Salon Genewa 2016 | BMW M760 Li xDrive | Superlimuzyna z Monachium

Podczas salonu w Genewie zobaczymy "uber sedana" BMW, który ostatecznie zakończy monopol Audi i Mercedesa AMG na luksusowe sportowe limuzyny
Mercedes klasy S Cabrio Mercedes klasy S Cabrio | Otwarty na luksus

Na genewskich targach nowe BMW M760Li xDrive pełnić będzie rolę przeciwwagi dla Alpiny B7 xDrive (pisaliśmy o niej tu: Alpina B7 xDrive). Po ich zakończeniu i wprowadzeniu do sprzedaży najmocniejsza "siódemka" wszech czasów będzie batem na Mercedesa S63 AMG oraz Audi S8.

Pierwsze zdjęcia i dane techniczne, do jakich udało nam się dotrzeć, wiele mówią o potencjale technicznym supersedana BMW. W dobie eko- i elektrowozów oraz downsizingu, auta wyposażone w dwunastocylindrowe silniki są prawdziwą rzadkością na miarę czterolistnej koniczyny.

Tymczasem silnik siódemki ze znaczkiem M w nazwie imponuje nie tylko liczbą cylindrów. Pojemność podwójnie doładowanego agregatu to aż 6,6 litra! Gigantyczna jednostka osiąga równe 600 KM i dysponuje atomowym zapasem momentu obrotowego (800 Nm). Auto seryjnie wyposażone w napęd na obie osie xDrive rozpędza się do 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna została co prawda elektronicznie ograniczona do 250 km/h, ale po zamówieniu opcjonalnego M Driver Package wzrasta do 305 km/h.

Tym samym nowe BMW M760Li xDrive jest sporo mocniejsze od Mercedesa S63 AMG i Audi S8. Więcej mocy oferuje jedynie S65 AMG (630KM). Pamiętajmy jednak, że to nie ostatnie słowo BMW.

ZOBACZ TAKŻE:

WSZYSTKO O | NOWE BMW SERII 7

BMW serii 7 2015

Więcej o:
Komentarze (40)
Salon Genewa 2016 | BMW M760 Li xDrive | Superlimuzyna z Monachium
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • cezar85

    Oceniono 43 razy 35

    po zużyciu słowa limuzyna na skodę superb

    powstało superlimuzyna

    a Maybach to superekstralimuzyna?

  • Gość: Znawca

    Oceniono 23 razy 11

    Brawo BMW!!!!!!V12 i 600KM,do tego wersja long-3.8 do setki..potega!

  • ele37174

    Oceniono 6 razy 4

    Kiepsko wyglądają te zaizolowane byle jak przewody, na lewo od silnika, na zdjęciu 10-tym...

  • Gość: nowik

    Oceniono 18 razy 4

    Redaktorzyno !! Powinieneś porównać BMW z silnikiem w układzie V12 z autami również z V12. Bez sensu pisanie o S63, które ma V8 !! Na końcu się zreflektowałeś i napisałeś o S65, chwała Ci za to bo bura by była :)

  • antoniferdynand

    Oceniono 7 razy 3

    Jeżeli w Unii Europejskiej nastąpiło obniżenie mocy odkurzacza bodajże do 1600W, a w 2007r. do 900W to jedynie kwestią czasu pozostawać będzie aby podobne restrykcje dotyczyły samochodów. Myślę że jeszcze w tej dekadzie (bądź generacji produkcyjnej serii 7) wprowadzone zostaną istotne ograniczenia w zakresie mocy maksymalnej, proporcji mocy do masy bądź maksymalnej pojemności - w odniesieniu do silników spalinowych. Ewentualnie podkręcone zostaną normy emisji spalin bądź realnego spalania na 100km, które wykluczą większe motory.

    Jedyne co jeszcze blokuje kwestie ograniczeń to fakt, ze dotyczy to przede wszystkim aut niemieckich a jak wiemy - kraj ten jest głównym rozgrywającym w UE. Myślę jednak, ze w bliskiej perspektywie pojawią się ograniczenia typu 1000cm3 na 1 tonę masy, co zarówno będzie motywowane względami ekologii, ekonomii jak i bezpieczeństwa (niska moc - mniejsza prędkość).

    Niestety!

  • Gość: Dajciespokój

    Oceniono 15 razy 3

    Do osoby piszącej ten artykuł, proszę o lepsze gromadzenie wiedzy... BMW nigdy nie miało, konkurenta, do s8 i amg. BMW 760 jest konkurencją do a8 w12 i MB 600. Dobrze by było poprawić tak banalny błąd i jako portal motoryzacyjny, przestać mylić się w podstawach historii niemieckiej 3ki.

  • lesnywladek1

    Oceniono 5 razy 1

    mam taką w kombi,fajne auto tylko że w quatro i napędem tylko na przednią oś. Ogólnie polecam ,tylko w automacie bo lubie jak się włącza automatycznie światło we wnętrzu przy otwarciu drzwi.

  • Gość: J23

    Oceniono 15 razy 1

    Kup se takie cudo i odliczaj dni, a raczej godziny, kiedy ci zayebią. Sam ostatnio byłem świadkiem, jak panowie siedzący w leciwej Hondzie pilnie obserwowali osobę siedzącą w nowiutkim Porszaku. Spuszczeni na siedzeniach, tak, że było widać tylko pół głowy. Typowa przyczajka. Zajście na parkingu przed marketem.

  • Gość: BMW_Fan

    0

    Nareszcie powrót BMW do dwunastocylindrówek! Nie mogłem znieść, że te nowe 750 to tak naprawdę 4.4 V8 turbo

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX