Porsche 718 Boxster | Ceny w Polsce | Między BMW a Mercedesem

Taniej niż w BMW, drożej niż w Mercedesie - Porsche podało polskie ceny 718 Boxstera i 718 Boxstera S
Porsche bije kolejne sprzedażowe rekordyPorsche bije kolejne sprzedażowe rekordy

W pięciu polskich miastach (Katowice, Poznań, Sopot, Warszawa i Wrocław) można już zamawiać nowe Porsche 718 Boxster. Najnowsze wcielenie dwuosobowego roadstera z Zuffenhausen pozostaje wierne koncepcji silnika umieszczonego centralnie. Ceny w Polsce rozpoczynają się od 230 510 zł.

Nowa generacja (jak opisuje auto Porsche) przyniosła nową nazwę - dwuosobowy roadster Porsche nazywa się teraz 718 Boxster. To hołd dla legendarnego modelu 718, który na przełomie lat 50. i 60. odnosił liczne sukcesy w wyścigach długodystansowych. Podobnie jak protoplasta, Porsche 718 Boxster korzysta z jednostek o 4 cylindrach.

- Oznacza to powrót firmy Porsche do tradycji budowania sportowych aut z 4-cylindrowymi silnikami typu bokser. Nowe, wydajne motory z turbodoładowaniem są mocniejsze i bardziej oszczędne od stosowanych w poprzedniku - czytamy w komunikacie niemieckiej marki.

Gama roadstera obejmuje dwie wersje. 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką turbo o mocy 300 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a 718 Boxster S (od 325 290 zł) - 2,5-litrową o mocy 350 KM i 420 Nm maksymalnego momentu. W tej drugiej zamontowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Standardowo obie „718” wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK).

W porównaniu z poprzednią generacją silniki obu wersji osiągają o 35 KM większą moc. Przyrost momentu obrotowego wynosi odpowiednio 100 i 60 Nm. Pomimo wyraźnego wzrostu tych parametrów, Porsche obiecuje ograniczenie zużycia paliwa nawet o 13 proc. Jak wzrost mocy wpłynął na osiągi?

718 Boxster z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej od poprzednika) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S w takiej samej specyfikacji na sprint do „setki” potrzebuje jedynie 4,2 s (o 0,6 s mniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.

Odświeżony roadster Porsche wyróżnia się bardziej wyrazistym wyglądem karoserii, zmodernizowanym kokpitem z najnowszą generacją systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym, na nowo zestrojonym zawieszeniem i układem kierowniczym oraz wydajniejszymi hamulcami.

Za dopłatą Boxster oferowany jest m.in. z obniżonym o 10 mm zawieszeniem PASM - Porsche Active Suspension Management (718 Boxster S również ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm), a także z pakietem Sport Chrono. W modelach z przekładnią PDK pojawił się przycisk Sport Response, zlokalizowany pośrodku przełącznika trybów jazdy, który zwiększa wydajność silnika.

Pierwsze egzemplarze nowego roadstera pojawią się w krajowych Porsche Centrach 30 kwietnia br.

Porsche 718 Boxster

Co na to konkurencja?

Za Jaguara F-Type'a z otwieranym dachem trzeba zapłacić minimum 399 100 zł. To znacznie więcej niż za roadstera Porsche, ale ze względu na moc (340 KM) trzeba go porównywać z wersją S, a ceny tej ostatniej startują od 325 tys. zł. To jednak wciąż znacznie mniej.

Porównywalne z bazowym Boxsterem BMW Z4 w wersji sDrive35i (skrzynia M6, moc 306 KM) to wydatek minimum 233 200 zł. Jest zatem o około 3 tys. zł droższe od Porsche. O 30 tys. zł tańszy od roadstera z Zuffenhausen jest natomiast Mercedes SLC 300. Jest też jednak wyraźnie słabszy (245 KM). Porównywalne z 718 Boxterem S SLC 43 AMG (367 KM) to wydatek minimum 284 400 zł - to znowu znacznie mniej niż w salonach Porsche.

ZOBACZ TAKŻE:

PORSCHE CAYMAN GT4 | TEST | DROGOWY ROZRABIAKA

Porsche Cayman GT4

Więcej o:
Komentarze (15)
Porsche 718 Boxster | Ceny w Polsce | Między BMW a Mercedesem
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: qwerty

    Oceniono 10 razy 8

    To Porsche przycielo w ch.ja klientow, jak zawsze. Stara wersja (981) z silnikiem powyzej 2l czyli akcyza 18,6% kosztowala od 250 tysiecy zlotych. Tutaj mamy zaoszczedzone na akcyzie 15% czyli samochod powinien kosztowac 212,5 tysiaca. Ale kosztuje 230 tysiecy. Nic dziwnego, ze Porsche na kazdym samochodzie zarabia najwiecej ze wszystkich marek na swiecie. Chyle czola nad ich biznesowymi osiagnieciami, wydoic klienta i jeszcze sprawic, ze klient podziekuje- mistrzostwo.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX