Fiat Tipo | Ceny w Polsce | Tani kompakt

Nowy Fiat Tipo ma wymiary kompaktu, a jego bazowa cena nieznacznie przekracza tę znaną z cenników sedanów segmentu B. Najnowszy Fiat wjechał dziś do polskich salonów

Długo oczekiwana premiera nowego Tipo wreszcie nadeszła. Auto trafiło do polskich salonów (jest dostępne od dziś) z ceną podstawową równą 45 tys. zł. Co dostaniemy za te pieniądze?

Bazowe Tipo w wersji o nazwie... "Tipo" wyposażono w 1.4-litrowy, wolnossący silnik benzynowy o mocy 95 KM. Na pokładzie znalazły się m.in.: system stabilizacji toru jazdy ESC, klimatyzacja manualna, światła do jazdy dziennej, elektrycznie sterowane szyby przednie i centralny zamek na pilota. Pełny cennik prezentuje się następująco:

ceny Fiata Tipo

 

W nowym Tipo oferowane są cztery poziomy wyposażenia: Tipo, Pop, Easy i Lounge. Co oferują?

Standardowe wyposażenie wersji TIPO:

- Kompleksowy system stabilizacji toru jazdy (ESC z asystentem hamowania awaryjnego, system kontroli trakcji, system zapobiegający dachowaniu, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, system kontroli oscylacji ciągniętej przyczepy).
- Klimatyzacja manualna.
- Radio z portem USB, 4 głośniki.
- Poduszki powietrzne kierowcy oraz pasażera z przodu.
- Światła do jazdy dziennej (DRL).
- Elektrycznie sterowane szyby przednie.
- Kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach.
- Sterowanie centralnym zamkiem za pomocą pilota w kluczyku.
- Bezkorkowy system tankowania Smart Fuel.
- Wspomaganie kierownicy (elektryczne) Dualdrive z trybem CITY.
- Automatycznie unoszona klapa bagażnika.
- Felgi stalowe (15 cali) z kołpakami.

Standardowe wyposażenie wersji POP (dodatkowo do TIPO):

- Poduszki powietrzne boczne oraz kurtynowe.
- Dzielona tylna kanapa 60/40.
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości.
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane.
- Chromowane klamki wewnętrzne.
- Deska rozdzielcza wykończona miękkim w dotyku tworzywem sztucznym.
- Materiałowe wykończenie boczków drzwi.

Standardowe wyposażenie wersji EASY (dodatkowo do POP):

- Radio Uconnect z 5-calowym dotykowym ekranem i systemem Bluetooth, 6 głośników.
- Pakiet Widoczność (czujnik zmierzchu + czujnik deszczu + lusterko wsteczne elektrochromatyczne).
- Elektrycznie sterowane szyby tylne.
- Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą.
- Kierownica ze sterowaniem radioodtwarzaczem.
- Chromowane klamki zewnętrzne.
- Listwa chromowana na klapie bagażnika.

Standardowe wyposażenie wersji LOUNGE (dodatkowo do EASY):

- Światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów.
- Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa.
- Tempomat.
- Podłokietnik przedni.
- Wyświetlacz TFT 3,5" monochromatyczny.
- Listwy chromowane pod linią szyb bocznych.
- Wstawki w panelu drzwi w kolorze czarnym błyszczącym.
- Felgi ze stopów lekkich o rozmiarze 16 cali.

W oficjalnych komunikatach Fiata Tipo uznawane jest za kompakt. To dość nietypowe, by premierową wersją nadwozia w przypadku tego segmentu był sedan. Włosi mówią nawet, że to "urodzony sedan" - priorytetem projektantów było narysowanie trójbryłowego nadwozia. Pozostałe wersje będą jego pochodną. Skąd taka decyzja? Większość sedanów segmentu C wygląda nienaturalnie - widać, że powstawały na bazie hatchbacka. W Tipo ma być inaczej.

Nowy Fiat 500 Nowy Fiat 500 | Z duże chmury mały deszcz

Nowy sedan Fiata ma 4,53 m długości, rozstaw osi wynoszący 2,64 m i bagażnik o pojemności 520 l. Pod względem dwóch pierwszych wartości dorównuje 4-drzwiowemu Focusowi (4,54 m długości i rozstaw osi równy 2,65 m). Wyraźnie wyprzedza go jednak pod względem pojemności bagażnika (520 vs 475 l) i ceny. Za najtańszego Focusa w wersji sedan z silnikiem 1.6/85 KM trzeba zapłacić 64 tys. zł (56 tys. w cenie promocyjnej). Na tle Skody Rapid nowe Tipo również wypada korzystnie, ustępując jej pola jedynie pod względem pojemności bagażnika (30 l mniej). Za czeskiego liftbacka z silnikiem 1.2 TSI o mocy 90 KM trzeba jednak zapłacić minimum 54 900 zł (50 200 zł w promocji).

Największą konkurencją dla nowego Fiata może być zatem Citroen C-Elysee, segmentowany o półkę niżej. Bazowa wersja z porównywalnym wyposażeniem i silnikiem 1.2/82 KM kosztuje 39 900 zł, a za nieco lepiej wyposażone C-Elysee z motorem 1.6/115 KM zapłacimy 43 900 zł. Francuski sedan ustępuje jednak Fiatowi pod względem długości (4,43 vs 4,53 m). Pojemność bagażnika i rozstaw osi są prawie identyczne.

ZOBACZ TAKŻE:

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II | Test | Wyższa forma turystyki

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II | Test | Wyższa forma turystyki

Więcej o:
Komentarze (123)
Fiat Tipo | Ceny w Polsce | Tani kompakt
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 250 razy 226

    Czyli bez najmniejszego problemu będzie można wyjechać z salonu nowym (nie tylko egzemplarzowo, ale i modelowo) kompaktowym sedanem z kilmatyzacją, radiem, automatyczną skrzynią biegów i silnikiem 110KM (wolnossącym!) za 50 tysięcy złotych. Idealny kandydat na tani samochód rodzinny na lata. Ponieważ jednak Polacy są bogaci i stać ich na naprzemienne wymienianie i naprawienie pełnoletnich Passatów TDI Clean Diesel, Tipo pewnie nie będzie hitem sprzedaży.

  • Gość: mirek

    Oceniono 88 razy 80

    Nareszcie jakaś mądra firma znowu zamontuje w samochodzie normalny wolnossający silnik. Do tego 1.4 95 km łatwo będzie założyć gaz i jeździć za grosze. To będzie nowy lider polskiego rynku. Tymi małymi z turbo to niech sobie sami producenci jeżdżą.

  • Gość: szej

    Oceniono 119 razy 65

    Nie wierzę! Wszystkie skrzynie są ze wstecznym!
    No tego się nikt spodziewał, Fiat pozamiata rynek,

  • Gość: x

    Oceniono 49 razy 43

    moto.pl - C-Elysse za 39900 nie ma klimatyzacji ani radia - więc jak można pisać o porównywalnym wyposażeniu ?

  • zed-is-dead

    Oceniono 40 razy 30

    Dlaczego nie da się skomponować benzynowego silnika 1,6 z manualną skrzynią? Przecież to byłaby najlepsza wersja na co dzień...

  • Gość: nordkapp77

    Oceniono 31 razy 29

    Wreszcie jakiś w miarę normalny samochód. W miarę, bo linia sedan to porażka, ale niektórzy się zachwycą. Za to ma normalny, choć pozbawiony może jakiejś nadmiernej werwy silnik, ale przynajmniej jest szansa, że nie zepsuje się wcześniej niż jutro. I pozbawiony większości kretyńskiej elektroniki jakoś może istnieć i sztywniaki z unii jewropejskiej jakoś nadal żyją bez czujnika martwego pola, czujnika najeżdżania na linię, bez doświetlania zakrętów, gdy zmieniam pas na mieście i bez ze trzech asystentów od tego i owego, jak asystent hamowania, asystent ruszania pod górkę itp, przez co z 5-os auta robi się 2-os, bo tylna kanapa już jest zajęta przez tych asystentów. Miałem kilka fiatów na przestrzeni lat i jeśli coś w nich nawalało to jedynie drobiazgi, które może upierdliwe, ale nigdy nie uziemiły samochodu na parkingu. Tak naprawdę całkiem do bani była tylko siena, ale np. bravo czy uno przejechały przez lata dziesiątki tysięcy km, po autostradach i Alpach 1-2-3, a w dodatku uno zniosło dwukrotne uczenie się na nim jeździć, gdy najpierw siostra a po jakimś czasie ja, zrobiliśmy prawo jazdy. Nie dał się zarżnąć i chwała mu za to. Miał swoje wady jak i zalety, ale 20parę lat temu rynek aut też był inny. I szczerze mówiąc bravo czy uno były na swoje czasy lepsze, niż na obecne czasy np. idea czy panda. Jak będzie z tym, napiszę na blogu, jak już się nim przejadę.
    więcej w zakładce "4-y kółka" na
    >>> tam gdzie kończy się droga<<<
    pozdrawiam

  • Gość: kik

    Oceniono 26 razy 16

    Poszukajcie zdjęć i filmów "na żywo", na zachodnich portalach.
    Widać, że nowe Tipo to spore auto kompaktowe, na pewno większe niż wydmuszkowy Rapid itp. wynalazki.
    W lepszych wersjach jest też wyraźnie dobrze zrobiony.
    Na dzisiaj brakuje mi danych technicznych, tzn. jakie jest zawieszenie, hamulce, czy zbiornik paliwa.
    Poza tym w ofercie wyraźnie brakuje silnika benzynowego z turbo, np. 1.4 120 KM byłby idealny do tego auta.
    Z drugiej strony za 78 tys. (lub znacznie mniej jak ktoś dobrze negocjuje) jest kompletnie wyposażona wersja Lounge z dieslem Multijet 120 KM.
    Nowe Tipo zapowiada się naprawdę ciekawie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX