premium w dokładnie takiej formie, jaką widzimy na zdjęciach. To nie jest koncept - tak wygląda produkcyjne auto Japończyków. Najważniejsze informacje? To duże (4,76 metra długości), agresywne, odważnie narysowane coupe z potężną, wolnossącą "V-ósemką" o pojemności 5 litrów, mocy 467 KM i 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cała ta obłędna moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 10-stopniowego automatu.

W Genewie zobaczymy hybrydę LC 500h

Nie znamy jeszcze dokładnych danych LC500h, ale serwis Motoring doszedł do "źródeł bliskich marki" i jak się okazuje Japończycy nie zamierzają spuszczać z tonu. Na pokładzie hybrydy będą współpracować ze sobą dwa silniki - 3,5-litrowa V-szóstka o mocy 308 KM oraz elektryczny motor o mocy 217 KM. Maksymalna moc układu ma wynieść 470 KM.

Lexus RC-F | Test | Przepis (nie) na sukces

Stylistycznie to wciąż ten sam niesamowity samochód. Hybrydę rozpoznamy jedynie po nowym niebieskim lakierze i małych plakietkach z oznaczeniem wersji.

Na oficjalne informacje Lexusa musimy poczekać do marca i Salonu Samochodowego w Genewie. Wtedy hybrydowe wcielenie Lexusa LC500 oficjalnie zadebiutuje, a my będziemy mogli je podziwiać w pełnej krasie.

ZOBACZ TAKŻE:

Lexus IS | Tekturowe Origami MEM

Zobacz także

Komentarze (50)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Pinneberg

    Oceniono 25 razy 7

    Wow. Fenomenalne wnętrze. To odseparowanie kierowcy od pasażera sprytną przegrodą. Te fale na tapicerce drzwi. Przepiękne. Jedno z najlepszych, jakie widziałem. Tak się wsunąć w ten fotel....musi być fantastycznie. Ewidentnie stworzone dla kierowcy, egocentrycznie. Zapiera dech.

  • Gość: gosc

    Oceniono 40 razy 6

    Lexus to nie tandeta niemco Premiu tylko klasa Prestige

  • Gość: kartacz

    Oceniono 38 razy 6

    Jak widać w Toyocie jest wszystko możliwe. Nawet produkcja sportowego auta zapewniająca znikome spalanie jest możliwa. Wystarczy, że zastosowali mądrze skonstruowaną hybrydę. Czy to nie jest auto przyszłości? Według mnie jest.

  • hiszpan25

    Oceniono 9 razy 5

    Lexus robi niesamowita robote. Swojego IS250 (nie ta polka cenowa co pokazany) ma od 2 lat i nie mialem z nim najmniejszego problemu w tym czasie. we wnetrzu cisza i komfort na dlugich trasach. Mimo ponad 200koni i 1600kg i automatu spalanie srednie z 2 lat na poziomie 8.4l/100km (wiekszosc autostradami na tempomacie ustawionym na 140-160km/h). Reszta moze sie uczyc od Japonskich inzynierow jak projektowac auta.

  • djarev

    Oceniono 27 razy 3

    Nie zagrozi Audi ani BMW ani Mercedesowi z kilku względów. Głównie z powodu prestiżu samej marki, ale poza tym dlatego, że ludzie wybierający tamte zazwyczaj cenią KLASYCZNE i eleganckie kształty, a takie fiu-bździu - może obiektywnie i ładne albo bardziej ciekawe - większości z nich nie pasuje.

  • sselrats

    Oceniono 5 razy 3

    A bedzie TDI?

  • Gość: Miro

    Oceniono 17 razy 3

    Lex rzadzi mam NX i zal mi tych kolesi co nie moga zajsc ponizej 8 litrow w miescie. Gdzie wy macie glowe ta hybryda sluzy do plynnej jazdy a nie do szarpania i hamowania klockami.

  • flat_hu

    Oceniono 11 razy 3

    No fajny. A jak tam Syrenka sport?

    --
    www.moto-biznes.pl - dla inżynierów przez inżynierów

  • sterlecki

    Oceniono 2 razy 2

    Wnętrze fenomenalne, tył w przeciwieństwie do wielu tu piszących tez mi się podoba, tylko ten grill z przodu... Mnie nie pasuje. Może kiedyś zagram w totka i jak wygram to kupię sobie Lexusa. Nie Merola, na pewno nie Audi, chociaż i8 BMW też jest piękny, na zewnątrz ładniejszy od Lexusa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Jak reagujesz na rowerzystów jeżdżących po drogach?

  • 38%

    Traktuję ich jak pełnoprawnych użytkowników dróg (549)

  • 36%

    Uprzykrzam im życie. Moim zdaniem nie powinni mieć prawa do wjazdu na drogi, po których jeżdżą samochody i motocykle (515)

  • 25%

    Omijam szerokim łukiem (364)

Liczba oddanych głosów: 1428

true; (d.head || d.body || d.firstChild).appendChild(e); })(); } catch(e) {}