Prototypy | Porsche Panamera Shooting Brake | Pro rodzinnie i nie tylko

Pewne jest że nadchodzący rok będzie dla Porsche wyjątkowy i to z kilku względów. Po raz pierwszy w historii, niemiecka marka zaprezentuje aż cztery nowości w ciągu 12 miesięcy

Porsche | Zielone światło dla pierwszego elektrycznego samochodu

Nowe Porsche 718 zastępujące Boxstera poznaliśmy w styczniu. Za niecały miesiąc, na targach Genewie zobaczymy Porsche z numerem 719 będące nowym wcieleniem Caymana. Natomiast w październiku, podczas salonu samochodowego w Paryżu zostanie zaprezentowana całkowicie nowa generacja Porsche Panamery. Jakby tego było mało, po raz pierwszy poza limuzyną, gamę modelową uzupełni kombi. Chociaż będzie to nie do końca kombi.

Nie jest bowiem tajemnicą, że skoro słownik "Poprawnej Porschszczyzny" nie zawiera takich określeń jak "liftback", a Porsche woli nazywać Panamerę sportową limuzyną, na coś tak banalnego jak określenie "kombi", nie ma w Stuttgarcie miejsca.

Dlatego nowa Panamera w wersji seryjnej przyjąć może nazwę Sport Turismo. Identyczną jak  zaprezentowany w 2012 roku w Paryżu pojazd koncepcyjny. Nie jest wykluczone, że Porsche pójdzie drogą wytyczoną dawno temu przez Brytyjczyków a ostatnio podchwyconą przez Mercedesa i pierwszą rodzinną Panamerę sprzedawać będzie jako "Shooting Brake". Tym bardziej, że po 2018 roku z rynku zniknie CLS Shooting Brake, nomen-omen jeden z najpoważniejszych i dodajmy nielicznych konkurentów jakich mieć będzie nowa wersja nadwoziowa Panamery.

Okazuje się, że przepiękna koncepcyjna Panamera Sport Turismo nie tylko była przedsmakiem stylistycznych zmian jakie Porsche zaaplikowało obecnej Panamerze przy okazji jej gruntownego liftingu, lecz także zwiastunem rewolucji jaką niewątpliwie będzie nowa generacja.

Nowe Porsche Panamera | Nowa generacja prawie gotowa

Zapewne podobnie jak my nie mielibyście nic przeciwko, gdyby nowa Panamera w wersji produkcyjnej wyglądała dokładnie jak wspomniany wcześniej koncept. Dlatego być może zastanawiacie się również, czemu na pierwszych zdjęciach szpiegowskich do których dotarliśmy, prototypy nowego Porsche są tak mocne zamaskowane?

Otóż warto wspomnieć, że w międzyczasie Porsche pokazało we Frankfurcie nie mniej elektryzujący show-car Mission E. Co prawda na jego wersję produkcyjną musimy jeszcze zaczekać, ale jak nieoficjalnie wiadomo, w wyglądzie nowej Panamery oraz jej rodzinnej odmiany z większym bagażnikiem, znajdziemy nie tylko elementy designu zaczerpnięte z koncepcyjnego Gran Turismo ale także te z Porsche Mission E. Jakie? To obecnie najpilniej strzeżona tajemnica marki.

Wewnątrz nowa Panamera również zmieni się diametralnie. Miejsce obecnego szerokiego tunelu środkowego z gąszczem przycisków po bokach zajmie dotykowy panel zarządzający najważniejszymi ustawieniami auta.

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche 911 Martini Racing | Wyścigowa edycja

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.