Faraday Future FFZERO1 | Batmobil na prąd

06.01.2016 06:47
Faraday Future FFZERO1

Faraday Future FFZERO1 (Fot. Faraday Future)

Gdyby Batman był ekologiem, na pewno zamieniłby swój buchający ogniem Batmobil na najnowszy projekt od Faraday Future
Bugatti Veyron  Bugatti Veyron | Jedno superauto w wielu odsłonach

Przedstawiciele firmy Faraday Future hucznie zapowiadali, że wprowadzą świat motoryzacji w przyszłość. Przepustką do niej ma być FFZERO1 - koncepcyjny hipersamochód o mocy 1000 KM generowanej przez cztery silniki elektryczne. Każdy z nich odpowiada za napęd jednego koła. Auto rozpędza się maksymalnie do 320 km/h.

Konceptów o oszałamiających osiągach powstało bardzo wiele. To, co wyróżnia projekt firmy FF, to płyta podłogowa VPA (Variable Platform Architecture), na której zbudowano FFZERO1. Tego pokroju projekty to zwykle "jednorazowe strzały". Opracowanie modułowej platformy dla samochodów elektrycznych to jednak sygnał, że Faraday Future nie ma zamiaru zakończyć kariery tak szybko. Tego typu płytą podłogową mogłoby być zainteresowanych wielu producentów. Zresztą sami Amerykanie mogliby zbudować na jej podstawie wiele aut elektrycznych.

We wnętrzu FFZERO1 znalazło się miejsce dla jednej osoby. Choć wydawało się, że świat motoryzacji widział już wszystko, kokpit konceptu FF wygląda jak coś z innego świata. Więcej informacji na razie nie ujawniono. Jesteśmy jednak pewni, że gdyby Batman był ekologiem, na pewno zainteresowałby się FFZERO1.

ZOBACZ TAKŻE:

McLaren P1 | Żegnamy kolejny supersamochów

McLaren P1

Zobacz także
Komentarze (17)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: jacek

    Oceniono 37 razy 23

    Gdybyś Piotrusiu nie był ignorantem, to wiedziałbyś, że jednoosobowy samochód o mocy 1000 KM nie jest ekologiczny. A wiesz, czemu pokazali takie cudo (a właściwie jego makietę), a nie coś, czym można pojechać na zakupy? Bo zwykły samochód można z czymś porównać i ocenić, a więc zbudować taki wspaniały, zwykły samochód jest nieporównanie trudniej. Platforma wspólna dla wielu samochodów? Rozwiązanie powszechnie stosowane i wcale nie takie cudowne, jeśli na jednej platformie chce się budować bardzo różne samochody. Modułowe akumulatory? Czy to nie to samo, co znamy od dziesięcioleci - np. w bezprzewodowej myszce masz jedną baterię AA, w latarce dwie, a w samochodziku na pilota sześć. EUREKA! A teraz odbierz wierszówkę i idź się pobaw na podwórku.

  • Gość: Gość

    Oceniono 13 razy 5

    Podobno silnik mają od Husarya cośtam-cośtam!

  • andrzej Newidymka

    Oceniono 7 razy 3

    Aby naładować jego akumulatory elektrownia zapewne musi spalić z 5 ton węgla...na jedno wychodzi.

  • nygga

    Oceniono 4 razy 2

    czy szczotka/wycior do wyciągania much z zagłębionego przedniego grilla będzie na wyposażeniu pojazdu?

  • hiszpan25

    Oceniono 8 razy 2

    kolejna zabawka dla bogatych... zadna rewolucja. nadal drogo...

  • aa1000

    Oceniono 1 raz 1

    Kiedy wreszcie piszący i wypowiadający się o ekologii zrozumieją, że samochód dajmy na to klasy Euro 6 i spalający 3 l paliwa węglowodorowego na 100 km jest bardziej ekologiczny i ekonomiczny niż prezentowane dotąd samochody na energię elektryczną.
    Przecież wyprodukowanie i przesył energii elektrycznej do samochodu to jest koszt eko i ekonomiczny.
    Energia pozyskiwana ze słońca, czy wiatru to w obecnych czasach jest jeszcze obszarem bajkowym [bez dopłat to nie wychodzi].

  • sselrats

    Oceniono 5 razy 1

    Eeee tam, nowa Warszawa i Syrena Sport sa lepsze.

  • gonzor

    0

    "Konceptami" rozdmuchano już wiele baniek w historii świata, obecnie wystarczy render z kompa

  • thebigzumzum

    Oceniono 3 razy -1

    @Gosc: jacek
    Firma nie zarabia ale przeciera szlaki. Wkoncu wyjdzie na zero, wyznaczy standardy a reszta będzie im musiała płacić za możliwość korzystania z "kompatybilnych wtyczek".

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Samochody z gwarancją VIP