Mercedes klasy E | Ceny w Polsce | Najdroższy z "Wielkiej Trójki"

Mercedes ujawnił polski cennik nowej klasy E. Konkurencja z BMW i Audi jest tańsza
Mercedes klasy S | Szaleństwo tuneraMercedes klasy S | Szaleństwo tunera

Mercedes stopniowo dzieli się z nami informacjami o nowej klasie E. Jej wygląd poznaliśmy już przed oficjalną prezentacją i obyło się bez większych zaskoczeń. Zgodnie z obowiązującymi w motoryzacyjnymi trendami Mercedes zdecydował się jeszcze mocniej ujednolicić swoją gamę modelową. Już przecieki sugerowały, że nowa E-Klasa będzie stylistycznie bardzo zbliżona do mniejszej klasy C. Wnętrze także nie powinno nikogo zaskoczyć. Jak przystało na Mercedesa, w środku kierowcę i pasażerów przywita wyposażenie z najwyższej półki. Trudno oprzeć się wrażeniu, że styliści Mercedesa jak nikt inny wiedzą, co znaczy luksus. Każdy element jest przemyślany i pasuje do pozostałych detali wnętrza.

W213 zbudowano na platformie MRA, z której korzystają też klasy C i S. W porównaniu do poprzedniej E-Klasy nowa odmiana ma wydłużony o 65 mm rozstaw osi (teraz mierzy 2 939 mm). Całkowita długość sedana to 4 923 mm.

Ile trzeba zapłacić za nowego Mercedesa klasy E?

Mercedes E 200 - od 190 000 złotych

Mercedes E 220d - od 195 500 złotych

Mercedes E 350d - od 267 800 złotych

Pod maskę standardowej odmiany E200 trafi 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 184 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z tym motorem klasa E przyspiesza do pierwszej setki w 7,7 sekundy i pali około 6 litrów na 100 km.

Na zwolenników jednostek wysokoprężnych czekają dwa silniki. E220d to dwulitrowy diesel (1950 cm3) o mocy 195 KM i 400 Nm momentu, którego apetyt na paliwo to około 4 l na 100 km. Większe 3.0 V6 z E350d może pochwalić się 258 KM i 620 Nm. E350d jest szybszy (5,9 sekundy do setki przy 7,3 w E220d), ale ma też większy apetyt na olej napędowy (5,9 litra na 100 km).

Standardowo wszystkie silniki współpracują z automatyczną skrzynią o dziewięciu przełożeniach 9G-TRONIC.

Przyjrzyjmy się teraz cenom najgroźniejszych konkurentów nowej klasy E:

Audi A6 - od 181 580 złotych (2.0 Diesel 150 KM)

BMW serii 5 - od 179 600 złotych (2.0 Diesel 150 KM)

Volvo S90 - od 171 600 złotych (2.0 Diesel 150 KM)

Jaguar XF - od 198 900 złotych (2.0 Diesel 163 KM)

Podane powyżej kwoty to ceny najtańszych wersji. Nie uwzględnialiśmy promocji i rabatów.

Mercedes klasy E 2016Fot. Mercedes

Na razie poznaliśmy ceny tylko trzech wersji silnikowych, ale Mercedes ma w zanadrzu jeszcze kilka opcji. Zwolennicy jednostek benzynowych będą mieli do wyboru dwa mocniejsze motory. Półkę wyżej od E200 znalazła się benzynowa "V-szóstka" o mocy 333 KM i 480 Nm momentu - to Mercedes w wersji E400 4Matic. Wiemy, że do napędu wersji AMG posłuży natomiast 4-litrowe V8 o mocy około 600 KM.

W dzisiejszych czasach w ofercie Mercedesa nie mogło zabraknąć hybrydy. To E350e. Układ hybrydowy (silnik benzynowy + elektryczny motor) oferuje w sumie 279 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 6,2 s. Spalanie? Mercedes chwali się wynikiem 2,1 litra benzyny na 100 km. Jego cena nie jest na razie znana.

ZOBACZ TAKŻE:

MERCEDES GLS | KRÓL SUV-ÓW

Mercedes GLS

Więcej o:
Komentarze (60)
Mercedes klasy E | Ceny w Polsce | Najdroższy z "Wielkiej Trójki"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • antoniferdynand

    Oceniono 95 razy 93

    Benzyna - 6L/100km, ON - 4L/100km. Czekam jeszcze na nowa klasę A w której podczas jazdy paliwa będzie przybywać wraz z pokonanymi kilometrami.

    A co do cen - od 190 tys. zł (to się uśmiałem). Bez 300 tys. zł to nawet tylne siedzenia nie będą się składać.

  • Gość: gość

    Oceniono 17 razy 17

    Ten świat oszustwem stoi.... proszki do prania wszystko dopiorą, samochody palą po 4 litry na 100 km, proszki na odchudzanie mimo żarcia aż pod korek..... Dlaczego ludziom wciska się ciemnoty? Nie wiem. Wiem tylko że miałem 6 samochodów o pojemności ok 2 litrów i każdy palił ok 10 litrów na 100 km.

  • rattenkrieger

    Oceniono 12 razy 12

    Straszna wtopa z wycofaniem silnika E250 (211KM). Mercedes nie ma żadnej alternatywy dla dwulitrowych silników Audi i BMW z około 250KM. Wyższe ceny pozostałych modeli E-Klasy to tylko wina akcyzy za silniki >2.0.

  • hiszpan25

    Oceniono 11 razy 11

    ciekawe kiedy producenci zaczna podawac faktyczne zapotrzebowanie na paliwo? jako posiadac nieco ponad 200 konnego auta konkurujacego z takim Mercedesem smialo moge powiedziec ze to co podaja w katalogu mozna pomnozyc minimum razy 1.5-2 i to dopiero daje rzeczywisty apetyt na paliwo w normalnym ruchu drogowym a nie podczas nierealnych testow w laboratorium. Co ciekawe laboratoryjne testy okreslaja emisje CO2 na podstawie ktorej np w Niemczech placi sie podatek drogowy. Podawanie tak zanizonych danych podpada wg mnie wiec na oszustwo podatkowe np na rynku Niemieckim. 2.0T benzyna i 6l/100km? mozliwe chyba tylko w trasie przy gora 80km/h

  • Gość: Andaluz

    Oceniono 7 razy 7

    Z tym spalaniem to pojechali po bandzie... CLS 3.5 PB w jezdzie mieszanej 11.5 L i ani kropli mniej

  • Gość: mike

    Oceniono 5 razy 5

    Wg mnie kupując auto za 200 000+ należy oczekiwać zegarów na poziomie szwajcarskiego zegarka za 100 000, a nie animowanego GIFa na tablecie

  • k1harper

    Oceniono 3 razy 3

    te odblaski na ipadach i politurze strasznie szpeca efekt koncowy

  • alex170832

    Oceniono 1 raz 1

    Klasa E wydaje się być taka droga ale jak spojrzymy na raty to szybko okazuje się, że jest naprawdę atrakcyjnie wyceniona. A jak znam swoje doświadczenia chociażby z Auto Ideą to wiem, że tą cenę można zapewne ponegocjować :D

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX