Prototypy | Fiat Tipo następcą Bravo

Po wielu latach oczekiwania Fiat wziął się za odświeżenie i poszerzenie gamy modelowej w segmencie kompaktowym. Powoli do lamusa odchodzi Bravo, a w jego miejsce pojawi się Tipo w kilku wersjach nadwozia
Nowy Fiat TipoFiat Tipo | Ceny w Polsce | Tani kompak

Włoski producent postanowił na nowo zdefiniować segment C w swojej ofercie. Już niedługo z gamy modelowej zniknie Fiat Bravo, a w jego miejsce pojawi się model Tipo, sprzedawany na niektórych rynkach jako Aegera.

Nowe auto będzie dostępne w kilku wariantach. Poznaliśmy już wersję sedan, a niebawem dołączy do niej hatchback oraz kombi. Kilka dni temu przyłapano zamaskowane prototypy niedaleko fabryki Fiata.

Wygląd wszystkich wariantów w przedniej części nadwozia będzie niemal identyczny. Różnice pojawią się dopiero od słupka środkowego. Przez ostatnie lata w ofercie Fiata brakowało kompaktowego kombi. Model Tipo w wersji Multiwagon, jak przystało na włoski projekt będzie miał dynamiczną linię nadwozia połączoną ze spojlerem przy tylnej klapie.

Pozostałe wersje przejmą jednostki napędowe z wersji sedan. Pod maską pojawią się jednostki benzynowe o pojemności 1,4 (95 KM) lub 1,6 litra (110 KM). Mocniejszy silnik będzie oferowany z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Nie zabraknie jednostek wysokoprężnych. Pojawią się dwie opcje MultiJet z bezpośrednim wtryskiem, takie jak 1,4 (95 KM) lub 1,6 (120 KM).

Fiat 500X | Prezentacja modelu

Oba warianty Fiata Tipo będą produkowane w tureckiej fabryce Bursa, a ich premiera odbędzie się prawdopodobnie podczas targów w Genewie.

ZOBACZ TAKŻE:

Fiat Freemont 3.6 V6 Lounge | Test | Amerykanin w Europie

Fiat Freemont 3.6 V6 Lounge


Więcej o:
Komentarze (9)
Prototypy | Fiat Tipo następcą Bravo
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Edi

    Oceniono 2 razy 2

    Tipo to jest następca Linea.

    Następcą Bravo są Ottimo i Viaggio.

  • Gość: Paweł

    0

    Na niektórych rynkach ten Fiat nie będzie się nazywał "AegeRa" tylko "Aegea".

  • Gość: Darek

    Oceniono 2 razy 0

    ...w końcu coś zaczęli robić. Bardzo miło wspominam Bravo wersja Trofeo, rocznik 2000.

  • Gość: Dtch

    Oceniono 4 razy 0

    Według mnie dynamiczna linia powinna współgrać z dynamicznymi silnikami. Bez odpowiednich silników to będzie wydmuszka.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX