Nadjeżdża BMW i8 z potężną "V-ósemką"

Jeżeli nie możecie pogodzić się z faktem, że do futurystycznie wyglądającego BMW i8, Bawarczycy wsadzili trzycylindrowy silnik, to na ratunek przychodzą w końcu firmy tuningowe
BMW M2   BMW M2 | Nareszcie coś fajnego

Ze swoim niesamowitym wyglądem BMW i8 spokojnie mogłoby aspirować do miana rasowego supersamochodu i rzucić wyzwanie Wielkiej Trójce superhybryd, czyli Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari i McLarenowi P1. Jednak wielu mogło poczuć zawód, kiedy BMW ogłosiło, że sercem hybrydowego i8 będzie benzynowy, trzycylindrowy silnik 1.5 TwinPower o mocy 231 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wspierający go motor elektryczny dostarcza dodatkowe 131 KM i 250 Nm. Łączna moc układu to 362 KM. Tylko kwestią czasu było, kiedy tunerzy postanowią zrobić coś z tym "marnotrawstwem". Według ich filozofii, skoro BMW i8 wygląda jak supersamochód, to ma mieć również silnik i moc godną supersamochodu.

Sprawy w swoje ręce wzięło przedsiębiorstwo tuningowego Gabura Racing Technologies GmbH. Pomysł jest bardzo prosty - wyrzucić 1,5-litrowy silniczek, a na jego miejsce wsadzić 4,4-litrową "V-ósemkę" prosto z BMW M6. Projekt wydaje się bardzo realny, ponieważ Gabura Racing nawiązało współpracę z Alpiną, a to przecież marka, która najlepiej zna się na tuningu BMW. To właśnie Alpina ma przystosować silnik V8 do służby na pokładzie i8. Nie znamy jeszcze dokładnych szczegółów, ale wstępnie łączna moc podrasowanego i8 szacowana jest na około 800 KM.

Wpis na oficjalnej stronie Gabura Racing Technologies GmbH kończy się słowami "to be continued...". Tak więc czekamy na dalsze informacje. Szykuje się bardzo ciekawy projekt.

Zobacz także:

BMW i8 | Test | Wzbudza skrajne emocje

BMW i8

Więcej o:
Komentarze (32)
Nadjeżdża BMW i8 z potężną "V-ósemką"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 14 razy 2

    takie propozycje tylko udowadniają, że klienci mają gdzieś ekowynalazki. jak ktoś kupuje auto sportowe to chce wrażeń z jazdy a nie 3 cylindrowego autka. miłosnicy 3 cylindrówek mają do wyboru kilka wynalazków na rynku i im raczej na osiagach nie zależy.

  • Gość: none

    Oceniono 1 raz 1

    Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Przecież ten silnik miał oryginalnie trafić do tego właśnie samochodu, ale nie udało się rozwiązać problemów z odprowadzaniem ciepła i dlatego zawitał tam R3.
    A być może Gabura ma jakiś patent na rozwiązanie tego problemu i będą w stanie wypuścić krótką serię takich samochodów za (jeszcze bardziej) kosmiczne pieniądze?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX