Opel Astra | Ceny w Polsce | Znamy cały cennik

Opel ujawnił właśnie dokładne ceny Astry Sports Tourer, a w ofercie pojawiły się dwa najmocniejsze silniki. Postanowiliśmy więc sprawdzić ile dokładnie trzeba wydać na nową Astrę. Pod lupę weźmiemy też poszczególne wersje wyposażenia i rozszyfrujemy co kryje się pod nazwami Essentia, Enjoy, Dynamic oraz Elite
Opel Astra Opel Astra | Najważniejsze informacje

Najważniejsze cechy nowego kompaktowego Opla? Astra jest lżejsza od poprzedniej generacji o nawet 200 kg (w zależności od wersji), przestronniejsza, zwrotniejsza, odrobinę krótsza (- 49 mm), niższa (- 26 mm), ma aerodynamiczniejszą sylwetkę i jest napędzana wyłącznie nowo opracowanymi oszczędnymi silnikami. Opel na każdym kroku podkreśla lekkość nowej konstrukcji - struktura nadwozia wykonana jest w dużej mierze ze wzmacnianej i wysoko wytrzymałej stali, nie stroniono także od stopów lekkich. Nadwagi poszukano nawet w siedzeniach (obniżka o 10 kg) i układzie wydechowym (- 4,5 kg). W zależności od wersji, nowa Astra schudła od 120 do 200 kg.

Opel Astra na rynku wtórnym już od...

O Astrze napisaliśmy już bardzo dużo i jeżeli jesteście zainteresowani szczegółowymi informacjami, to gorąco zachęcamy do zapoznania się z którymś z poprzednich materiałów (odsyłamy do nich z boku i na dole). Dzisiaj skupimy się na cenach nowego kompaktu na rynku.

Zaczynamy od hatchbacka:

Opel Astra Hatchback CennikOpel Astra Hatchback Cennik

Ceny bezpośrednich konkurentów:

Toyota Auris 1.3 99 KM - 59 900 zł

Ford Focus 1.6 85 KM - 63 690 zł

Volkswagen Golf - 1.2 85 KM - 63 090 zł

Kia Ceed 1.4 100 KM - 56 900 zł

Renault Megane 1.2 115 KM - 66 250 zł

Teraz sprawdzimy jak wygląda cennik kombi:

Opel Astra Kombi CennikOpel Astra Kombi Cennik

Poniżej ceny wybranych modeli konkurencyjnych do nowego Opla Astra Sports Tourer:

Toyota Auris Touring Sports 1.3 99 KM - 67 900 zł

Ford Focus Kombi 1.6 105 KM - 69 690 zł

Renault Megane Grandtour 1.2 115 KM - 70 250 zł

Kia Ceed M 1.4 100 KM - 61 540 zł

Volkswagen Golf Variant 1.2 110 KM - 72 090 zł

2016 Opel Astrafot. Opel

Na koniec sam koniec, rozszyfrujemy, co się kryje pod różnymi nazwami wyposażenia:

W bazowej wersji wyposażenia ESSENTIA znajdziemy: radio R 300 BT, klimatyzację sterowaną ręcznie, elektrycznie sterowane szyby przednie, fotel kierowcy regulowany w 6 kierunkach, fotel pasażera regulowany w 4 kierunkach, czarną listwę z logo na osłonie chłodnicy oraz 15-calowe stalowe obręcze kół.

Wyższa wersja ENJOY rozszerza wyposażenie o: system multimedialny R 4.0 IntelliLink, komputer pokładowy, aktywny tempomat z ogranicznikiem prędkości, pokrytą skórą kierownicę z przyciskami sterowania, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, chromowaną listwę z logo na osłonie chłodnicy i 16- calowe strukturalne obręcze kół.

Dalej w ofercie znajduje się wersja DYNAMIC, a w niej dostajemy jeszcze: Opel OnStar, czyli osobistego opiekuna kierowcy, kamerę przednią Opel Eye, dwustrefową klimatyzację sterowaną elektronicznie, tryb jazdy Sport, sportowe fotele, czarną podsufitkę, podłokietnik w konsoli środkowej, chromowane listwy ozdobne wzdłuż linii szyb bocznych, przednie światła przeciwmgielne i 17-calowe obręcze ze stopów lekkich.

Na samym szczycie znajduje się wersja ELITE. Do wyposażenia z wersji Enjoy dorzucono: OnStar, kamerę przednią Opel Eye, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dwustrefową klimatyzację sterowaną elektronicznie, dyskretne oświetlenie wnętrza, wybrane elementy wnętrza tapicerowane skórą sztuczną Morrocana, system automatycznego odblokowywania zamków drzwi i sterowania zapłonem Open & Start, podłokietnik i elektrycznie sterowany hamulec postojowy, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, chromowane listwy ozdobne wzdłuż linii szyb bocznych, przednie światła przeciwmgielne, chromowane nakładki progów drzwi z napisem Opel i 17-calowe obręcze ze stopów lekkich.

KONKLUZJA AUTORA:

Opel Astra ma wszystko, żeby stać się rynkowym sukcesem - ciekawy, nowoczesny wygląd, oszczędne silniki, dobre wyposażenie i cenę, która nie odstrasza klienta. Nowy kompakt potwierdził swoje aspiracje i z miejsca stał się europejskim bestsellerem. W Polsce w październiku to właśnie Astra była najchętniej wybieranym autem przez klientów indywidualnych. Warto też przypomnieć, że Opel zakwalifikował się do finałowej siódemki Car of the Year 2016 i ma realne szanse na dobry końcowy wynik.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Opel Astra | Nasza pierwsza jazda

Opel Astra V

Więcej o:
Komentarze (38)
Opel Astra | Ceny w Polsce | Znamy cały cennik
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: KMMK

    Oceniono 54 razy -28

    Następna pseudo reklama. Ja wybrałem nudną, ale sprawdzoną i solidną Toyotę Auris TS i nie żałuję swojego wyboru.

  • Gość: jaro

    Oceniono 26 razy -18

    Byłem w salonie, ale wróciłem rozczarowany. Akurat mam Golfa 7 i myślę o nowym lub zmianie na inny. Astra jednak jest gorzej wykonana. Najgorsze są bardzo niskiej jakości (przynajmniej w pierwszym odbiorze) tworzywa we wnętrzu. Niestety trąci koreańską taniochą. Przynajmniej porownując wersje Enjoy do Golfa Trendline.

  • phugoid

    Oceniono 7 razy -1

    oczywiscie cena dotyczy w zasadzie "golcow" jak sie zacznie dodawac opcje to sie wyladuje w okolicach 110-120tys
    aha i ja poprosze jakas wersje bez tych wiesniackich chromow na kokpicie. i bez tego chromu z boku nad linia szyb bo w kombi wyglada to KOSZMARNIE

  • Gość: Paweł

    Oceniono 2 razy 0

    Czy w wyposażeniu są podgrzewane fotele, kierownica oraz szyba przednia ?

  • kocurxtr

    Oceniono 16 razy 0

    w zasadzie od koreańców różni się tylko znaczkiem
    zero rozpoznawalności marki

    ale wnętrze całkiem-całkiem
    po raz pierwszy ktoś sensownie i ładnie osadził ekran dotykowy na środku konsoli
    zazwyczaj groteskowo wystają zaburzając stylistykę deski

  • fakit.pl

    Oceniono 7 razy 1

    Schudła o 120-200kg, ale ile wynosiła waga początkowa, bo o ile kojarzę, to astry są bardzo ciężkie, a więc odchudzenie o 200kg, to właściwie wyjście na wagę normalną, a nie żadna super lekkość.

  • Gość: kamykaldo

    Oceniono 5 razy 3

    zakupilem, czekam na odbior
    wersja elite z dodatkami za 80 tys, udzielony rabat ponad 13 tys, wiec warto ponegocjowac

  • Gość: zdziwiony

    Oceniono 23 razy 3

    Kogo stać w Polsce na nowy samochód ??? Pomimo tego, że obydwoje zarabiamy z żoną
    znacznie powyżej średniej krajowej mamy używane samochody- ja 10 letni kompakt, a żona Clio. Ile trzeba by zarabiać aby rodzina z dwójka dzieci mogła sobie pozwolić na kupno nowego auta bez kredytu bądź odkładania na niego X lat ...

  • Gość: To ja

    Oceniono 4 razy 4

    VW najgorszy szrot w najwyższej cenie. A to tylko dla ludu podobno.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX