Renault Clio R.S. 220 Trophy sięgnęło właśnie po tytuł najszybszego samochodu segmentu B. Mały Francuz wykręcił na Nurburgringu czas 08:32, co jest wynikiem aż o 36 sekund lepszym od standardowego Clio R.S. 200. Renault chwali się też, że zostawiło w tyle najgroźniejszych konkurentów i przypomina czasy: MINI JCW (08:35), Opla Corsy OPC (08:40) i Audi S1 (08:41).
Pod maską Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy pracuje silnik o pojemności 1,6 l, który dzięki turbodoładowaniu generuje moc 220 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Małe Renault zostało wyposażone w specjalna funkcję overboost, która podbija chwilowo moment do 280 Nm. Clio w tym wydaniu to rasowe sportowe auto. Zawieszenie R.S. 220 Trophy zostało znacznie utwardzone i obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Francuscy inżynierowie zastosowali też bardziej bezpośredni układ kierownicy z przekładnią zębatkową o zmniejszonym o 10 proc. przełożeniu. Na koła naciągnięto specjalne opony Michelin Pilot Super Sport o rozmiarze 205/40 R18.
Używane Renault Clio już od...
Rekordowe Clio R.S. na polskim rynku kosztuje 96 900 zł.
KONKLUZJA AUTORA:
Jak najszybsze przejazdy po Północnej Pętli, to prawdziwa obsesja producentów samochodów... Renault wdało się ostatnio w pojedynek hot-hatchy, walcząc z Seatem i Hondą o miano najszybszego hatchbacka na Nordschleife. Z pojedynku zwycięsko wyszła Honda z najnowszym wcieleniem Civica Type R. Świetny występ Clio R.S. 220 Trophy i ustanowienie rekordu w swojej klasie wskazuje, że Francuzi nie zapominają o Nurburgringu. W Renault Sport na pewno szykowana jest już Meganka, która ma zdetronizować Hondę.
ZOBACZ TAKŻE:
Renault Talisman | Prezentacja Modelu
Renault Talisman fot. Renault
źródło: Okazje.info