Cadillac CT6 | Limuzyna wchodzi do produkcji, poznaliśmy ceny

Długo wyczekiwany przez amerykańskich klientów Cadillac CT6 już w styczniu 2016 wejdzie do produkcji. Jednym z atutów nowej limuzyny będzie cena
Cadillac CT6 Cadillac CT6 | Prezentacja

Cadillaca CT6 po raz pierwszy zobaczyliśmy na kwietniowych targach w Nowym Jorku. Do opisu amerykańskiej limuzyny można użyć takich słów, jak "nowoczesny", "monumentalny" i "elegancki". Dwa elementy stylistyczne, które od razu przykuwają wzrok to bardzo duży grill oraz LED-owe światła z charakterystycznymi listwami biegnącymi w dół zderzaka. Cadillac mierzy niecałe 5,2 metra długości, ponad 1,85 metra szerokości i 3,1 metra rozstawu osi. Takie wymiary czynią go pełnoprawną limuzyną. Na rynku CT6 będzie musiał zmierzyć się z Mercedesem klasy S, Audi A8, czy BMW serii 7.

Amerykanie zapewniają, że wnętrze nie będzie niczym odstawać od niemieckiej i japońskiej konkurencji. Kabina jest bardzo elegancka, a do jej wykończenia wykorzystano skórę, aluminium, drewno i włókno węglowe. Nie zabrakło oczywiście dużego ekranu dotykowego (przekątna to 10,2 cala), nowoczesnego systemu multimedialnego i systemu audio BOSE Panaray z aż 34 głośnikami.

Szukasz używanego Cadillaca?

Co pod maską? Trzy silniki, wszystkie trzy benzynowe. Rolę podstawowego pełni dwulitrowa jednostka o mocy 269 KM. Półkę wyżej znajdziemy wolnossące 3.6 V6 (340 KM) oraz trzylitrową "V-szóstkę", której zafundowano podwójne doładowanie (400 KM i 542 Nm). Wszystkie jednostki współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, a napęd może trafiać na tylne lub wszystkie koła.

Cadillac CT6fot. Cadillac

Ogromnym atutem flagowej limuzyny Cadillaca będzie z pewnością cena. Cennik otwiera kwota 54 490 dolarów (około 217 tysięcy złotych) za CT6 z dwulitrowym silnikiem i napędem na tył. Caddy z 3,6-litrowym V6 to wydatek rzędu 56 490 dolarów (225 tysięcy złotych). Najmocniejszy silnik idzie w parze z napędem na wszystkie koła, a jego ceny startują od 65 390 dolarów, czyli około 260 tysięcy złotych. Do cen już doliczyliśmy około 1000 dolarów opłaty za rejestrację i dostawę samochodu.

Dla porównania, amerykańskie ceny (tutaj również uwzględniliśmy wspomnianą opłatę) konkurentów:

Audi A8 - od 81 500 dolarów (ok. 324 tysięcy złotych); tu trzeba zaznaczyć, że w USA sprzedawany jest tylko przedłużony wariant A8L!

Mercedes klasy S - od 94 400 dolarów (ok. 376 tysięcy złotych)

BMW serii 7 - od 81 300 dolarów (ok. 324 tysięcy złotych)

Lexus LS - od 73 460 dolarów (ok. 292 tysiące złotych)

Jaguar XJ - od 75 195 dolarów (ok. 299 tysięcy złotych)

Produkowana w Detroit limuzyna trafi do sprzedaży nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale też w Chinach, Japonii, Korei, krajach Bliskiego Wschodu oraz Europie. W Polsce Cadillaca oficjalnie nie ma - najbliższe salony znajdziemy za naszą zachodnią granicą. Oczywiście CT6 nie oferuje takiego luksusu, mocy i prestiżu, jak niemiecka Wielka Trójka, ale też nie ma się czego wstydzić. A wszystkie swoje braki z pewnością nadrobi ceną, która także w Europie powinna być zauważalnie niższa. Czy nowy flagowiec General Motors ma szanse namieszać poza USA?

Zobacz także:

Cadillac XT5 | Nowy crossover

Cadillac XT5

Więcej o:
Komentarze (52)
Cadillac CT6 | Limuzyna wchodzi do produkcji, poznaliśmy ceny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Zenon

    Oceniono 56 razy 40

    "Oczywiście CT6 nie oferuje takiego luksusu, mocy i prestiżu, jak niemiecka Wielka Trójka". Trochę się z autorem artykułu nie zgadzam, w kwestii prestiżu i luksusu Cadillac jest na równi z Wielką Trójką, a patrząc z perspektywy historycznej pozycjonowania marki jest na równi z MB a przewyższa Audi i BMW.

  • Gość: Zenon

    Oceniono 31 razy 19

    Czy Cadillac nie może powrócić do starych dobrych nazw, tj. Eldorado, Fleetwood, DeVille oraz Seville?

  • Piotr Sut

    Oceniono 13 razy 9

    Fajnie, tylko żeby można było coś porównywać, amerykańską cenę trzeba jak zwykle pomnożyć przez 2...

  • kimdongun

    Oceniono 13 razy 7

    Kiedyś forumowicz napisał na temat innego Cadillaca :
    W Europie nie będzie miał wzięcie. Bo nie ma wersji kombi z silnikiem od traktora.
    Brawo! Haha. A teraz wsiadajcie do śmierdzących, żałosnych Passatów tdi.

  • timeatack

    Oceniono 14 razy 6

    Za kółkiem jezdziłem tylko Cadillaciem BLS, na fotelu pasażera jechałem Escalade'm i CTS'em. BLS jest składany w europie na podłodze saaba 9-3.
    Jeśli każdy Cadillac oferuje takie wykończenie i luksus to nie wiem o czym tu piszecie porównując do germańców. Niestety stany troche inaczej definiują luksus i ja osobiście lepiej czuje sie we wnetrzu oferowanym przez niemców, jest przytulniej, lepsze materiały, ergonomia/estetyka oraz finezja, wnetrza amerykańskich samochodów wygladają dosc surowo i kiczowato (to juz kwestia gustu). jesli chodzi o walory jezdne to królem jest bez dwóch zdań bmw, nawet krowiasta siódemka prowadzi sie jak zwinne lekkie auto, od zawsze najwieksze bemki były za to chwalone, jesli chodzi o luksus i innowacyjność to stawiał bym na merca w standardzie ma to co w 'zwykłych' samochodach bedzie za kilka lat. Audi jest najbardziej stonowane jednak ergonomia i funkcjonalność są na tyle dużym atutem że czesc ludzi wybiera własnie cztery pierscienie.
    nie jestem hejterem amerykańskiej motoryzacji ani fanatykiem niemieckiej, poprostu lubie i interesuje sie samochodami, myśle ze Cadillac na rynku amerykańskim nie ma sobie równych ale w europie niestety ustepuje marką premium

  • xezaq

    Oceniono 7 razy 5

    Dwulitrowy?

  • marych

    Oceniono 8 razy 4

    dowiedzcie sie kiedy GM ma zamiar oficjalnie sprowadzać Cadillaki do Polski, bo już we wszystkich cywilizowanych krajach wokół są

  • Gość: geronimo

    0

    Ladny. I nie tak nudny jak audi, czy bmw.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX