Porsche 718 Boxster i Boxster S | Nowa nazwa i 4-cylindrowe silniki turbo

Porsche zdecydowało się znacząco odświeżyć Boxstera. Zamiast 6 pojawią się 4-cylindrowe silnik turbo, więcej mocy, ostrzejsza stylistyka, nowoczesny system multimedialny PCM oraz nowa nazwa
Porsche Mission E Porsche Mission E | Superelektryk

Boxster 981 zmienia się w 982 z dodatkowym oznaczeniem 718. Skąd nowa nazwa? 718 to nawiązanie do Porsche z 1957 roku, które odnosiło wiele sukcesów podczas wyścigów długodystansowych. Nowa pełna nazwa brzmi Porsche 718 Boxster. Dokładnie w tej kolejności.

Największą nowością są zupełnie nowe jednostki napędowe. Od teraz Boxster napędzany będzie umieszczonym centralnie, turbodoładowanym, 4-cylindrowym silnikiem typu bokser. Bazowy silnik ma 2-litry pojemności, moc 300 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do Boxstera S trafi większa, bo 2,5-litrowa jednostka (350 KM i 420 Nm). W porównaniu z poprzednią generacją, roadster może pochwalić się wyraźnym przyrostem mocy - w obydwu wersjach to 35 KM. Mimo większej mocy, Boxster ma być wyraźnie oszczędniejszy. Apetyt na paliwo wg. danych producenta spadł nawet o 13%. Podawane przez Porsche średnie spalanie to teraz 6,9 litra na 100 km w Boxsterze i 7,3 litra w Boxsterze S. Wierzymy na słowo.

Osiągi prezentują się przyzwoicie. Porsche podaje je z przekładnią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono (Boxster/Boxster S).

Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 4,7 sek. | 4,2 sek.

Prędkość maksymalna: 275 km/h | 285 km/h

Porsche 718 Boxster i Boxster S

Niemcy chwalą się nie tylko nowymi jednostkami napędowymi, ale także mocniejszymi hamulcami oraz kompletnie zmodernizowanym podwoziem. Dzięki temu 718 Boxster ma być zwinniejszy i łatwiejszy w prowadzeniu. Na liście opcji pojawi się obniżone o 10 mm zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM). Boxster S będzie dostępny ze sportowym PASM obniżonym o 20 mm.

Nowa nazwa to także nowa ostrzejsza stylistyka. Projektanci ze Stuttgartu chcieli, żeby odświeżony pas przedni był "znacznie mocniejszy i bardziej męski". Oceńcie sami czy im się to udało. Pojawiły się też większe wloty powietrza, lekko poprawione progi, nowe klamki i biksenonowe reflektory z LED-owymi światłami do jazdy w dzień. Boxstera 718 rozpoznamy też bez problemu po przeprojektowanym tyle nadwozia - jest szerszy, a napis Porsche zintegrowany. Nie zabrakło też nowych LED-owych lamp z czteropunktowymi światłami hamowania. Standardowo roadster oferowany jest na 19-calowych felgach, ale opcjonalnie można go wyposażyć w "dwudziestki'.

Porsche 718 Boxster i Boxster S

We wnętrzu bez rewolucji. Całość została odświeżona i poprawiona. Przykładowo, zmienił się panel instrumentów. Największą nowością jest jednak system multimedialny Porsche Communication Managment. PCM oferuje łączność z telefonem komórkowym, interfejs audio czy moduł nawigacji jest z funkcją sterowania głosowego. Za nagłośnienie Boxstera odpowiada Sound Package Plus o mocy 110 watów.

Nie znamy jeszcze polskich cen nowego Boxstera, ale wiemy, że roadster zadebiutuje nad Wisłą 30 kwietnia.

ZOBACZ TAKŻE:

PORSCHE CAYMAN GT4 | DROGOWY ROZRABIAKA

Porsche Cayman GT4

Więcej o:
Komentarze (24)
Porsche 718 Boxster i Boxster S | Nowa nazwa i 4-cylindrowe silniki turbo
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ?

    Oceniono 7 razy 7

    "Bazowy silnik ma 2-litry pojemności,"

    Bardzo jestem ciekaw czy bedzie to widoczne w cenniku. !5% niższa akcyza powinna sie przelozyc na 15% cene w porownaniu do obecnej wersji. Tak samo roznica miedzy wersja zwykla a wersja "S" powinna byc duzo wieksza niz obecnie-takze z powodu tej akcyzy.
    Aczkolwiek cos czuje, ze nie bedzie zadnej obnizki, po prostu te 15% Porsche skasuje do swojej kieszeni, nikt tak nie potrafi wydoic klienta jak oni. A juz cena dodatkow to prawdziwe mistrzostwo swiata, za byle bzdure kilka tysiecy, za cos wiekszego kilkanascie.

  • Gość: ktosik3

    Oceniono 5 razy 5

    zachwycające auto .....

  • Gość: szej

    Oceniono 13 razy 5

    Porsche na własne życzenie zdegradowało się ligi MX-5 i GT86.
    A tam rządzi cena.

  • Gość: JAGODA

    Oceniono 3 razy 3

    GDZIE SA CI "EKSPERCI" KTORZY KRYTYKOWALI VOLVO ZE MA 300km /2 LITROWY SILNIK...?? CZYLI JAK PORSCHE MA 300KM Z 2 LITROWEGO SILNIKA TO JUZ JEST OK ?? A JAK TAKI SILNIK ROBI VOLVO TO BEDZIE AWARYJNY..??

  • hiszpan25

    Oceniono 7 razy 3

    kolejna ofiara ECO. W imie walki z emisja CO2 straci 2 cylindry. Na pocieche pozostaje fakt, ze 4 cylindrowy boxer turbo potrafi fajnie brzmiec. wystarczy posluchac starych silnikow z Subaru Impreza WRX czy STi.

  • Gość: AZXCGHHYR

    Oceniono 5 razy 1

    Subaru Impreza WRX STI też ma 4-cylindrowy, uturbiony boxer i wygrywał masowo w rajdach.

    Więc bym w panikę nie wpadał. I jakoś dziwnie tutaj akurat do Porsche mam zaufanie...

    --
    www.moto-biznes.pl - dla inżynierów przez inżynierów

  • Gość: K.M.A.

    Oceniono 11 razy 1

    Po prostu zaczynam mieć tego dość. Chyba pojadę do Niemcowa kupić sobie jakąś 750i z końca produkcji. Choćby tylko po to by jej słuchać. A wy jeździjcie sobie motorynkami.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX