Genewa bez MINI, Paryż bez Forda i Volvo

Wielkie oszczędzanie czy zdrowy rozsądek? Potwierdzona oficjalnie przez Forda decyzja o rezygnacji z udziału w największej europejskiej motoryzacyjnej imprezie targowej jest sporą niespodzianką
2016 Ford Focus RSFord Focus RS | Narodziny legendy

W rozmowie z „Automotive News” przedstawiciel amerykańskiej marki, jako powód podał zbieżną datę z innymi planami Forda, która ma się nakładać na jesienny salon samochodowy w Paryżu. Dodajmy, że to największa tego typu branżowa impreza w Europie, odbywająca się co dwa lata naprzemiennie z targami IAA we Frankfurcie nad Menem.

Rzecznik europejskiej filii Forda skomentował to w ten sposób: „Najważniejsze dla nas jest wybrać odpowiedni czas i miejsce do zaprezentowania naszych premier, a tegoroczny Paris Auto Show nie jest tym miejscem”

Z jednej strony Ford jest w trakcie globalnej restrukturyzacji i cięcia kosztów. Ubiegły rok finansowy koncern zamknął zyskiem, choć kosztem zamknięcia aż trzech fabryk. Wymierne oszczędności w najbliższych latach przynieść ma wycofanie z europejskiej gamy Forda nierentownych modeli, które cieszą się minimalnym zainteresowaniem klientów (pisaliśmy o tym tu).

Z drugiej strony decyzja o braku obecności na targach w Paryżu, jest sporym zaskoczeniem. Po pierwsze, jeszcze niedawno w planach dotyczących Starego Kontynentu, Ford zakładał pokazanie siedmiu zupełnie nowych lub po gruntownym liftingu modeli. Warto wspomnieć także zapowiedzi poszerzenia gamy Vignale do pięciu modeli, na co Ford dał sobie czas do końca 2017 roku. Tymczasem do tej pory poznaliśmy zaledwie trzy z siedmiu premier: (Focusa RS, SUV-a Edge oraz Kugę po liftingu). Co ciekawe, Ford nie zamierza opuścić marcowych targów w Genewie.

Nowe Mini Cabrio | Czas na wersję JCW

Ford nie jest jedyną marka, która rezygnuje z „bycia na salonach”. Nie jest tajemnicą że bez względu na wymówkę,  głównym powodem są kolosalne koszty związane z udziałem w największych targach motoryzacyjnych. Z tego powodu w Genewie nie zobaczymy MINI, a w Paryżu również Volvo, które postanowiło ograniczyć swoją obecność na największych targach do jednej imprezy rocznie na region.

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi | Pierwsza jazda | Więcej niż bogata wersja

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi 210 KM


Więcej o: