Porsche 718 Boxster | Ceny w Polsce | Między BMW a Mercedesem

Taniej niż w BMW, drożej niż w Mercedesie - Porsche podało polskie ceny 718 Boxstera i 718 Boxstera S

Porsche bije kolejne sprzedażowe rekordy

W pięciu polskich miastach (Katowice, Poznań, Sopot, Warszawa i Wrocław) można już zamawiać nowe Porsche 718 Boxster. Najnowsze wcielenie dwuosobowego roadstera z Zuffenhausen pozostaje wierne koncepcji silnika umieszczonego centralnie. Ceny w Polsce rozpoczynają się od 230 510 zł.

Nowa generacja (jak opisuje auto Porsche) przyniosła nową nazwę - dwuosobowy roadster Porsche nazywa się teraz 718 Boxster. To hołd dla legendarnego modelu 718, który na przełomie lat 50. i 60. odnosił liczne sukcesy w wyścigach długodystansowych. Podobnie jak protoplasta, Porsche 718 Boxster korzysta z jednostek o 4 cylindrach.

- Oznacza to powrót firmy Porsche do tradycji budowania sportowych aut z 4-cylindrowymi silnikami typu bokser. Nowe, wydajne motory z turbodoładowaniem są mocniejsze i bardziej oszczędne od stosowanych w poprzedniku - czytamy w komunikacie niemieckiej marki.

Gama roadstera obejmuje dwie wersje. 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką turbo o mocy 300 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a 718 Boxster S (od 325 290 zł) - 2,5-litrową o mocy 350 KM i 420 Nm maksymalnego momentu. W tej drugiej zamontowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Standardowo obie "718" wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK).

W porównaniu z poprzednią generacją silniki obu wersji osiągają o 35 KM większą moc. Przyrost momentu obrotowego wynosi odpowiednio 100 i 60 Nm. Pomimo wyraźnego wzrostu tych parametrów, Porsche obiecuje ograniczenie zużycia paliwa nawet o 13 proc. Jak wzrost mocy wpłynął na osiągi?

Zobacz wideo

718 Boxster z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej od poprzednika) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S w takiej samej specyfikacji na sprint do "setki" potrzebuje jedynie 4,2 s (o 0,6 s mniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.

Odświeżony roadster Porsche wyróżnia się bardziej wyrazistym wyglądem karoserii, zmodernizowanym kokpitem z najnowszą generacją systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym, na nowo zestrojonym zawieszeniem i układem kierowniczym oraz wydajniejszymi hamulcami.

Za dopłatą Boxster oferowany jest m.in. z obniżonym o 10 mm zawieszeniem PASM - Porsche Active Suspension Management (718 Boxster S również ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm), a także z pakietem Sport Chrono. W modelach z przekładnią PDK pojawił się przycisk Sport Response, zlokalizowany pośrodku przełącznika trybów jazdy, który zwiększa wydajność silnika.

Pierwsze egzemplarze nowego roadstera pojawią się w krajowych Porsche Centrach 30 kwietnia br.

Co na to konkurencja?

Za Jaguara F-Type'a z otwieranym dachem trzeba zapłacić minimum 399 100 zł. To znacznie więcej niż za roadstera Porsche, ale ze względu na moc (340 KM) trzeba go porównywać z wersją S, a ceny tej ostatniej startują od 325 tys. zł. To jednak wciąż znacznie mniej.

Porównywalne z bazowym Boxsterem BMW Z4 w wersji sDrive35i (skrzynia M6, moc 306 KM) to wydatek minimum 233 200 zł. Jest zatem o około 3 tys. zł droższe od Porsche. O 30 tys. zł tańszy od roadstera z Zuffenhausen jest natomiast Mercedes SLC 300. Jest też jednak wyraźnie słabszy (245 KM). Porównywalne z 718 Boxterem S SLC 43 AMG (367 KM) to wydatek minimum 284 400 zł - to znowu znacznie mniej niż w salonach Porsche.

ZOBACZ TAKŻE:

PORSCHE CAYMAN GT4 | TEST | DROGOWY ROZRABIAKA

Więcej o:
Copyright © Agora SA