Jakie samochody sprowadzają Polacy?

IBRM Samar opublikował najnowsze dane z bazy CEPiK dotyczące importu samochodów do Polski. Jakie marki, modele i roczniki są najpopularniejsze?

W tym roku sprowadziliśmy już ponad 730 tys. samochodów - wynika z danych udostępnionych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. To o 7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sam listopad 2015 przyniósł 12,6-procentowy wzrost względem listopada 2014. W ubiegłym miesiącu do naszego kraju sprowadzono prawie 60 tys. samochodów. Które marki były najpopularniejsze?

Sprzedaż samochodów w Polsce | Toyota triumfuje, Mokka zaskakuje

Najpopularniejsze marki

1. Volkswagen - 100 483 szt., +0,9 proc.
2. Opel - 86 108 szt., +11,3 proc.
3. Audi - 67 021 szt., +8,8 proc.
4. Ford - 52 437 szt., +3,1 proc.
5. Renault - 49 695 szt., -1,7 proc.
6. BMW - 46 387 szt., +16,6 proc.
7. Peugeot - 33 392 szt., +6,4 proc.
8. Citroen - 31 398 szt., +7,7 proc.
9. Toyota - 29 527 szt., +7,7 proc.
10. Mercedes - 26 847 szt., +12,4 proc.

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek nie zaszły żadne zmiany względem października. Warto zwrócić uwagę na znaczny wzrost popularności BMW. Jedyną marką z pierwszej dziesiątki, która odnotowała straty, było natomiast Renault. Poza pierwszą dziesiątką (miejsca 18. i 19.) znalazły się Hyundai i Kia. Wspominamy o nich, bo to prawdziwi rekordziści wzrostów. Ich popularność w listopadzie była większa o - odpowiednio - 28,1 i 25,1 proc.

Najpopularniejsze modele

1. Audi A4 - 30 409 szt., +5,2 proc.
2. Volkswagen Golf - 30 063 szt., -0,9 proc.
3. Volkswagen Passat - 28 858 szt., -0,5 proc.
4. Opel Astra - 26 588 szt., +13,7 proc.
5. BMW 3 - 21 702 szt., +13,1 proc.
6. Renault Scenic - 14 973 szt., -6,5 proc.
7. Ford Focus - 14 716 szt., -1,8 proc.
8. Audi A3 - 14 605 szt., +8,7 proc.
9. Opel Zafira - 14 551 szt., +12,9 proc.
10. Audi A6 - 14 253 szt., +13,9 proc.

>> Jakie Audi A4 można kupić za 15 tys. zł? Sprawdź oferty

W rankingu najczęściej sprowadzanych modeli nie zaszły żadne zmiany. Numerem jeden pozostaje Audi A4. Wśród aut z pierwszej dziesiątki największe spadki zanotowało Renault Scenic.

Kraje, z których pochodzą najpopularniejsze marki

1. Niemcy - 329 073 szt., +8,1 proc.
2. Francja - 114 493 szt., +3,0 proc.
3. Japonia - 103 692 szt., +7,7 proc.
4. USA - 62 537 szt., +5,7 proc.
5. Hiszpania - 26 160 szt., -1,1 proc.
6. Korea Południowa - 25 152 szt., +26,0 proc.
7. Włochy - 25 140 szt., +3,0 proc.
8. Czechy - 18 837 szt., +5,3 proc.
9. Szwecja - 16 330 szt., +8,8 proc.
10. Wielka Brytania - 5 889 szt., +0,3 proc.

Największym wzrostem mogą pochwalić się auta koreańskie. Wszystko wskazuje na to, że samochody Kii i Hyundaia już w przyszłym miesiącu wskoczą do pierwszej piątki, wypychając z niej samochody hiszpańskie. To głównie zasługa Kii Cee'd, która jest najczęściej sprowadzanym do Polski autem koreańskich marek.

Najpopularniejsze roczniki

1. 2005 - 69 433 szt.
2. 2004 - 66 837 szt.
3. 2006 - 66 556 szt.
4. 2003 - 58 650 szt.
5. 2007 - 57 718 szt.
6. 2002 - 53 006 szt.
7. 2008 - 48 266 szt.
8. 2001 - 41 991 szt.
9. 2000 - 37 473 szt.
10. 2009 - 37 420 szt.

Średni wiek sprowadzanych do Polski samochodów wynosi 11 lat, a średnia cena to około 15 tys. zł - wynika z raportu IBRM Samar.

ZOBACZ TAKŻE:

Najlepiej sprzedające się SUV-y i crossovery w Europie

Najlepiej sprzedające się SUV-y i crossovery w Europie

Zdjęcie IPONE ATV 4000 5W40 1 L Zdjęcie Mobil 1 ESP 5W30 1l Zdjęcie VENOL FORMULA ACTIVE 15W40 1L
IPONE ATV 4000 5W40 1 L Mobil 1 ESP 5W30 1l VENOL FORMULA ACTIVE 15W40 1L
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (43)
Jakie samochody sprowadzają Polacy?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ssssssssssssss

    Oceniono 49 razy 31

    i się to nie zmieni. Dalej panuje wszechobecny mit i uwielbienie do Niemieckiej motoryzjacji. Tylko VW, tylko Audiczka, tylko Golf w TDIku. Janusz Ci powie.

  • maks-777

    Oceniono 47 razy 23

    A jakie maja sprowadzać?? Najbliżej za Polski do Niemiec a to chyba największy rynek samochodowy w Europie, na którym dominują ww. marki. Powszechność tych samochodów w Polsce również powoduje łatwość serwisu i dostęp do części. proste i logiczne.

  • Gość: jebsen

    Oceniono 21 razy 11

    to dobrze, w Polsce pewnie kilka milionów wyborców żyje ze sprowadzania, klepania, rejstrowania, części zamiennych, lakierów, forów, auto detailngów ubezpieczania itd. itp..... co mieliby począć gdyby nie ten złom, pytam co? pani premier co?

  • robertweh

    Oceniono 9 razy 5

    Dla Januszy tylko 1,9 TDI z CB radio, przebiegiem 300k km, combi, klepany jak nowy

  • Gość: Adi

    Oceniono 9 razy 5

    Leopardy 2A4 i Leopardy 2A5 - były już w odpowiednim ulubionym wieku dla Polaka .
    Uwielbiamy to na co nas stać.
    Jak będą nam płacić lepiej to będziemy lubić lepsze samochody, a na razie możemy lubić statystycznie te 14-letnie. Tacy miłośnicy youngtimerów mógłby pomyśleć ktoś, kto nie zna poziomu zarobków Polaków.

  • kontra.punkt

    Oceniono 11 razy 5

    Znam problem z drugiej strony. mam 4 letnie Clio III 1,2 , kupione w salonie, regularnie serwisowane, a gdy chcialem je sprzedać i kupić nowsze, to w tymże salonie zaproponowano mi smieszną ceną. Więc wstawiłem gaz (Landi Renzo zainstalowane w salonie producenta) i jeżdże nim dalej.

  • Gość: szej

    Oceniono 17 razy 5

    Niestety, tak będzie, bo w kraju prawie nie ma samochodów kupionych w polskim salonie z pełną książką serwisową. A jeśli już są to z kosmicznymi przebiegami.

  • cenyoc.pl

    Oceniono 6 razy 4

    Ciekawe: 500 000 aut pochodzi z EU, 100 000 z Japonii. A tylko jedna marka na liście japońska.

  • Gość: edmundo

    Oceniono 3 razy 3

    Tak jak wczesniej. Pisalem ,sprowadzaja to czym jezdzili niemcy i reszta beneluxu
    Zgada sie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX