DS3 i DS3 Cabrio po faceliftingu | Pożegnanie z Citroenem

Nowa marka koncernu PSA sukcesywnie uzupełnia i odświeża swoja ofertę. Teraz przyszedł czas na facelifting DS3 i DS3 Cabrio
Znaczek DS DS | Nowa marka koncernu PSA w Europie

Największą zmianą w poliftingowym DS3 jest charakterystyczny duży grill, który definitywnie zrywa z Citroenem. Jednak facelifting nie ograniczył się tylko do niego. Francuzi zafundowali DS3 delikatnie przestylizowany przedni zderzak, tylne reflektory w technologii LED 3D, nowe wzory felg, a także zaktualizowali paletę kolorów nadwozia. DS na każdym kroku podkreśla szerokie możliwości personalizacji DS3. Według zapowiedzi nadwozie można zestroić z dachem na 78 sposobów. Przykładowo, na liście opcji znajdziemy 10 różnych obudów lusterek czy 4 miękkie dachy w wersji Cabrio.

We wnętrzu bez rewolucyjnych zmian. PSA chwali się nowym 7-calowym ekranem systemu multimedialnego i łącznością ze smartfonem Apple CarPlay oraz MirrorLink. Znacznie odchudzono także konsolę centralną, z której zniknęło 20 niepotrzebnych przycisków.  W standardzie w DS3 znajdzie się system awaryjnego hamowania Active City Brake, który samoczynnie rozpocznie hamowanie, jeśli wykryje zagrożenie.

Nikt nie powinien narzekać na mały wybór jednostek napędowych. Dla miłośników silników benzynowych przygotowano trzycylindrowy motor PureTech (prawdopodobnie o mocy 82, 110 lub 130 KM), mocniejszy, czterocylindrowy 1.6 THP (163 KM). Silniki wysokoprężne to 1.6 BlueHDI w dwóch wariantach mocowych: 100 i 120 KM.

DS3 Performance

Nowy DS3 powinien zadebiutować w Europie już w lutym tego roku. Chwilę dłużej poczekamy na sportową wersję z dopiskiem Performance. Pod maską pracuje tu turbodoładowany, czterocylindrowy benzyniak 1.6 THP, który generuje 208 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z 6-biegową ręczną skrzynią. Auto otrzymało także sportowe zawieszenie i wyczynowe hamulce. DS3 Performance został obniżony o 15 mm. Rozpoznamy go po kilku karbonowych dodatkach, ciemnych felgach i dwóch końcówkach wydechu. Nie sposób też przejść obojętnie obok błyszczących, złotych akcentów nadwozia.

Charakterystyczny złocisty kolor znajdziemy również we wnętrzu DS3. W wersji Performance dostosowano je do sportowego charakteru. Zamontowano sportowe fotele, na pedały nałożono metalowe nakładki, a na tapicerce (skóra i alcantara) pojawiły się kontrastujące przeszycia.

ZOBACZ TAKŻE:

CITROEN DS | TO JUŻ 60 LAT LEGENDY

DS 1955

Zdjęcie DIGNITY HT-868 Zdjęcie Pioneer MVH-170 Zdjęcie Veovision R7
DIGNITY HT-868 Pioneer MVH-170 Veovision R7
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Zdjęcie ARISTO VOYAGER S505 Polska Zdjęcie MIO SPIRIT 4970 Europa Zdjęcie Yanosik DVR Global
ARISTO VOYAGER S505 Polska MIO SPIRIT 4970 Europa Yanosik DVR Global
Sprawdź ceny Porównaj ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (4)
DS3 i DS3 Cabrio po faceliftingu | Pożegnanie z Citroenem
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: nvg

    Oceniono 5 razy 5

    Prestiż bez Hydro-zawieszenia w DS5, z którego citroen mógłby być dumny.
    NIET

  • fakej

    Oceniono 2 razy 2

    albo brak silników albo jedyny sensowny dają z zawieszeniem, które wlecze brzuchem po ziemi. Powinna być raczej opcja podwyższonego zawieszenia, które jest bardziej praktyczne. Tak było w poprzednim superbie i to było spoko.

  • jankowski.99

    Oceniono 1 raz 1

    Podoba mi się design, ale to jest chyba maksymalnie niepraktyczne auto. DS zawsze pozostanie Citroenem tak jak Lexus Toyotą za wyższą cenę.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX