Audi zwiększa sprzedaż w 2015

Audi opublikowało swoje wyniki sprzedaży po 11 miesiącach 2015. W porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 sprzedaż Audi wzrosła o 3,4%
2015 Audi Q7 e-tron 3.0 TDI Audi Q7 e-tron | Oszczędny kolos

Parę dni temu swoje wspaniałe wyniki sprzedaży opublikowało Porsche, teraz nadszedł czas na drugą z luksusowych marek Volkswagena. Audi również może pochwalić się wzrostem sprzedaży, choć nie tak imponującym, jak w przypadku Porsche. Przez pierwsze 11 miesięcy roku 2015 Audi sprzedało dokładnie 1 644 900 samochodów, co jest wynikiem lepszym od pierwszych 11 miesięcy 2014 o 3,4%. Wzrosty odnotowano także w listopadzie, choć dynamika sprzedaży spadła do 1% (w porównaniu z listopadem 2014).

Niemcy wymienili też kilka modeli, którym zawdzięczają tak dobry rok. W Europie na pochwały zasłużyły dwa nowe samochody: Audi Q7 oraz Audi TT. Chyba największą sprzedażową ciekawostką jest Audi A3 e-tron. W Holandii i Norwegii co czwarte sprzedane Audi to właśnie elektryczna A-trójka. Warto też wspomnieć, że A3 e-tron jest zdecydowanym liderem wśród samochodów z napędem elektrycznym w segmencie aut kompaktowych premium w Europie.

„Biorąc pod uwagę wyjątkową sytuację w Chinach i fakt zakończenia sprzedaży pierwszej generacji Q7 w USA, jesteśmy zadowoleni z ilości samochodów sprzedanych w listopadzie" - mówi Dietmar Voggenreiter, szef sprzedaży i marketingu Audi AG. „Utrzymujący się wysoki popyt na samochody marki Audi w Europie oraz duża globalnie ilość zamówień, pozwalają nam z optymizmem spoglądać na nadchodzące miesiące."

A jak wygląda sytuacja Audi na rynku polskim? Lepiej niż dobrze. Przez pierwsze 11 miesięcy sprzedaż wyniosła 7 042 samochody (wzrost o 14,7%) i już przekroczyła poziom z całego 2014 roku. Klienci nad Wisłą nie przejęli się też aferą z silnikami TDI - mimo nagonki na Volkswagena, w listopadzie 2015 w porównaniu z listopadem 2014 sprzedaż wzrosła aż o 35%.

Swoje wyniki Audi podsumowało w tabeli, w której możemy zobaczyć, jak rozkładała się sprzedaż na poszczególnych rynkach:

Sprzedaż Audi w pierwszych 11 miesiącach 2015Sprzedaż Audi w pierwszych 11 miesiącach 2015 (fot.Audi)

W 2015 Audi odnotowało spadki tylko na dwóch ważnych rynkach: w Rosji (-24,9%) oraz w Chinach (-1,1%), w których przez pierwsze 11 miesięcy sprzedano ponad pół miliona samochodów. Niepokojący jest też spadek sprzedaży o 2,7% w listopadzie w Wielkiej Brytanii.

KONKLUZJA AUTORA:

Audi może zapisać rok 2015 na plus. Mimo afery z silnikami TDI, luksusowej marce Volkswagena udało się zwiększyć globalną sprzedaż o 3,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Nie można jednak przejść obojętnie obok sytuacji w Chinach, kraju, który jest najważniejszym odbiorcą samochodów Audi. Rynek chiński cierpi przez znaczne spowolnienie całej gospodarki. To nie tylko problem Audi, a wszystkich producentów. Wspominaliśmy ostatnio o Alfie Romeo, która była zmuszona przez sytuację w Państwie Środka przesunąć premierę Giulii i swojego premierowego SUV-a.
W 2016 Audi będzie musiało zmierzyć się z dwoma wyzwaniami - konsekwencjami Dieselgate oraz spadającymi słupkami sprzedaży w Chinach.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowości Audi | Teraz Q7 i A4, później Q1, Q6 i Q8

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition

Więcej o: