Renault bije kolejny rekord na Nurburgringu

Francuzi czują się na Północnej Pętli niezwykle dobrze. Renault pobiło kolejny rekord. Tym razem to nie Megane, które szykuje się do odebrania utraconej korony Civikowi, a mniejsze Clio R.S. 220 Trophy

Nowe Renault Megane

Renault Clio R.S. 220 Trophy sięgnęło właśnie po tytuł najszybszego samochodu segmentu B. Mały Francuz wykręcił na Nurburgringu czas 08:32, co jest wynikiem aż o 36 sekund lepszym od standardowego Clio R.S. 200. Renault chwali się też, że zostawiło w tyle najgroźniejszych konkurentów i przypomina czasy: MINI JCW (08:35), Opla Corsy OPC (08:40) i Audi S1 (08:41).

Pod maską Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy pracuje silnik o pojemności 1,6 l, który dzięki turbodoładowaniu generuje moc 220 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Małe Renault zostało wyposażone w specjalna funkcję overboost, która podbija chwilowo moment do 280 Nm. Clio w tym wydaniu to rasowe sportowe auto. Zawieszenie R.S. 220 Trophy zostało znacznie utwardzone i obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Francuscy inżynierowie zastosowali też bardziej bezpośredni układ kierownicy z przekładnią zębatkową o zmniejszonym o 10 proc. przełożeniu. Na koła naciągnięto specjalne opony Michelin Pilot Super Sport o rozmiarze 205/40 R18.

Używane Renault Clio już od...

Rekordowe Clio R.S. na polskim rynku kosztuje 96 900 zł.

KONKLUZJA AUTORA:

Jak najszybsze przejazdy po Północnej Pętli, to prawdziwa obsesja producentów samochodów... Renault wdało się ostatnio w pojedynek hot-hatchy, walcząc z Seatem i Hondą o miano najszybszego hatchbacka na Nordschleife. Z pojedynku zwycięsko wyszła Honda z najnowszym wcieleniem Civica Type R. Świetny występ Clio R.S. 220 Trophy i ustanowienie rekordu w swojej klasie wskazuje, że Francuzi nie zapominają o Nurburgringu. W Renault Sport na pewno szykowana jest już Meganka, która ma zdetronizować Hondę.

ZOBACZ TAKŻE:

Renault Talisman | Prezentacja Modelu

Renault TalismanRenault Talisman fot. Renault

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA