Buick Avenir nie trafi do produkcji. Winny Cadillac

19.01.2016 16:02
Buick Avenir Concept

Buick Avenir Concept (Fot. Buick)

Smutne wieści dla wszystkich miłośników amerykańskiej motoryzacji. Limuzyna Avenir nie wejdzie do produkcji
Buick Cascada Buick Cascada | "Polskie" cabrio w Stanach

Pięknie wyglądający sedan Avenir był jedną z największych gwiazd ubiegłorocznego Salonu Samochodowego w Detroit. Rasowa limuzyna (5 195 mm długości i 1 931 mm szerokości) zachwyciła ciekawą stylistyką, dynamiczną sylwetką i odważnymi liniami, które sprawiły, że ponad 5-metrowy sedan wyglądał bardzo lekko i zwinnie. Ciekawie prezentowało się też luksusowe, minimalistyczne wnętrze dla czterech osób. Jednostka napędowa? Nowa V-szóstka z systemem dezaktywacji cylindrów, która miała współpracować z 9-biegowym automatem. Buick Avenir spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem w branży i wielu czekało na wersję produkcyjną.

Niestety, po roku milczenia jeden z szefów Buicka Duncan Aldred w rozmowie z "Automobile Magazine" potwierdził, że marka nie planuje wdrożyć limuzyny do produkcji. Ani teraz, ani w najbliższej przyszłości. Wiele wskazuje także na to, że koncept z tegorocznej edycji amerykańskich targów (coupe Buick Avista) również podzieli smutny los poprzednika - obydwa auta zakończą karierę na etapie konceptu.

Buick Avista Conceptfot. Buick | Buick Avista z tegorocznych targów

Skąd taka decyzja?

Wszystkiemu winny jest Cadillac. To właśnie w tę markę premium koncern General Motors od dłuższego czasu pompuje miliardy dolarów. Produkcyjny Buick Avenir mógłby odebrać część amerykańskich klientów Cadillacowi CT6. Nowa flagowa limuzyna marki niedawno weszła do produkcji i wywołała niemałe zamieszanie swoją ceną. Ta startuje od 54 960 dolarów, kiedy za Lexusa LS trzeba dać 73 600, BMW serii 7 - 81 300 a za Mercedesa S aż 94 400 dolarów.

General Motors zamierza także wprowadzić do sprzedaży całą armię nowych modeli. Zwiastunem nowej ery był oczywiście crossover XT5. Po jego prezentacji GM już zapowiedział Caddy'ego XT4 (konkurent Lexusa NX), większe auto, które wypełni lukę między XT5 i modelem Escalade, oraz malucha pokroju BMW X1. Tuż przed świętami szef marketingu Uwe Ellinghaus stwierdził, że w najbliższej przyszłości "większość" modeli Cadillaca otrzyma wersję z napędem hybrydowym (plug in).

Jakby tego było mało, z Cadillaca właśnie napłynęły wieści o nowej tylnonapędówce ze sportowym pazurem. Wiemy, że ma być to model mniejszy od ATS. Jeżeli mielibyśmy mu znaleźć europejską konkurencję, to Amerykanie uderzą nim w Mercedesa CLA oraz Audi A3 Sedan. Nowy Caddy powinien być zbudowany na zmniejszonej uniwersalnej platformie Alpha, którą wykorzystano m.in. w ATS-ie i CTS-ie.

Zobacz także:

Cadillac XT5 | Nowy crossover

Cadillac XT5

Zdjęcie Midland M zeroZdjęcie ONWA MK3Zdjęcie Yosan JC-2204
Midland M zeroONWA MK3Yosan JC-2204
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Zobacz także
Komentarze (23)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Barry Kent

    Oceniono 14 razy 14

    Bardzo ładny. O WIELE atrakcyjniejszy od cadillaca ct6.

  • Gość: gelo

    Oceniono 5 razy 5

    I dlatego tez General Motors z taka polityka nigdy nie przegoni Toyoty i VW.
    Likwidacja w Europie Chevroleta tylko dlatego by nie robic konkurencji Oplowi?
    No cóż wiele osób które by kupił Chevy nie kupią Opla. To samo tychy się artykułu powyżej. Wiele osób chciałoby kupic Buicka ale skoro go nie ma to i tak na pewno nie zdecydują się na Cadillaca. I przez takie decyzje GM nigdy nie bedzie największym producentem samochodów na świecie.

  • bopomax

    Oceniono 3 razy 3

    Na pograniczu geniuszu, kupilbym czekajac na Giulie, szkoda ...

  • Gość: qwerty

    Oceniono 2 razy 2

    Kurcze, czy nie można zrobić przeciętnego seryjnego samochodu o takim wyglądzie, tylko jakieś kanciaki albo jakieś"obrzmiałe" tłuką.

  • ref-lex

    Oceniono 2 razy 2

    Tak Cadilac jak Buick to produkty GM, ta sama kasa. Firma tworzy model po to zeby go nie produkowac bo jest konkurencja dla innego samochodu tejze firmy? PUK! PUK!

  • eend

    Oceniono 17 razy 1

    John lat 14 usiadł do kompa i po 15 minutach pokazał owoc swojej pracy. No ładny ale to tylko komputerowy twór nie mający się nijak do rzeczywistości. Wytwór świata wirtualnego. Sądzę, że nigdy w takiej formie nie wyjedzie z żadnej fabryki. Nasze rodzime Jasie potrafią tak samo a nawet lepiej. I co z tego ? Jakakolwiek dyskusja o samochodzie ma sens wtedy kiedy on jeździ a nie robi za tapetę komputerową.

  • Gość: dyziooo

    0

    brakuje w stanach segmentu Personal luxury car .. obok Muscle cars, to mogłaby być wizytówka exportowa ..

  • Gość: dyziooo

    0

    co za sztudenciaki piszą te artykuły ... (na stażu, ? po zmianie w McDonaldzie?..)

    chodzi raczej o concept Avista , co ?
    Avenir to jakis stary concept-car, a teraz w Detroit furorę robiła Avista (nastepca starego GNX-a, ewentualnie Riviery)..

    ...

    Avista jest rozmiarów Camaro czy Caddiego ATS-a , mniejszy od CTS-a (sredni rozmiar) , a ten nowy CT6 to jest przecie full-size rozmiarów zblizonych do S-klassy czy BMW 7-ki ..

    BTW> Nowy Caddy(rozmiarów hipsterskiego CLA) [nie] powinien być zbudowany !
    Klasyczne "rozwadnianie" marki ..

  • dddupa

    Oceniono 1 raz -1

    Ładny, ale chyba trochę za bardzo się kojarzy z Maserati Quatroporte.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Samochody z gwarancją VIP