Renault Kwid Climber i Racer | Dwa koncepty na bazie małego SUV-a

Renault przygotowało na New Delhi Auto Show dwa ciekawe wcielenia swojego SUV-ika Kwid. Jeden ma świetnie spisywać się w trudnym terenie, drugiemu ma być nie straszny żaden tor świata
Renault Kwid Renault Kwid | W miejski teren

Renault Kwid swoim wyglądem nawiązuje do rasowego SUV-a, ale to tak naprawdę napompowany, typowo miejski maluch. Wymiary Kwida to 3,68 m długości i 1,58 m szerokości. Autko wyróżnia się jednak dużym prześwitem (18 cm) i terenową stylizacją - oczywiście mowa tu o bojowych plastikowych osłonach nadwozia. Miejski crossover wszedł do Indii pod koniec 2015 roku, a Renault zebrało już prawie 100 000 zamówień.

Francuzi postanowili uczcić ten sukces i przywieźli do New Delhi dwa koncepty na bazie Kwida oraz nowy silnik. Do tej pory małe Renault było napędzane turbodoładowanym, benzynowym silniczkiem o pojemności 0,8 litra. Lada chwila w indyjskich salonach pojawi się Kwid z większą jednostką 1.0 SCe. Nie znamy jeszcze mocy, momentu obrotowego, apetytu na paliwo oraz osiągów nowej jednostki napędowej. Wiemy tylko, że wraz z 1.0 SCe zadebiutuje także pięciobiegowa, zautomatyzowana skrzynia biegów.

Renault Kwid Climber

Renault Kwid Climber

Zacznijmy od bardziej terenowego z dwóch konceptów o wiele mówiącej nazwie Climber. W tej odsłonie mały Kwid pragnie nam udowodnić, że jest SUV-em nie tylko za sprawą modnej stylizacji, ale także dzięki możliwościom terenowym. Climber to jeszcze więcej plastikowych osłon, ale Renault nie ograniczyło się tylko do matowych dodatków z tworzywa sztucznego. Autko zostało wyraźnie podwyższone, otrzymało osłonę podwozia, mocne LED-owe światła oraz nowe, terenowe opony. Koncept ma nie bać się nawet najgorszych indyjskich dróg ani wycieczek na bezdroża. W takim aucie świetnie sprawdziłby się napęd 4x4, ale Renault nawet się o nim nie zająknęło.

Do zdjęć Kwid Climber pozuje w nowym, opracowanym specjalnie dla niego kolorze Orange Flamme. Z pomarańczowym lakierem kontrastują błękitne motywy.

Renault Kwid Racer

Renault Kwid Racer

W drugim wcieleniu Kwid pokazuje sportowy pazur. Oprócz agresywnego niebiesko-czerwonego malowania (niebieski to również nowy lakier Ble Electrique) Kwid otrzymał duże wloty powietrza, spojler, dyfuzor czy napompowane, szersze nadkola. Zawieszenie zostało obniżone. Z 18-calowych felg groźnie spoglądają na nas wielkie, wściekle czerwone zaciski hamulców.

Wnętrze to także wyścigówka pełną gębą. Jest klatka bezpieczeństwa, czarna tapicerka z czerwonymi przeszyciami, wykończenie włóknem węglowych, alcantarą i aluminium oraz sportowa kierownica.

Na razie z naszej perspektywy Renault Kwid to tylko ciekawostka. Małym SUV-em Francuzi celują głównie w Indie. Drugi ważny dla crossovera rynek to Ameryka Południowa. Jednak coraz częściej pojawiają się informacje, że Kwid może przebrać się w szaty Dacii i zawitać na Stary Kontynent. Byłby to na pewno najtańszy SUV na polskim rynku. Jaka przyszłość czeka malucha Renault zobaczymy już w najbliższej przyszłości.

ZOBACZ TAKŻE:

Renault Alaskan | Czas na nowego pickupa

Renault Alaskan Concept

Więcej o:
Komentarze (8)
Renault Kwid Climber i Racer | Dwa koncepty na bazie małego SUV-a
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • antoniferdynand

    Oceniono 13 razy 11

    Z przodu Reacer kojarzy mi się z kultowym Renault 5 mimo, że teoretycznie inny segment (chociaż ta sama wielkość. Dobry kierunek i zwrot do tradycji

  • Gość: racer

    Oceniono 13 razy 7

    Piękny ten racer. W takiej postaci jak ze zdjęć z 4 cyl. silnikiem benzynowym najlepiej wolnossącym. Byłbym skłonny go kupić za rozsądne pieniądze.

  • Gość: Kimbo

    Oceniono 2 razy 2

    Wyglądają jak usportowione Duster'y.

  • Gość: dj

    Oceniono 6 razy 2

    jak by dali 4x4 to biorę do siebie w góry

  • Gość: Mamoń

    Oceniono 1 raz 1

    Auto bardzo fajne ale jestem niemal pewien, że na Polski ani europejski rynek nie trafi.

  • grzegorzsrx

    Oceniono 3 razy 1

    silniczek 0,8 litra , dziekuje , moma kosiarka do trawy ma 0,9l.

  • olsztyniak79

    Oceniono 1 raz 1

    SUV z obniżonym zawieszeniem? Ktoś na głowę upadł? To tak, jakby robić bolid z zawieszeniem terenowym.

  • Gość: mmmmaciek

    Oceniono 5 razy -1

    Bardzo fajny ten racer, tylko po co te pasy 5 punktowe, przy codziennym użytkowaniu może być uciążliwe.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX