Salon Detroit 2016 | Mercedes klasy E | Wiemy już wszystko

Wygląd nowego Mercedesa klasy E poznaliśmy jeszcze przed oficjalną prezentacją modelu w Detroit. Dzisiaj ujawniono większość szczegółów. Wiemy już, co trafi pod maskę niemieckiej limuzyny
Mercedes klasy S | Szaleństwo tuneraMercedes klasy S | Szaleństwo tunera

Wygląd nowej klasy E poznaliśmy już niemal tydzień temu i obyło się bez większych zaskoczeń. Zgodnie z obowiązującymi w motoryzacyjnymi trendami Mercedes zdecydował się jeszcze mocniej ujednolicić swoją gamę modelową. Już przecieki sugerowały, że nowa E-Klasa będzie stylistycznie bardzo zbliżona do mniejszej klasy C. Jednak na niektórych zdjęciach najnowsze auto Mercedesa naprawdę trudno od niej odróżnić. Doskonałym opisem wyglądu nowej klasy E jest komentarz na jednym z zagranicznych portali: (...) Nie jest zły, nie jest brzydki, a nawet nie jest nudny. Jednak to dokładnie to, czego można się było spodziewać.

Mercedes klasy E już od...

W213 zbudowano na platformie MRA, z której korzystają też klasy C i S. W porównaniu do poprzedniej E-Klasy nowa odmiana ma wydłużony o 65 mm rozstaw osi (teraz mierzy 2 939 mm). Całkowita długość sedana to 4 923 mm.

Mercedes klasy E 2016Fot. Mercedes

Jakie silniki znajdą się pod maską nowej klasy E?

Zacznijmy od jednostek benzynowych. Pod maskę standardowej odmiany E200 trafi 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 184 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z tym motorem klasa E przyspiesza do pierwszej setki w 7,7 sekundy i pali około 6 litrów na 100 km. Półkę wyżej znalazła się benzynowa "V-szóstka" o mocy 333 KM i 480 Nm momentu - to Mercedes w wersji E400 4Matic. Wiemy, że do napędu wersji AMG posłuży natomiast 4-litrowe V8 o mocy około 600 KM.

W dzisiejszych czasach w ofercie Mercedesa nie mogło zabraknąć hybrydy. To E350e. Układ hybrydowy (silnik benzynowy + elektryczny motor) oferuje w sumie 279 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 6,2 s. Spalanie? Mercedes chwali się wynikiem 2,1 litra benzyny na 100 km.

Na zwolenników jednostek wysokoprężnych czekają dwa silniki. E220d to dwulitrowy diesel (1950 cm3) o mocy 195 KM i 400 Nm momentu, którego apetyt na paliwo to około 4 l na 100 km. Większe 3.0 V6 z E350d może pochwalić się 258 KM i 620 Nm. E350d jest szybszy (5,9 sekundy do setki przy 7,3 w E220d), ale ma też większy apetyt na olej napędowy (5,9 litra na 100 km).

Standardowo wszystkie silniki współpracują z automatyczną skrzynią o dziewięciu przełożeniach 9G-TRONIC.

Mercedes klasy E 2016Fot. Mercedes

Wnętrze

Jak przystało na Mercedesa, w środku kierowcę i pasażerów przywita wyposażenie z najwyższej półki. Trudno oprzeć się wrażeniu, że styliści Mercedesa jak nikt inny wiedzą, co znaczy luksus. Każdy element jest przemyślany i pasuje do pozostałych detali wnętrza. Na zaprezentowanych zdjęciach E-Klasy wyposażono w opcjonalne dwa wyświetlacze, każdy o przekątnej 12,3 cala i rozdzielczości 1920x720 pikseli. Podstawowe odmiany będą dysponowały 7- i 8,4-calowymi ekranami, które nie będą zlewały się w jedną całość. Umieszczone na multifunkcjonalnej kierownicy touchpady posłużą do obsługi wszystkich funkcji systemu rozrywki. Za ich pomocą będzie można m.in. wybrać jeden z 64 kolorów LED-owego podświetlenia wnętrza.

Nowa klasa E została także wyposażona w całą masę nowoczesnych rozwiązań. Wymieńmy choćby możliwość parkowania samochodem za pomocą smartfona (Remote Parking Pilot); system półautonomicznej jazdy (inteligentny tempomat), który działa do 210 km/h i może pokonywać delikatne zakręty i łuki, wspomaga także kierowcę podczas jazdy w korku (Drive Pilot); funkcję Speed Limit Pilot, która dostosowuje prędkość do ograniczeń; obsługę gestów przez pokładowe wyświetlacze i touchpady oraz system zbierania informacji o drodze od innych samochodów (Car-to-X).

Mercedes klasy E 2016Fot. Mercedes

Wideo

Mercedesa klasy E możemy zobaczyć nie tylko na nowych zdjęciach, ale również na pierwszym filmie promocyjnym.

ZOBACZ TAKŻE:

MERCEDES GLS | KRÓL SUV-ÓW

Mercedes GLS

Więcej o:
Komentarze (8)
Salon Detroit 2016 | Mercedes klasy E | Wiemy już wszystko
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • leszekzgd

    Oceniono 15 razy 15

    Mercedes chwali się wynikiem 2,1 litra benzyny na 100 km. Następny model będzie produkować benzynę.

  • illuminateur

    Oceniono 22 razy 12

    Proszę o wklejanie na zdjęciach nowych Mercedesów jakiegoś standardowego objektu pozwalającego oszacować wielkośc samochodu, bo w innym przypadku niemożliwe jest dopatrzenie się czy to klasa C, E czy S ;)

  • Gość: Artur

    Oceniono 10 razy 8

    Wiecie co ale ze wszystkich trzech to tego proporcje mi najbardziej odpowiadają. Jestem przeciwny unifikacji ale z trojga złego stylistycznie (szczeg. Wnętrza) wygrywa dla mnie mercedes.

  • hiszpan25

    Oceniono 15 razy 7

    Jakos W212 zwlaszcza po faceliftingu bardziej mi sie podobal. wg mnie mial znacznie bardziej elegancka sylwetke. Sylwetka CLK, C, E, S wg mnie jakas taka "rozmyta". Auto wyglada od razu jak stare na pierwszy rzut oka. W srodku XXI wiek a na zewnatrz nuda...

  • Gość: gosc

    Oceniono 7 razy 3

    nadmiar tych rur wentylacyjnych sugeruje że auto należy do hydraulika

  • Gość: market

    Oceniono 5 razy 1

    Czy styliści Mercedesa jak nikt inny wiedzą, co znaczy luksus? Lepiej oceniam jednak stylistów z Infiniti, wystarczy porównać wnętrza i mimo że niektóre modele mają wiele wspólnego, to w Infiniti wszystkie elementy współgrają ze sobą i są stonowane, wyjątkowo przemyślane i dobrane.

  • Gość: sd

    Oceniono 13 razy -1

    "Standardowo wszystkie silniki współpracują z automatyczną skrzynią o dziewięciu przełożeniach 9G-TRONIC." Czyli nie ma już manualnej skrzyni nawet w podstawowych 4 cylindrowych wersjach?

    Elektroniki tyle, ze to sie bedzie non stop sypac, pewnie z takim skutkiem ze byle jaka awaria nie pozwoli jechac. Tylko laweta ktora zawiezie do ASO.

  • sacc77

    Oceniono 10 razy -2

    "multi tuch pady na kierownicy..."
    Gratulacje dla idiotów, którzy to zaprojektowali oraz zatwierdzili do wdrożenia.
    Ogólnie - wzorzec NIEERGONOMICZNOSCI

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX