Salon Genewa 2016 | Opel GT Concept | Odważnie do przodu

Koncepcyjny model Opla GT zostanie oficjalnie zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie. Pokazano zdjęcia wnętrza
Opel Insignia 2.0 CDTI BiturboOpel Insignia 2.0 CDTI Biturbo | Test

Zgodnie z zapowiedziami, nowy Opel GT pełnymi garściami czerpie z innego koncepcyjnego Opla, modelu Monza. Opel Monza Concept wyznaczył nową linię stylistyczną, którą podążyły produkcyjne modele producenta z Rüsselsheim - jego ślady widzimy w nowej Corsie oraz Astrze. Opel GT Concept to rozwinięcie tego pomysłu i zapowiedź jeszcze odważniejszej stylistyki przyszłych Opli.

Opel w koncepcie postawił na dynamiczną, opływową sylwetkę, która jest podkreślona czerwonymi liniami przechodzącymi po całej karoserii. Projektanci postawili na wyraźne przetłoczenia i raczej miękkie, obłe kształty. Jest też długa maska, przymrużone reflektory LED, futurystyczne felgi i oryginalny wydech z dwiema końcówkami. Koncepcyjny Opel GT nie ma lusterek (zastąpione kamerami), typowych klamek, które zostały zastąpione panelem dotykowym, klapy bagażnika i wycieraczek przedniej szyby. Największą innowacją są wielkie, elektrycznie otwierane drzwi, które zintegrowano z bocznymi oknami.

Opel GT Concept

Jakiego napędu spodziewacie się w tak odważnym i futurystycznym Oplu? Hybrydy, a może silnika elektrycznego? Nic z tych rzeczy. Centralnie za przednią osią zabudowany jest mały, turbodoładowany, trzycylindrowy silniczek o pojemności 1 litra. To jednostka napędowa dobrze znana z Adama, Corsy czy Astry. Na potrzeby sportowego konceptu wyciśnięto z niego 145 KM mocy i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z sześciostopniową sekwencyjną przekładnią, kierowca biegi zmienia manetkami przy kierownicy, a moc trafia na koła tylnej osi.

Masa auta nie przekracza 1000 kg. 145-konny silnik nie powinien mieć problemów z rozpędzaniem GT Concept - . Osiągi? Wskazówka prędkościomierza mija pierwszą setką po 8 sekundach i zatrzymuje się przy 215 km/h.

"Projektując Opla GT Concept, zrobiliśmy kolejny krok ku jeszcze większym emocjom i większej przyjemności z jazdy. Ten samochód odzwierciedla nasze obecne podejście i pozycję. Jesteśmy pewni naszych możliwości, ambitni, innowacyjni i każdym kolejnym modelem chcemy zdobywać coraz więcej klientów” - powiedział dyrektor generalny Opel Group, dr Karl-Thomas Neumann.

Na więcej informacji czekamy do Genewy. Targi ruszają już w marca.

AKTUALIZACJA 19.02.2016 r.

Opel opublikował właśnie pierwsze zdjęcie konceptu. Naszą uwagę zwrócił fakt, że futurystyczny projekt nie zakłada istnienia żadnych przycisków i przełączników. Samochodem zarządzamy poprzez komendy głosowe i umieszczony centralnie touchpad. Opel GT dzięki nowoczesnemu systemowi HMI ma rozpoznawać kierowcę i dostosowywać się do człowieka, który akurat zasiadł za kółkiem. Dominują te same kolory, co na zewnątrz - jaskrawa czerwień kontrastuje z ciemną, srebrną barwą szczotkowanego aluminium.

Opel GT Concept

Zobacz także:

Nowy Opel Astra | Prezentacja modelu

Opel Astra piątej generacji

Więcej o:
Komentarze (6)
Salon Genewa 2016 | Opel GT Concept | Odważnie do przodu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: kwadratowekolo

    Oceniono 3 razy 3

    Ciekawe kiedy kwadratowe koła wymyśla

  • Gość: stanczyk

    Oceniono 2 razy 2

    Concept ciekawy, futurystyczny, ale co się ostanie w produkcji .. ?!?
    Koncerny widać kombinują jak się przymilić nowobogatemu hipsterskiemu klientowi ..
    Węszą dobrą koniunkturę dla małych autek spor... ups usportowionych .. pokroju Mazdy MX5(bądz jej imitatorów, z "rozwodnionym" zacięciem sportowym..).
    Czy słusznie idą w tym kierunku, skoro lud nie chce płacić za większe autka sportowe pokroju Nissana Zet czy nawet Toyobaru ..?!?

    Toyota próbuje ostatnimi czasy lansować concept takiego malucha (.. i nie przeszkadza to koncernowi, że blizniaki Toyobaru słabo się sprzedają[prawdopodobnie ze względu na niedosyt mocy o czym wszyscy trąbią > jakis super-charger albo turbo by się przydało...).
    Nissan tez zrobił przymiarkę ciekawym concepctem IDx NIsmo .. i teraz Opel ..
    Wszystkie te autka mają być .. sympatyczne ... > lekkie, zwinne , ze stosunkowo małymi silnikami/niewielkimi mocami...Zobaczymy co będzie z cenami ..

    A co by było było złego gdyby tak do auta rozmiaru Miaty wsadzic 4-cylindrówke bacz V6 o mocy ponad 300KM ?!? >)

  • Gość: Misio

    Oceniono 14 razy 2

    Ojtam, nie takie koncepty się już widziało. Zabawny i tyle, homologacji nie dostanie, bo nie ma bocznych lusterek. No i co to za samochód, w którym nie można wywalić łokcia przez okno, a to przecież jeździdełko dla potomków kierowców Opli Manta.

  • Gość: \i/

    Oceniono 7 razy 1

    3 cylindrowa pierdziawka.

  • hiszpan25

    0

    mysle ze glownym problemem producentow aut (czesto ze sportowymi aspiracjami) jest to ze klienci nie sa idiotami. producenci za wszelka cene chca przekonac klientow ze auto z 3 cylindrowym 1.0T jest SUPER! Klienci jednak nie specjalnie wierza w takie pomysly.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX