Volvo: Ludzie nie chcą w pełni autonomicznych samochodów

Podczas targów CES 2016 Volvo podzieliło się bardzo ciekawymi wynikami swoich badań. Wynika z nich m.in., że ludzie nie chcą w pełni autonomicznych samochodów

Od 2020 nikt nie zginie w Volvo

Na odbywających się właśnie targach elektroniki użytkowej w Las Vegas nie mogło zabraknąć samochodów elektrycznych i autonomicznych. Volvo od dłuższego czasu pracuje nad swoim systemem autonomicznej jazdy i do stolicy hazardu przywiozło wyniki ankiety przeprowadzonej na 10 tys. kierowców. Najważniejszy wniosek? Aż 92 proc. ankietowanych nie chce w pełni autonomicznego samochodu i nie wyobraża sobie auta bez kierownicy oraz możliwości przejęcia kontroli w dowolnie wybranym momencie. Według Volvo pytani ludzie bardzo ciepło wypowiadali się o systemie autopilota, ale zastrzegali, że musi on iść w parze z możliwością samodzielnej jazdy - człowiek potrzebuje poczucia kontroli nad samochodem.

Czego jeszcze dowiedzieliśmy się z ankiety przeprowadzonej przez Szwedów?

- 81 proc. ankietowanych uważa, że to producent samochodu powinien ponosić odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez auto podczas jazdy w autonomicznym trybie jazdy.

- 88 proc. przepytanych przez Volvo twierdzi, że autopilot nie powinien zapominać o przyjemności i doznaniach z jazdy.

- 78 proc. wierzy, że dzięki technologii autonomicznej jazdy czas spędzony w samochodzie stanie się "bardziej wartościowy".

- 90 proc. ankietowanych uważa, że autonomiczny samochód musi bez żadnych problemów zdać test na prawo jazdy, jaki obowiązuje "kierowcę-człowieka".

- Ludzie powiedzieli nam, że potrzebują w samochodzie poczucia kontroli i możliwości przejęcia sterów. W dzisiejszych czasach wyrazem tych potrzeb jest kierownica. Dopóki oczekiwania klientów się nie zmienią, kierownica będzie obowiązkowym elementem każdego samochodu - podsumowali swoje badanie Szwedzi.

Przypomnijmy, że Volvo planuje już w 2020 roku wprowadzić do swoich samochodów w pełni funkcjonalnego autopilota. Marka ze Skandynawii zapewnia nawet, że pokryje wszystkie straty, jakie spowodują jej samochody.

ZOBACZ TAKŻE:

Volvo S90 | Niemcy mają się czego bać!

Więcej o:
Copyright © Agora SA