Porsche bije kolejne sprzedażowe rekordy

Z roku na rok Porsche pnie się w górę pod względem sprzedaży. 2015 okazał się rekordowy. Porsche już zdążyło przekroczyć barierę 200 tys. sprzedanych aut, a statystyki uwzględniają na razie 11 pierwszych miesięcy roku
Porsche Cayman GT4 Co znajdziemy w salonie Porsche?

Przez pierwsze 11 miesięcy 2014 r. Porsche sprzedało ponad 169 tys. samochodów. W 2015 r. jest znacznie lepiej - ostatniego dnia listopada licznik zatrzymał się na 209 894 Porsche. To wzrost o 24 proc. Marka w samym listopadzie znalazła nabywców na 18 110 aut. Tegoroczne wyniki Porsche robią jeszcze większe wrażenie, kiedy weźmiemy pod uwagę, że Niemcy po raz pierwszy przekroczyli barierę 200 tys. sprzedanych samochodów rocznie. W całym, dotąd rekordowym, 2014 r. Porsche sprzedało 189 849.

Który model Porsche sprzedaje się najlepiej? To oczywiście Cayenne. Od stycznia do końca listopada luksusowy SUV trafił do 68 029 kierowców. Sprzedaż Cayenne w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 wzrosła o 14 proc.

Znamy też dokładną sprzedaż na trzech najważniejszych dla Porsche rynkach:

Europa - 70 509 samochodów (wzrost o 30 proc.),

Chiny - 54 302 samochody (wzrost o 34 proc.),

Stany Zjednoczone - 47 891 samochodów (wzrost o 9 proc.).

Pragniemy jeszcze przypomnieć, że to nie jedyne ciekawe informacje, jakie napłynęły do nas ze Stuttgartu w tym tygodniu. Wczoraj Porsche zapowiedziało zmiany szykowane dla Caymana i Boxstera w roku 2016 - nowa nazwa (718) oraz nowe 4-cylindrowe, turbodoładowane silniki typu bokser. Jednak najciekawsza jest wiadomość z początku tygodnia. Porsche zapaliło zielone światło dla rozpoczęcia prac nad pierwszym elektrycznym modelem marki. Premiera? "Do 2020". Elektryczne Porsche ma bazować na koncepcyjnym Mission E. Czy naprawdę Niemcy stworzą elektryka z zasięgiem 500 km i technologią ładowania (800 V), która pozwoli przejechać 400 km po 15 minutach od podłączenia do gniazdka? Czekamy!

KONKLUZJA AUTORA:

To kolejny rok wzrostów w Porsche. W 2014 r. Niemcy chwalili się sprzedażą większą o prawie 15 proc. (14,9). Duży w tym udział Macana, czyli najpopularniejszego modelu Porsche m.in. Polsce. Auto trafiło do sprzedaży na początku 2014 r., a na niektórych rynkach kilka miesięcy później. 2015 będzie zatem pierwszym pełnym rokiem sprzedażowym Macana. Wiatrem w żagle dla Porsche jest też rosnący rynek samochodów luksusowych, który oparł się kryzysowi i wciąż notuje wzrosty. Można się zatem spodziewać, że przyszły rok przyniesie kolejne rekordy.

ZOBACZ TAKŻE:

PORSCHE MISSION E | POZAMIATANE

Porsche Mission E

Zdjęcie BFGoodrich G-FORCE WINTER 175/70/R14 84T Zdjęcie Gislaved EURO FROST 5 205/55/R16 94H Zdjęcie Nokian WR A3 225/45/R19 96V
BFGoodrich G-FORCE WINTER 1... Gislaved EURO FROST 5 205/5... Nokian WR A3 225/45/R19 96V
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (33)
Porsche bije kolejne sprzedażowe rekordy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Dariusz Jażdżyk

    Oceniono 65 razy 51

    Za chwileczkę nie nadążą z produkcją na polski rynek ponieważ PIS rozda taką kasę ze każdy kto ma trochę dzieci kupi sobie ze dwa albo nawet trzy porsche tak na zapas

  • Gość: Plomba

    Oceniono 24 razy 16

    Przepraszam, ale czym sie różni news od konkluzji autora??? Po co dwa razy mam czytać to samo tyle, ze w innych słowach. Jesli czegoś nie potraficie to nie róbcie tego. Masakra jakaś...

  • Gość: nordkapp77

    Oceniono 27 razy 15

    Jeździełem cayenne i 911. Trakcja, osiągi, wrażenia z jazdy i frajda na maxa. Praktyczność i cena to już nie za bardzo i choć używkę cayenne jeszcze może można by kupić, to utrzymać to już gorzej. 911 poza wszelkim zasięgiem. Ale fajne wrażenia i wspomnienia pozostaną i też jakiś tam fun z tego też mam. Więcej wrażeń w dziale 4-y kółka na
    ^^tam gdzie kończy się droga^^
    pozdr

  • pukahontas

    Oceniono 28 razy 10

    Polacy bardzo chętnie kupują drogie samochody na wyrost - jest to samo dowartościowanie się względem 3-4 razy bogatszej europy .

  • fakej

    Oceniono 28 razy 10

    Jedna z niewielu marek która nie stosuje idiotycznych ograniczników prędkości

  • hiszpan25

    Oceniono 8 razy 6

    Porsche ma sprytny marketing. Przez lata wypracowalo sobie dobra renome a teraz czerpiac z magazynow VAG zbudowalo auta do zarabiania pieniedzy. Cayenne to technicznie kolejne wcielenie Volkswagena Touareg czy Audi Q7 a Macan to Q5 w nieco innych szatach. Technicznie to jednak takie same auta. Koszty produkcji wiec maja znaczaco nizsze a ceny sporo wyzsze i ladnie zarabiaja na udzialowcow firmy.

  • robertweh

    0

    Dla Januszy tylko 1,9 TDI z CB radio, przebiegiem 300k km, combi, klepany jak nowy!

  • hkarper

    Oceniono 1 raz -1

    napewno nie.. Strohgausstrass i Wegry maja po dwie stojki miesiecznie bo Chiny przestaly kupowac, GWewdahtur stuknijta sie w ten pusty leb, i otwowrz auto moto und sport czasami, skoro juz tak nalegasz ze "nazi wagen debest!"

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX