BMW i8 Spyder wreszcie trafi do produkcji?

Jakiś czas temu szef BMW Harald Krueger w rozmowie z niemiecką gazetą "Handelsblatt" przyznał, że marka przymierza się do stworzenia produkcyjnej wersji BMW i8 Spyder
BMW M2   BMW M2 | Nareszcie coś fajnego

BMW i8 Spyder to żadna nowość. Koncept takiego samochodu zobaczyliśmy już w 2012 roku. Prototyp bazował oczywiście na wersji coupe. Był od niej trochę krótszy, a w środku wygospodarowano miejsce dla dwóch foteli. Z innych zmian warto wspomnieć o zmienionym mechanizmie otwierania drzwi i szklanej pokrywie silnika. Podobnie, jak w coupe, również w koncepcie Spydera zdecydowano się na benzynowy, trzycylindrowy silnik 1.5 TwinPower o mocy 231 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wspierał go motor elektryczny, który dostarcza dodatkowe 131 KM i 250 Nm. Łączna moc układu to 362 KM. I8 bez dachu było wolniejsze od coupe - pierwsza "setka" na liczniku pojawiała się po równych 5 sekundach, to o 0,6 sekundy słabszy wynik.

Spyder miał zadebiutować w salonach BMW rok po coupe, czyli "w 2015 roku". Jednak wokół konceptu zrobiło się cicho, rok się kończy, a my nie doczekaliśmy się nawet prezentacji produkcyjnej wersji Spydera. BMW wcale nie zapomniało o tym projekcie. Przypomniał nam o nim sam Harald Krueger. Szef BMW zapowiedział, że prace idą pełną parą, a gotowego do produkcji Spydera zobaczymy już niedługo. Spekuluje się, że może być bardzo podobny do konceptu z 2012 roku. Największą zmianą miałby być nowy, automatycznie składany dach. Przypomnijmy, w prototypie postawiono na zdejmowane panele dachowe.

Tak prezentował się koncepcyjny Spyder na oficjalnym filmie promocyjnym z 2012 roku:

Z BMW docierają do nas także głosy, że inżynierowie pracują nie tylko nad Spyderem, ale także nad wzmocnieniem i8. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości z i8 zostanie wyrzucony trzycylindrowy silniczek, a zastąpi go trochę większy dwulitrowy, czterocylindrowy motor. BMW ma także skorzystać z lepszych baterii. Poskutkuje to podkręceniem łącznej mocy układu hybrydowego do porządnych 450 KM.

Aktualizacja 22.01.2016 r.

Temat BMW i8 Spyder poruszaliśmy w grudniu ubiegłego roku. Minął ponad miesiąc, a z BMW już napływają informacje, że premiera wersji bez dachu wcale nie jest tak blisko, jak się wtedy wydawało. "Niedługo" z grudniowej wypowiedzi Kruegera najprawdopodobniej nie oznacza roku 2016. Z nieoficjalnych wypowiedzi przedstawicieli marki dla Motoring dowiedzieliśmy się, że "BMW i8 sprzedaje się bardzo dobrze i nie ma potrzeby aż tak szybkiego rozszerzenie oferty", a także, że "Pracujemy nad Spyderem, ale wolniej, bo to nie jedyny projekt, który aktualnie tworzymy".

Wszystko wskazuje więc na to, że BMW i8 Spyder każe nam na siebie poczekać trochę dłużej.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW i8 | Test | Wzbudza skrajne emocje

BMW i8

Więcej o: