Salon Detroit 2016 | Lincoln Continental | Na podbój USA i Chin

Salon Samochodowy w Detroit obfituje w wiele ciekawych premier z amerykańskiego rynku. Jedną z nich jest produkcyjna wersja Lincolna Continentala
Buick Avenir Concept Buick Avenir Concept | Limuzyna, jakich mało

Z naszej perspektywy ten model to raczej motoryzacyjna ciekawostka. Ford nie zamierza - a przynajmniej nic na to nie wskazuje - wprowadzać nowego Lincolna Continentala do Europy. Amerykanie celują głównie w dwa rynki: ojczyznę, gdzie marka Lincoln jest rozpoznawalna i lubiana, a także Chiny, których gigantyczny rynek wchłonie wszystko. Continental już lada chwila wejdzie do produkcji w zakładach Flat Rock Assembly Plant w Michigan, a pierwsze egzemplarze do klientów trafią jesienią 2016 r.

Lincoln Continental podąża nową ścieżką stylistyczną marki, którą w 2015 r. wyznaczył koncepcyjny Continental. W aucie produkcyjnym widzieliśmy ją po raz pierwszy w modelu MKZ. Cechy charakterystyczne nowych Lincolnów? W oczy rzuca się przede wszystkim wielki, chromowany grill z dużym logo marki i ciekawie narysowane reflektory w technologii LED matrix. Reszta to raczej klasyczny projekt dużego sedana. Amerykanie nie silili się na nic przełomowego. Jest nowocześnie, ale bez zbędnych szaleństw - Continental ma trafić do jak największego grona klientów.

W kabinie postawiono na luksus, dlatego do jej wykończenia wykorzystano skórę, prawdziwe drewno i aluminiowe akcenty. Fotele mają być bardzo wygodne i, według zapewnień twórców, nikt nie będzie narzekał na brak komfortu. Przykładowo, przednie są ogrzewane i wentylowane, a także można je dostosować do swoich preferencji na 30 sposobów. Wnętrze jest bardzo dobrze wyciszone. Nie zabrakło też systemu multimedialnego SYNC3, czujników parkowania, kamer monitorujących otoczenie Continentala (360 stopni) oraz innych nowoczesnych rozwiązań.

Lincoln Continental 2017fot. Lincoln

Co pod maską? Lincoln nie był zbyt chętny do wyjawiania szczegółów. Wiemy, że sercem Continentala ma być 3-litrowa V-szóstka TwinTurbo o mocy około 400 KM i 542 Nm maksymalnego momentu. Sedan będzie dostępny z napędem 4x4. Nie znamy jeszcze dokładnych osiągów. Bardzo prawdopodobne, że już po premierze do oferty dołączy jeszcze mniejsza jednostka. Producenci samochodów często montują nawet w dużych i luksusowych autach znacznie mniejsze silniki z myślą o rynku chińskim. Zazwyczaj to benzynowy, czterocylindrowym silnik 2.0 z obowiązkowym turbodoładowaniem. Czy Lincoln również zdecyduje się na taki krok? Tego jeszcze nie wiemy. Na razie silnik jest jeden - to 3.0 V6.

ZOBACZ TAKŻE:

Lincoln MKZ | Gruntowny facelifting

Lincoln MKZ 2017

Zdjęcie Lafayette Atena Zdjęcie PRESIDENT HENRY ASC Zdjęcie YOSAN CB-250
Lafayette Atena PRESIDENT HENRY ASC YOSAN CB-250
Sprawdź ceny Porównaj ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (1)
Salon Detroit 2016 | Lincoln Continental | Na podbój USA i Chin
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 7 razy 7

    Przede wszystkim bardzo mnie cieszy powrót do starej nazwy. Te wszystkie MKZ, MKS, MKX, WTF, ... miały zero uroku.
    Lincolny zawsze były dość ekscentryczne, przez co budziły sporo kontrowersji. Ta ekscentryczność zwykle wyrażała się w bryle samochodu. Tutaj jednak bryła jest bardzo stonowana, natomiast ekstrawaganckie są detale. Co ciekawe, np. napis Continental między przednim błotnikiem a drzwiami, albo klamki wkomponowane w listwy podszybowe wyglądają rewelacyjnie z bliska, ale nie bronią się patrząc z daleka - po prostu wyglądają jak jakieś elementy przyklejone na siłę.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX