Volvo S90 | Niemcy mają się czego bać!

Volvo nie zdejmuje nogi z gazu. Po premierze bardzo ciepło przyjętego SUV-a XC90, teraz przyszedł czas na kolejny flagowy model. Szwedzi wreszcie pokazali nam swoją nową limuzynę, Volvo S90
Volvo XC90 Od 2020 nikt nie zginie w Volvo

Volvo S90 podąża nową ścieżką stylistyczną szwedzkiej marki, którą wyznaczył studyjny Concept Coupe oraz produkcyjne XC90. Co to oznacza? Limuzyna wygląda po prostu świetnie! Linie są odważne, nowoczesne, eleganckie i bardzo dynamiczne. Z przodu w oczy rzuca się nowy, charakterystyczny grill marki oraz LED-owe światła, przy projektowaniu, których projektanci poszukali inspiracji w... młocie Thora.  A przynajmniej tak je ochrzcili szwedzcy projektanci. Piękny wygląd podkreślają olbrzymie, bo aż 21-calowe felgi. Oczywiście w niższych wersjach wyposażenia znajdziemy bardziej rozsądne siedemnastki i osiemnastki. Z tyłu zwracamy uwagę przede wszystkim na nietypowe, bardzo ciekawe światła (to wpływ Concept Coupe), mocne wcięcie na napis "Volvo"i dwie duże końcówki wydechu.

Volvo S90 zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej SPA, którą po raz pierwszy wykorzystano w SUV-ie XC90. Limuzyna mierzy prawie pięć metrów, dokładnie 4 960 mm długości. Szerokość to 2 020 mm, a wysokość 1 440 mm.

Używane Volvo S60 już od...

Co pod maską? Silniki benzynowe to konstrukcje oparte na jednostce 2.0 Drive-E. Wiemy, że Volvo S90 zadebiutuje w dwóch wersjach. Pierwsza to T6 AWD o mocy 320 KM, z tym silnikiem szwedzka limuzyna rozpędzi się do 100 km/h w 5,8 sekundy. Jak przystało na nasze, ekologiczne czasy, na samym szczycie znajduje się hybrydowa wersja T8 AWD Twin Engine. W niej dwulitrowy benzyniak zostanie wsparty mocnym motorem elektrycznym (ponad 85 KM). Łączna moc układu ma przekroczyć 400 KM. Volvo jeszcze nie pochwaliło się, jak szybkie będzie hybrydowe S90. Już po premierze do oferty dołączy najtańsza, bazowa wersja T5 z napędem na przednią oś.

Również kierowcy zainteresowani silnikami wysokoprężnymi będą musieli poczekać na bazową wersję Volvo S90 trochę dłużej. Do salonów S90 wjedzie z dwoma czterocylindrowymi dieslami - D4 o mocy 190 KM (400 Nm) oraz D5 AWD o mocy 233 KM (480 Nm). Jak z dynamiką w przypadku jednostek wysokoprężnych? Pierwsza "setka" na liczniku to kwestia 8,2 sekundy w D4 i 7,3 w D5 AWD.

Volvo S90fot. Volvo

Volvo jest niezwykle dumne z wnętrza swojej limuzyny. I nic dziwnego - Volvo S90 jest minimalistyczne i eleganckie. Na pierwszych zdjęciach widzimy jasną, skórzaną tapicerkę, która świetnie komponuje się z drewnianymi i aluminiowymi wstawkami. Użyte w kabinie materiały mają być "najwyższej jakości". W końcu, to klasa premium. Piękne wnętrze jest prawie kropka w kropkę przeniesione z XC90. Największą zmianą są inaczej zaprojektowane nawiewy. W SUV-ie kratki nawiewów były klasycznie poziome, a w limuzynie uraczono kierowcę ciekawszym projektem, z pionowymi szczelinami nawiewu.

Centralną rolę w kabinie odgrywa duży, 9-calowy ekran dotykowy, za pomocą którego możemy sterować najważniejszymi funkcjami systemu multimedialnego. Nie zabrakło nowoczesnej nawigacji, szerokiej integracji ze smartfonem, czy porządnego zestawu audio (Bowers&Wilkins).

Volvo S90fot. Volvo

Volvo nie byłoby sobą, gdyby nie napakowało swojego flagowego modelu całą masą systemów bezpieczeństwa. W materiałach promocyjnych najwięcej miejsca poświęcono systemowi wykrywania dużych zwierząt na drodze. Volvo pochodzi ze Szwecji, tak więc na zdjęciach widzimy, jak S90 wykrywa i reaguje na pojawienie się na drodze łosia. System ma także świetnie poradzić sobie z jeleniem, czy koniem. Dzięki niemu o wiele łatwiej unikniemy zderzenia ze zwierzęciem, a jeżeli nie będzie to możliwe, to Volvo zminimalizuje konsekwencje takiego wypadku.

Z innych nowości, na pokładzie limuzyny znajdziemy m.in. system City Safety, który zapobiega kolizji do różnic prędkości 80 km/h, system automatycznej jazdy w korku, system samoczynnego utrzymywania pojazdu w pasie ruchu (do 110 km/h). O takich systemach, jak ostrzeganie o pojeździe w martwym polu, czy awaryjnym hamowaniu nie ma co wspominać - w Volvo to już standard.

Na sam koniec mamy dla Was pierwszy film promocyjny S90. Jak Wam się podoba nowa limuzyna Szwedów? Volvo S90 ma szansę namieszać na rynku?

ZOBACZ TAKŻE:

VOLVO XC90 | PREZENTACJA MODELU

2015 Volvo XC90

Zdjęcie President Teddy ASC Zdjęcie PRESIDENT Thomas Zdjęcie YOSAN JC-850
President Teddy ASC PRESIDENT Thomas YOSAN JC-850
Porównaj ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (107)
Volvo S90 | Niemcy mają się czego bać!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: pppop

    Oceniono 56 razy 50

    Gdyby Niemcy Moto czytali
    to codziennie by się bali .

  • remo29

    Oceniono 39 razy 31

    Za mały ten tablet na środku.

  • dawn-to-dusk

    Oceniono 54 razy 26

    "S90 wykrywa i reaguje na pojawienie się na drodze łosia. System ma także świetnie poradzić sobie z jeleniem, czy koniem." A co z krowami? U mnie na wsi chodzą jak po łące, czy nowe Wulwo je rozpozna? To bardzo ważne pytanie, proszę o odpowiedź!

  • Gość: Negro Kaballo

    Oceniono 17 razy 13

    W Szwecji mieszka niespełna 10 mln. ludzi i potrafią , w Polsce 38 i nic nie można wyprodukować porządnego . Powiedzcie mi dlaczego ?

  • Gość: Mmm

    Oceniono 27 razy 13

    Przód ładny, boki takie sobie (wybrzuszenia nad progami co najmniej zbędne), tył pokraczny i paskudny. Wnętrze - pierwsza klasa, ale bez V6 przynajmniej to żadna limuzyna...

  • Gość: mariola

    Oceniono 13 razy 11

    ładne, a jak będzie wyglądało z tablicą rejestracyjna z przodu?

  • Gość: szej

    Oceniono 68 razy 10

    Bardzo ładny i porządnie namiesza na rynku ponieważ:
    - jak widzisz BMW, to z reguły kierowca jest dupkiem
    - Mercedesy E są dla dziadków albo taksówkarzy
    - Audi - wszystko fajnie, aż TDI albo TFSI pokażą swoje prawdziwe oblicze
    Najlepsze wnętrze na rynku i dobra cena (niska akcyza) zrobią swoje.

  • Gość: jkb

    Oceniono 19 razy 9

    VOLVO stylistycznie poszło w dobrym kierunku, świetnie nawiązuje do tradycji. Niestety z wielką niemiecką trójką może przegrywać bo ma kiepskie 4 cylindrowe silniki, w aucie tej klasy muszą być 6 cylindrowe motory benzynowe i diesle. A nie tak dawno w s80 była V8

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX