Opel Astra | Ceny w Polsce | Znamy cały cennik

Opel ujawnił właśnie dokładne ceny Astry Sports Tourer, a w ofercie pojawiły się dwa najmocniejsze silniki. Postanowiliśmy więc sprawdzić ile dokładnie trzeba wydać na nową Astrę. Pod lupę weźmiemy też poszczególne wersje wyposażenia i rozszyfrujemy co kryje się pod nazwami Essentia, Enjoy, Dynamic oraz Elite
Opel Astra Opel Astra | Najważniejsze informacje

Najważniejsze cechy nowego kompaktowego Opla? Astra jest lżejsza od poprzedniej generacji o nawet 200 kg (w zależności od wersji), przestronniejsza, zwrotniejsza, odrobinę krótsza (- 49 mm), niższa (- 26 mm), ma aerodynamiczniejszą sylwetkę i jest napędzana wyłącznie nowo opracowanymi oszczędnymi silnikami. Opel na każdym kroku podkreśla lekkość nowej konstrukcji - struktura nadwozia wykonana jest w dużej mierze ze wzmacnianej i wysoko wytrzymałej stali, nie stroniono także od stopów lekkich. Nadwagi poszukano nawet w siedzeniach (obniżka o 10 kg) i układzie wydechowym (- 4,5 kg). W zależności od wersji, nowa Astra schudła od 120 do 200 kg.

Opel Astra na rynku wtórnym już od...

O Astrze napisaliśmy już bardzo dużo i jeżeli jesteście zainteresowani szczegółowymi informacjami, to gorąco zachęcamy do zapoznania się z którymś z poprzednich materiałów (odsyłamy do nich z boku i na dole). Dzisiaj skupimy się na cenach nowego kompaktu na rynku.

Zaczynamy od hatchbacka:

Opel Astra Hatchback CennikOpel Astra Hatchback Cennik

Ceny bezpośrednich konkurentów:

Toyota Auris 1.3 99 KM - 59 900 zł

Ford Focus 1.6 85 KM - 63 690 zł

Volkswagen Golf - 1.2 85 KM - 63 090 zł

Kia Ceed 1.4 100 KM - 56 900 zł

Renault Megane 1.2 115 KM - 66 250 zł

Teraz sprawdzimy jak wygląda cennik kombi:

Opel Astra Kombi CennikOpel Astra Kombi Cennik

Poniżej ceny wybranych modeli konkurencyjnych do nowego Opla Astra Sports Tourer:

Toyota Auris Touring Sports 1.3 99 KM - 67 900 zł

Ford Focus Kombi 1.6 105 KM - 69 690 zł

Renault Megane Grandtour 1.2 115 KM - 70 250 zł

Kia Ceed M 1.4 100 KM - 61 540 zł

Volkswagen Golf Variant 1.2 110 KM - 72 090 zł

2016 Opel Astrafot. Opel

Na koniec sam koniec, rozszyfrujemy, co się kryje pod różnymi nazwami wyposażenia:

W bazowej wersji wyposażenia ESSENTIA znajdziemy: radio R 300 BT, klimatyzację sterowaną ręcznie, elektrycznie sterowane szyby przednie, fotel kierowcy regulowany w 6 kierunkach, fotel pasażera regulowany w 4 kierunkach, czarną listwę z logo na osłonie chłodnicy oraz 15-calowe stalowe obręcze kół.

Wyższa wersja ENJOY rozszerza wyposażenie o: system multimedialny R 4.0 IntelliLink, komputer pokładowy, aktywny tempomat z ogranicznikiem prędkości, pokrytą skórą kierownicę z przyciskami sterowania, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, chromowaną listwę z logo na osłonie chłodnicy i 16- calowe strukturalne obręcze kół.

Dalej w ofercie znajduje się wersja DYNAMIC, a w niej dostajemy jeszcze: Opel OnStar, czyli osobistego opiekuna kierowcy, kamerę przednią Opel Eye, dwustrefową klimatyzację sterowaną elektronicznie, tryb jazdy Sport, sportowe fotele, czarną podsufitkę, podłokietnik w konsoli środkowej, chromowane listwy ozdobne wzdłuż linii szyb bocznych, przednie światła przeciwmgielne i 17-calowe obręcze ze stopów lekkich.

Na samym szczycie znajduje się wersja ELITE. Do wyposażenia z wersji Enjoy dorzucono: OnStar, kamerę przednią Opel Eye, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dwustrefową klimatyzację sterowaną elektronicznie, dyskretne oświetlenie wnętrza, wybrane elementy wnętrza tapicerowane skórą sztuczną Morrocana, system automatycznego odblokowywania zamków drzwi i sterowania zapłonem Open & Start, podłokietnik i elektrycznie sterowany hamulec postojowy, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, chromowane listwy ozdobne wzdłuż linii szyb bocznych, przednie światła przeciwmgielne, chromowane nakładki progów drzwi z napisem Opel i 17-calowe obręcze ze stopów lekkich.

KONKLUZJA AUTORA:

Opel Astra ma wszystko, żeby stać się rynkowym sukcesem - ciekawy, nowoczesny wygląd, oszczędne silniki, dobre wyposażenie i cenę, która nie odstrasza klienta. Nowy kompakt potwierdził swoje aspiracje i z miejsca stał się europejskim bestsellerem. W Polsce w październiku to właśnie Astra była najchętniej wybieranym autem przez klientów indywidualnych. Warto też przypomnieć, że Opel zakwalifikował się do finałowej siódemki Car of the Year 2016 i ma realne szanse na dobry końcowy wynik.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Opel Astra | Nasza pierwsza jazda

Opel Astra V

Więcej o:
Komentarze (38)
Opel Astra | Ceny w Polsce | Znamy cały cennik
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: To ja

    Oceniono 4 razy 4

    VW najgorszy szrot w najwyższej cenie. A to tylko dla ludu podobno.

  • Gość: kamykaldo

    Oceniono 5 razy 3

    zakupilem, czekam na odbior
    wersja elite z dodatkami za 80 tys, udzielony rabat ponad 13 tys, wiec warto ponegocjowac

  • phugoid

    Oceniono 7 razy -1

    oczywiscie cena dotyczy w zasadzie "golcow" jak sie zacznie dodawac opcje to sie wyladuje w okolicach 110-120tys
    aha i ja poprosze jakas wersje bez tych wiesniackich chromow na kokpicie. i bez tego chromu z boku nad linia szyb bo w kombi wyglada to KOSZMARNIE

  • Gość: Paweł

    Oceniono 2 razy 0

    Czy w wyposażeniu są podgrzewane fotele, kierownica oraz szyba przednia ?

  • Gość: zdziwiony

    Oceniono 23 razy 3

    Kogo stać w Polsce na nowy samochód ??? Pomimo tego, że obydwoje zarabiamy z żoną
    znacznie powyżej średniej krajowej mamy używane samochody- ja 10 letni kompakt, a żona Clio. Ile trzeba by zarabiać aby rodzina z dwójka dzieci mogła sobie pozwolić na kupno nowego auta bez kredytu bądź odkładania na niego X lat ...

  • bertgd

    Oceniono 31 razy 29

    ...."Polacy przyjęli go gorąco"... przepraszam ale nie bardzo wiem na czym polega gorące przyjęcie samochodu. Czy jego pojawienie się było radośnie komentowane podczas rodzinnych kolacji? Przechodnie rzucali się sobie w ramiona? Starsze Panie ze wzruszeniem przyciskały trzymane w ręku koronkowe chusteczki do serca słysząc informacje o wprowadzeniu do sprzedaży zlepka żelastwa, plastiku i gumy?
    No pytam bo nie wiem.

  • fakit.pl

    Oceniono 7 razy 1

    Schudła o 120-200kg, ale ile wynosiła waga początkowa, bo o ile kojarzę, to astry są bardzo ciężkie, a więc odchudzenie o 200kg, to właściwie wyjście na wagę normalną, a nie żadna super lekkość.

  • Gość: jaro

    Oceniono 26 razy -18

    Byłem w salonie, ale wróciłem rozczarowany. Akurat mam Golfa 7 i myślę o nowym lub zmianie na inny. Astra jednak jest gorzej wykonana. Najgorsze są bardzo niskiej jakości (przynajmniej w pierwszym odbiorze) tworzywa we wnętrzu. Niestety trąci koreańską taniochą. Przynajmniej porownując wersje Enjoy do Golfa Trendline.

  • Gość: groch

    Oceniono 15 razy 9

    Nie wierzę! Wszystkie skrzynie są ze wstecznym!
    No tego się nikt spodziewał, opel pozamiata rynek

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX