Polowanie na Renault | Dieselgate zatacza coraz szersze kręgi

Po raz kolejny Renault zostało oskarżone o manipulowanie przy swoich silnikach wysokoprężnych. Raz jeszcze niczego francuskiej marce nie udowodniono, ale akcje koncernu spadły o kilkanaście procent
Nowe Renault Megane Nowe Renault Megane

O co chodzi tym razem? 14 stycznia 2016 r. nalot na główną siedzibę Renault i dwa centra technologiczne (w Lardy i Guyancourt) przeprowadzili funkcjonariusze francuskiej Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji, Konsumentów i Walki z Oszustwami (DGCCRF). Skonfiskowano komputery. Dyrekcja i francuskie Ministerstwo Ekologii, Zrównoważonego Rozwoju i Energetyki szukały dowodów, że Renault instalowało w swoich samochodach specjalne oprogramowanie, które - podobnie jak to z silników TDI Volkswagena - obniżało emisję szkodliwych substancji podczas testów. Kontrolę zarządzono, ponieważ niektóre modele francuskiego producenta nie zdawały wyrywkowych, losowych testów, jakie zaczęto wykonywać po wykryciu afery w Volkswagenie. Renault błyskawicznie zapowiedziało pełną współpracę z władzami.

Kontrola nie wykazała żadnych nieprawidłowości, a urzędnicy nie znaleźli dowodów na nielegalne działania Renault.

Jednak mimo pomyślnego wyniku nagłej kontroli, 14 stycznia zapisze się w historii Renault na czarno. Sama informacja o nalocie funkcjonariuszy sprawiła, że akcje koncernu spadły aż o 16 proc. Później spadek wynosił nawet 20 proc., ale pod koniec dnia Renault odrobiło trochę strat, a giełda zamknęła się dla Francuzów z wynikiem 10,28 proc. na minusie.

Przypomnijmy: to nie pierwszy raz, kiedy Renault pojawia się w kontekście zbyt wysokiej emisji szkodliwych substancji. Ostatnio Francuzi znaleźli się pod ostrzałem pod koniec listopada 2015 r.

Podobnie jak w przypadku Volkswagena, raz jeszcze w roli głównej wystąpiły tlenki azotu. Według Stowarzyszenia Wspierania Ochrony Środowiska (DUH) silnik 1.6 dCi Renault przekracza normy Euro 6 aż 25-krotnie. Nadmierną emisję wykryto podczas nowych europejskich cykli testowych (NEFZ). Pięć oddzielnych badań przeprowadził Berneński Uniwersytet Nauk Stosowanych w Szwajcarii.

- Procedury testowe przyjęte przez Uniwersytet w Bernie nie są w całości zgodne z europejskimi przepisami, a uzyskane wyniki wykazują znaczne zróżnicowanie, a więc nie pozwalają na wyciągnięcie wniosków. Renault podejmie jednak wszelkie niezbędne działania, aby szczegółowo przeanalizować te wyniki. Tym bardziej, że w sierpniu 2015 roku niezależna niemiecka organizacja ADAC przetestowała model Espace i w opublikowanych wynikach potwierdziła jego zgodność z obowiązującą normą - odpowiedziało wtedy na oskarżenia Renault.

W zeszłym roku Renault wyszło z krótkiego kryzysu obronną ręką, teraz także koncernowi niczego nie udowodniono. Możemy się jednak spodziewać, że temat jeszcze wróci, a także, że usłyszymy o kolejnych wpadkach innych producentów. Przykładowo, we wrześniu 2015 r. niemiecki "Auto Bild" podał, że emisja tlenków azotu w BMW X3 może przekraczać normy nawet 11 razy. Mimo że nikt niczego BMW nie udowodnił, akcje bawarskiego koncernu tylko w ciągu jednego dnia zdążyły spaść o około 8 proc.

ZOBACZ TAKŻE:

Renault Talisman | Prezentacja Modelu

Salon Frankfurt 2015 | Renault Talisman

Zdjęcie LAFAYETTE ZEUS PRO Zdjęcie MIDLAND 203 Plus Zdjęcie SUNKER ELITE ONE
LAFAYETTE ZEUS PRO MIDLAND 203 Plus SUNKER ELITE ONE
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (39)
Polowanie na Renault | Dieselgate zatacza coraz szersze kręgi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Pepe

    Oceniono 56 razy 42

    Informacje nt Renault pojawiły się w momencie trafiania do sprzedaży bardzo dobrze ocenianego przez prasę branżową Talismana. Można podejrzewać, że ":naloty" na Renault zaaranżowane przez grupę VAG aby klienci nie przesiedli się z ich padł na francuski produkt.

  • Gość: VW fan

    Oceniono 59 razy 41

    Widać VW organizuje naloty na innych aby odwrócić uwagę od siebie.

  • Gość: dixips

    Oceniono 39 razy 31

    Heh, to jest słabe. VW udowodniono, że ciu**li, więc szukają u innych to samo.
    Dwa razy nalot na Renault i dwa razy nic nie znaleźli / nic nie udowodniono.

    Nie żebym był fanem Renault, ale szukanie na chama jeszcze jednego koncernu co by przekręty robił jest słabe. Takie usprawiedliwianie VW

  • Gość: Iwan

    Oceniono 44 razy 22

    Miałem okazję jeździć Renault Clio i Captur (wcześniej Skoda Yeti, VW Golf, Suzuki S-cross) i francuska marka wg mnie wypadła najlepiej. Po 4 latach z autami nic się nie działo natomiast ze Skodami i VW miałem już problemy po roku. Nie wspominam już o komforcie jazdy bo chyba francuskie auta z tego słyną. Wg mnie w tym przypadku koncern VW szuka zamydlenia klientom oczu.

  • spoogie

    Oceniono 21 razy 17

    Nowe clio, twingo, captur, nowe megane, kadjar, talisman - wszystkie mają świetnie wyglądającą linia nadwozia. Słyszeliście o jakiś problemach z silnikami benzynowymi TCe od renault? Od małego 0.9 przez 1.2 po 1.6 - przeszukajcie wszystkie fora w netcie i nie znajdziecie nic. Kompletnie nic. Z dieslami niestety jadą na opinii wydanej przez auto świat sprzed 10-8 lat kiedy to panewki sie obracaly ale od ok 5 lat dci to kompletnie bezawarjyne motory ktore uzywa nawet mercedes (citan).

  • Gość: Maly

    Oceniono 23 razy 11

    Najwieksza na świecie ofensywa modelowa - wymieniona i poszerzona gama w niespełna 3 lata. Samochody wreszcie dają frajdę z jazdy. Elektryczna paleta modeli. Niezawodność (tak!!). Świetny design i styl Laurensa. E- formuła. Powrót do F1 na full. Rezurekcja Alpine....VAG robi w gacie?

  • Gość: Franczesko

    Oceniono 11 razy 9

    Według mnie grupa Renault-Nissan rośnie w siłę a VAG czuje zagrożenie ...

  • Gość: rollo

    Oceniono 15 razy 7

    volcfagen, jak mozna tym padlem wyjezdzac na miasto?

    ostatnio chcieli mi dac vw w wypozyczalni, spojrzalem z wyrzutem na goscia z agencji.
    bez slowa wymienil na renault

  • fakit.pl

    Oceniono 5 razy 5

    "Kontrola nie wykazała żadnych nieprawidłowości, a urzędnicy nie znaleźli dowodów na nielegalne działania Renault."

    Więc o co cały ten dym?
    Pewnie o to, aby trochę wybielić VW, co nie?
    W końcu za to wam płacą...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX