Salon Genewa 2016 | Audi RS Q3 Performance | Żarty się skończyły

Sportowe wcielenie kompaktowego SUV'a Audi Q3 otrzymało właśnie pakiet Performance. Największa zmiana? 27-konny zastrzyk mocy
Audi Q7 | Podróż po KanadzieAudi Q7 | Podróż po Kanadzie

To wersja RS, tak więc od razu przejdziemy do tego, co w Audi oznaczonych tą plakietką najważniejsze, czyli silnika i osiągów. Pod maską bez rewolucyjnych zmian - sercem RS Q3 w dalszym ciągu jest uznany pięciocylindrowy TFSI o pojemności 2,5 litra. Pakiet Performance przyniósł mu jednak wyraźne wzmocnienie. Motor generuje teraz 367 KM mocy oraz 465 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc trafia na wszystkie cztery koła za sprawą napędu quattro. TFSI standardowo współpracuje z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów S tronic. Jak przystało na model RS, dwusprzęgłowa przekładnia ustawiona jest z myślą o sportowych osiągach. Biegi wchodzą błyskawicznie, a kierowca może sterować skrzynią za pomocą manetek przy kierownicy.

A jak 27-konny zastrzyk mocy wpłynął na osiągi SUV-a? Nowe liczby wyglądają następująco:

Przyspieszenie 0 - 100 km/h - 4,4 sekundy

Prędkość maksymalna - 270 km/h

Audi podało także spalanie topowej odmiany Q3. Podczas spokojnej jazdy SUV powinien zadowolić się 8,6 litra paliwa na 100 km. Oczywiście, jeżeli kierowca zechce w pełni wykorzystać potencjał 367 KM, to spalanie wyraźnie wystrzeli w górę.

Audi RS Q3 Performance

Pakiet Performance to także jeszcze sztywniejsze i ustawione bardziej sportowo zawieszenie. RS Q3 zostało obniżone o 20 mm. W opcjach znajdziemy także zawieszenie RS plus z aktywnym systemem kontroli stopnia amortyzacji.

Audi A4 Avant 2.0 TDI | Test | Komfort ponad wszystko

Z zewnątrz Audi RS Q3 Performance rozpoznamy przede wszystkim po elementach dodatkowych w kolorze matowego tytanu. To m.in. obramowania wlotów powietrza, osłona chłodnicy, napis quattro na przednim zderzaku, ozdobne listwy, obudowy lusterek, relingi, górny brzeg dyfuzora, boki spojlera oraz piękne 20-calowe felgi zarezerwowane tylko dla Audi RS. Wraz z pakietem Performance idzie w parze oczywiście niebieski lakier Ascari. To właśnie w tej barwie RS Q3 pozuje do zdjęć. W środku można zamówić pakiet stylistyczny RS Performance (bez dodatkowej opłaty). W jego skład wchodzą dwukolorowe, czarnoniebieskie fotele, niebieskie przeszycia na tapicerce oraz niebieskie karbonowe wstawki.

Na żywo Audi RS Q3 Performance będzie można zobaczyć już w Genewie. Do sprzedaży sportowy SUV trafi w drugim kwartale 2016.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi S8 plus | Bardzo mocna limuzyna

Audi S8 Plus

Więcej o:
Komentarze (3)
Salon Genewa 2016 | Audi RS Q3 Performance | Żarty się skończyły
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 8 razy 8

    kolejne auto w ktorym producent nie moze sie zdecydowac co tak naprawde chce zaoferowac klientowi "Pakiet Performance to także jeszcze sztywniejsze i ustawione bardziej sportowo zawieszenie. RS Q3 zostało obniżone o 20 mm. "
    Stworzylismy samochod bedacy podniesionym kompaktem a teraz go za dodatkowa oplata obnizymy aby jakos sie jednak trzymal drogi... Nie lepiej kupic wiec Audi S3? To auto przynajmniej od poczatku bylo projektowane jako hot hach.

  • Gość: Orto nazi

    Oceniono 8 razy 4

    Niezależnie od moich uczuć względem SUV-ów, za błędne używanie apostrofu ("SUV'y" w linku na głównej), powinni wam zabrać świadectwa gimnazjalne.

  • jackk3

    Oceniono 2 razy 0

    Posmiac to sie mozna z Syrenki albo z malego Fiata. Calkiem niezle to Q3 choc troche male i w srodku ciasno.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX