DS 4 i DS 4 Crossback | Ceny w Polsce | Francuska klasa premium

Nowa marka koncernu PSA jest już gotowa do mocnego wejścia na rynek. Właśnie ujawniono ceny DS 4 i DS 4 Crossback. Startują od...
Znaczek DS DS | Nowa marka koncernu PSA w Europie

DS 4 to klasyczny, dobrze nam znany hatchback. Z kolei DS 4 Crossback ma lekkie offroadowe ambicje - jest wyższy o 30 mm, wyposażono go w czarne felgi i czarne elementy przy błotnikach, siedzi się w nim wyżej i dostał parę dodatków charakterystycznych dla aut tego typu. Ma to być samochód, który nie będzie się obawiał zjechania na chwilę z wygładzonych, asfaltowych dróg. Francuzi przy opisie Crossbacka podczas oficjalnej prezentacji we Frankfurcie bardzo często używali słowa "przygoda".

Nowy wygląd podkreśla, że nie mamy już do czynienia z Citroenem. Tył i bok to wciąż te same, lekko odświeżone, eleganckie i dynamiczne linie, ale największe zmiany to zdecydowanie przód auta. DS 4 otrzymał zupełnie nowy grill w stylu nowo powstałej marki.W środku elegancja i dopracowanie w najmniejszym szczególe. Do wykończenia wnętrza DS 4 wykorzystano materiały z wyższej półki - skórę i aluminium. Nikt nie powinien narzekać na słabej jakości plastiki czy złe spasowanie elementów.

DS 4 i DS 4 Crossbackfot. DS

Co pod maską? Koncern PSA przyszykował sześć silników. Podstawową jednostką będzie trzycylindrowy benzyniak PureTech o mocy 131 KM i 230 Nm momentu. Więcej mocy dostarczą dwa silniki THP - słabszy (165 KM i 240 Nm) i najmocniejszy w gamie (210 KM i 285 Nm). Miłośnicy silników Diesla znajdą w ofercie trzy jednostki - BlueHDi 120, BlueHDi 150 i BlueHDi 180. Francuzi są najbardziej dumni z momentu obrotowego w BlueHDi 180, to aż 400 Nm, co jest najlepszym wynikiem w klasie. Jednostki mogą współpracować z sześciobiegową ręczną skrzynią albo automatem o tej samej liczbie przełożeń.

Ile trzeba będzie zapłacić za nowego DS 4? Ceny hatchbacka startują od 87 900 złotych, a za Crossbacka trzeba zapłacić co najmniej 93 900 złotych. Tak prezentuje się oficjalny cennik:

Polski cennik DS 4Polski cennik DS 4

Koncern PSA celuje nową marką w klasę premium. Dlatego powinniśmy spodziewać się bogatego wyposażenia. Wymieniamy więc najważniejsze elementy podstawowej linii wyposażenia BE CHIC:

- Cały pakiet bezpieczeństwa (zestaw poduszek powietrznych; wskaźnik niezapiętych pasów; elektroniczny rozdział sił hamowania; system wspomagania hamowania awaryjnego; automatyczne włączanie świateł awaryjnych; system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy; pomoc w ruszaniu pod górę)
- Klimatyzacja manualna
- Regulator i ogranicznik prędkości
- LED-owe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów
- Reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów
- Koło kierownicy pokryte skórą
- Wskaźnik optymalnej zmiany7 biegu
- Zestaw zegarów z wyświetlaczem LCD z funkcją regulacji odcienia tła wskaźników
- Pojemne schowki
- Oświetlenie sufitowe LED
- Gniazdka 12V w I rzędzie i bagażniku
- Lusterka boczne w kolorze nadwozia; elektrycznie regulowane i podgrzewane
- Szyba przednia panoramiczna akustyczna
- Szyby tylne przyciemniane
- Radio (6 głośników + gniazdo jack)
- Tapicerka materiałowa LACINA Basalt Black
- Kanapa tylna dzielona
- Popielniczka przenośna

Nowy DS 4fot. DS

DS odważnie rzuca wyzwanie największym graczom w branży i aspiruje do miana klasy premium. Sprawdźmy więc, jak prezentują się ceny DS-a (od 87 900 złotych) na tle konkurentów z niemieckiej Wielkiej Trójki:

Mercedes klasy A - od 88 900 złotych (1.6 benzyna 102 KM)

BMW serii 1 - od 90 800 złotych (1.5 benzyna 109 KM)

Audi A3 - od 90 970 złotych (1.2 benzyna 110 KM)

Podane powyżej kwoty to ceny najtańszych wersji. Nie uwzględnialiśmy promocji i rabatów.

ZOBACZ TAKŻE:

CITROEN DS | TO JUŻ 60 LAT LEGENDY

DS 1955

Zdjęcie Dębica Frigo HP 195/65/R15 91H Zdjęcie Fulda Kristall Control HP 195/65/R15 91H Zdjęcie Nokian WR SUV 3 255/60/R18 112H
Dębica Frigo HP 195/65/R15 ... Fulda Kristall Control HP 1... Nokian WR SUV 3 255/60/R18 ...
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (38)
DS 4 i DS 4 Crossback | Ceny w Polsce | Francuska klasa premium
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Auto

    Oceniono 28 razy 10

    3 cylindry citroena za prawie 90 tys? Gdyby kierownica byla ze zlota to tak.Poza tym ten samochod to jedynie wariacja na temat istniejacego C4 ktory jest samochodem przecietnym. Powinni zaprojektowac nowa linie modelowa i wtedy ta cena bylaby do dyskusji.

  • hiszpan25

    Oceniono 27 razy 9

    PREMIUM? a na liscie wyposazenia:
    - Klimatyzacja manualna
    - Reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów
    - Koło kierownicy pokryte skórą
    - Zestaw zegarów z wyświetlaczem LCD z funkcją regulacji odcienia tła wskaźników
    - Pojemne schowki
    - Oświetlenie sufitowe LED
    - Gniazdka 12V w I rzędzie i bagażniku
    - Lusterka boczne w kolorze nadwozia; elektrycznie regulowane i podgrzewane
    - Szyba przednia panoramiczna akustyczna
    - Szyby tylne przyciemniane
    - Radio (6 głośników + gniazdo jack)
    - Tapicerka materiałowa LACINA Basalt Black
    - Kanapa tylna dzielona
    - Popielniczka przenośna

    za wyjatkiem

    - Regulator i ogranicznik prędkości
    - LED-owe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów
    - Reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów
    - Koło kierownicy pokryte skórą
    - Wskaźnik optymalnej zmiany7 biegu

    to wyposazenie jak w Lanosie

    JAKIE TO PREMIUM?!
    dodatkowo silniki 3 cylindrowe...

  • Gość: Lolek

    Oceniono 6 razy 6

    Silnik 1.6 THP, to taki badziew, że płakać się chce. W mojej C5 (nie miała 90000 w momencie sprzedaży) 3!!! krotnie wymieniany był rozrząd.

  • vittold1

    Oceniono 2 razy 2

    mogą sobie chcieć. jedyne francuskie auto premium (aspirujące), którym miałem przyjemność jechać to Renault Safrane Baccara Biturbo. Lata temu, choć może były jeszcze jakieś..;-)

  • Gość: mck

    Oceniono 2 razy 2

    Jakkolwiek samochód jest fajny, muszę przyznać, że może się podobać... to nie mogę zrozumieć po co z tego samochodu Citroen na siłę robi Premium. Niestety, ale ja nie widzę tam tego magicznego "premium". Jakość wykończenia wnętrza nie różni się od tego w zwykłym C4. Moim zdaniem szokująco wypada porównanie jakości wykończenia wnętrza tego "premium" DS4 z Mercedesem A i Audi A3 - kompletnie inna liga. Niestety jedyne co w DS4 bez wątpiena jest premium to cena i to moim zdaniem jest największa przeszkoda dla popularności tego naprawdę fajnego samochodu. Szkoda. We Francji jeździ tego całkiem sporo, a u nas to niestety pozostanie rzadkim widokiem i marne szanse by stało się inaczej.

  • jck12

    Oceniono 9 razy 1

    Francuskie i premium? to się nie dodaje...

  • bolo2002

    0

    Te ceny DS3 i DS4 to chyba dla idiotów. Te Citroeny to małe samochodziki i niewygodne. za te pieniądze kupujesz Mazde 6 w kombi i jeżdzisz 15 lat spoko! Poza tym inna jakośc z Japonii na bank. szybko sie zorientuja, że strzelili sobie w stopę!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX