Alfa Romeo Giulietta | Na bazie Giulii i z tylnym napędem?

01.01.2016 14:19
Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta (Alfa Romeo Giulietta)

Na razie Alfa Romeo wszystkie siły przerzuciła na dwa samochody: Giulię (premiera lada chwila) i SUV-a (konkurent Audi Q5, BMW X3 oraz Mercedesa GLC). Jednak marka ma znacznie ambitniejsze plany. Właśnie dowiedzieliśmy się paru rzeczy o nowej generacji Giulietty
Alfa Romeo Giulia Wyciekła lista silników Alfry Romeo Giulia

Koncern Fiat Chrysler Automobiles już parę razy zapowiadał, że planuje do 2020 roku wprowadzić do salonów Alfy aż osiem nowych modeli. Jednym z tych samochodów ma być zupełnie nowa generacja dobrze nam znanego hatchbacka o nazwie Giulietta. W wywiadzie dla "Auto Express" jeden ze stylistów FCA Alberto Dillilo zdradził kilka szczegółów. Oczywiście to wciąż nic oficjalnego.

Czego dowiedzieliśmy się z rozmowy Dillilo z "Auto Express"? Przede wszystkim, że nowa Giulietta będzie bazowała na skróconej platformie zapożyczonej z Giulli. Na pytanie dziennikarzy, czy to oznacza, że nowa Giulietta będzie autem tylnonapędowym (aktualnie to przednionapędówka), stylista nie zaprzeczył i odparł "to technicznie możliwe". Pomysł uczynienia z hatchbacka auta z napędem na tylną oś nie powinien zdziwić nikogo, kto choć trochę śledzi ostatnie informacje płynące z włoskiej marki. Przedstawiciele Alfy już kilkukrotnie zapowiadali, że Alfa Romeo zamierza skupić się na tworzeniu najlepszych w swojej klasie samochodów z napędem na tył oraz na wszystkie cztery koła. O przednionapędówkach nie wspominano.

Używana Alfa Romeo Giulietta już od...

Mamy też pierwsze informacje o jednostkach napędowych Giulietty. Wszystko wskazuje na to, że oferta silnikowa będzie się składała z rzędowych, czterocylindrowych motorów, których moc będzie startowała z poziomu 110 KM i dobije do 330 KM w wersji z czterolistną koniczyną (Quadrifoglio Verde). Prezentacji zupełnie nowej Giulietty powinniśmy się spodziewać w 2017 roku.

KONKLUZJA AUTORA:

Wykorzystanie jednej platformy modułowej w zupełnie różnych samochodach to żadna nowość w motoryzacji. Takie rozwiązanie drastycznie ścina koszty i czas potrzebny na opracowanie nowego modelu. Mistrzem w tej materii jest oczywiście koncern Volkswagena, ale ostatnio głośno było też o Volvo, które na platformie z XC90 planuje produkować również znacznie mniejsze auta. Z kolei decyzja o przejściu Giulietty na tylny napęd pomoże Alfie Romeo w wyraźny sposób odciąć się od Fiata (Giulietta nie będzie już tylko "droższym i trochę lepiej wyposażonym Fiatem") i na pewno zainteresuje miłośników tylnonapędówek. A tych wciąż jest sporo.

ZOBACZ TAKŻE:

Jak będzie wyglądała oferta Alfy w 2020 roku?

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Zobacz także
Komentarze (38)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: mck

    Oceniono 30 razy 30

    Jak ktoś z grupy Fiata coś zapowiada, oficjalnie czy nieoficjalnie, to trzeba to traktować z rezerwą.
    Jeśli by się to jednak sprawdziło, to byłaby to dość ciekawa sytuacja. BMW jest ostatnio krytykowane przez wielu za odejście od napędu na tył i zastosowanie napędu na przód w vanie oraz w nadjeżdżającej nowej generacji serii 1. BMW przywołuje jakieś wykonane przez siebie kilka lat temu badania, z których miałoby wynikać, że duży odsetek właścicieli BMW nie wiedział na które koła napędzane jest ich auto i że nie ma to dla nich znaczenia. Coż - Alfa pójdzie pod prąd. Dość ciekawe. Ja im kibicuję jeśli by się jednak na taki krok zdecydowali.

  • Gość: ziomek

    Oceniono 20 razy 20

    Dawać te Alfy, kasa już się zbiera. I nie pierdzielić, że premiera się opóźni bo rynek chiński zwalnia

  • Gość: frank

    Oceniono 22 razy 14

    Do szanownego "autora" "Wykorzystanie jednej platformy modułowej w zupełnie różnych samochodach to żadna nowość w motoryzacji." nawet w Alfa Romeo - gdybyś poczytał choć odrobinę o marce to wiedziałbyś , że np 147 jest na tej samej płycie co 156 tylko skróconej....ech.....

  • Gość: ppp

    Oceniono 6 razy 6

    Nie wiem czy dociągnę do 2020 żeby te cuda oglądać, ale
    za to się o tych cudach oczytam .

  • Gość: mecekbomba

    Oceniono 11 razy 1

    Alfy mają na naszym rynku dwa problemy. Po pierwsze silniki diesla o pojemności powyżej 2,0 i po drugie wysoką utratę wartości. Do tego dochodzi słaba (w porównaniu z niemcami) oferta finansowa. Dopóki z tym sobie nie poradzą sprzedaż dla firm będzie marginalna a to firmy kształtują polski rynek.

  • Gość: martynika

    0

    póki co volvo idzie jak burza, czego dowodem sukces xc90 i to, ze wszyscy czekają na s90, kwestia jest nie w tym, że coś jest na jednej platformie robione a le w jakości tej platformy, vide właśnie volvo

  • mantresa

    Oceniono 3 razy -3

    Ale na co ta ofensywa? Na serwisy?

  • Gość: as

    Oceniono 49 razy -11

    Obietnice AR i Fiata są równie absurdalne jak obietnice polityków. Albo nic z nich nie wychodzi albo totalnie coś innego niż zapowiadali. I ten mityczny SUV od AR, obiecywany od ponad 10 lat. Jeszcze trochę i będą mogli swietowac 20 rocznice obietnicy stworzenia SUVA.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX