Salon Detroit 2016 | Ford F-150 Raptor SuperCrew | Zdjęcia i wideo

Na tegorocznych targach w Detroit Ford zaprezentował ekstremalnego pickupa - model F-150 Raptor w wersji CrewCab
Salon Genewa 2015 | Ford Focus RS | Znów na czteryFord Focus RS | Znów na cztery

Raptor z Detroit 2016 niczym nas nie zaskoczy. Charakterystyczny grill z wielkim napisem "Ford", poszerzone czarne nadkola, duże wloty powietrza na masce, wzmocnione zderzaki, aluminiowa osłona podwozia, wyraźniej zarysowane LED-owe reflektory, podwójny wydech czy czarne 17-calowe felgi z oponami BFGoodrich All-Terrain KO2 - wszystko to widzieliśmy już na poprzednich prezentacjach. Jednak tym razem Amerykanie pochwalili się wersją CrewCab, czyli pickupem z podwójną kabiną. Tylny rząd siedzeń można tu nazwać pełnoprawną kanapą - pasażerowie na pewno nie będą narzekali na brak miejsca na nogi.

Wiemy już od dłuższego czasu, jaka jednostka napędowa będzie sercem nowego Raptora. Klasyczna amerykańska "V-ósemka" została zastąpiona przez EcoBoosta (3,5 litra, turbodoładowanie i układ V6). Ford wciąż nie podaje dokładnych liczb nowego silnika. Ujawniono tylko, że będzie wyraźnie mocniejszy od poprzednika, a więc możemy się spodziewać mocy i momentu obrotowego większych od 411 KM i 588 Nm. 3.5 EcoBoost będzie współpracował z 10-biegowym automatem, a moc będzie trafiała na cztery koła.

 

Ford F-150 Raptorfot. Ford

Ford F-150 Raptor ma sprawdzić się w każdych warunkach. Amerykanie przygotowali sześć różnych trybów jazdy (Terrain Management System), które pozwolą kierowcy dostosować Raptora do danej drogi:

 

- Normal - przeznaczony do codziennej jazdy.

- Street - tryb jazdy idealny na asfaltowe drogi, kiedy chcemy wycisnąć z EcoBoosta ostatnie soki (Ford wspomina o najwyższych osiągach).

- Weather - tryb na deszcz, śnieg oraz lód.

- Mud - w tym trybie Raptor znacznie lepiej będzie sobie radził z błotnistą lub piaszczystą nawierzchnią.

- Baja - coś dla tych, którzy chcą jak najszybciej przejechać przez pustynię.

- Rock - powolny tryb pokonywania najtrudniejszych terenowych przeszkód.

Miłośnicy pickupów muszą się uzbroić w cierpliwość. Mimo że już od dłuższego czasu wiemy, jak nowy Raptor będzie wyglądał, to ekstremalny Ford F-150 wejdzie do sprzedaży dopiero pod koniec roku. Bliżej premiery (prawdopodobnie późna jesień 2016 r.) poznamy też ceny pickupa. Dla niecierpliwych Ford przygotował film, na którym można się z Raptorem zapoznać bliżej.

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Ranger | Pickup dla Europy

Ford Ranger Wildtrak

Więcej o: