Mitsubishi pożegna się z Lancerem i Pajero?

Mitsubishi zmienia swoją rynkową strategię i zamierza skupić się na popularnych w naszych czasach SUV-ach i crossoverach. Czy ofiarą będą lubiane modele japońskiego producenta?
BMW X1 | Ceny w Polsce | Debiut najmniejszego silnika

Mitsubishi już od dłuższego czasu zmienia swój wizerunek. W najbliższej przyszłości marka jeszcze bardziej zamierza skupić się na crossoverach i SUV-ach średniej wielkości. Największą nadchodzącą premierą Mitsubishi ma być stylizowany na coupe crossover, który w ofercie Japończyków zajmie miejsce pomiędzy modelami ASX i Outlander. Przewidywana data debiutu nowego auta to rok 2017. Na 2019 r. szykowane jest nowe wcielenie ASX-a/Outlandera Sport.

Używane Mitsubishi Lancer - sprawdź ogłoszenia

O nowej strategii na przykładzie amerykańskiego rynku wypowiedział się CEO Mitsubishi, Osamu Masuko:

Jesteśmy bardzo mocni w segmencie SUV-ów i samochodów z napędem na cztery koła. I właśnie na tych modelach zamierzamy się skupić i zrobić z nich rdzeń naszej działalności na amerykańskim rynku. Zmieniamy kierunek. Od teraz zamierzamy inwestować tylko w te segmenty, w których mamy mocną pozycję.

Co to oznacza? Prawdopodobnie za parę lat będziemy musieli pożegnać się z Lancerem. Mitsubishi nie znalazło dotąd partnera, który chciałby współpracować z Japończykami przy produkcji nowej generacji kompaktu, a samodzielnie marka nie zamierza inwestować w samochód, który nie przynosi tak dużych zysków jak crossovery. Osamu Masuko potwierdził bardzo smutne plotki, że firma poważnie rozważa postawienie krzyżyka również na Mitsubishi Pajero. Duża terenówka jest po prostu... za duża, za dużo pali i nie wpisuje się w nową wizję Mitsubishi. Inny samochód, dla którego Japończycy nie przewidują "bezpośredniego następcy", to mały elektryk i-MiEV.

ZOBACZ TAKŻE:

Mitsubishi Pajero Sport | Nadjeżdża nowa generacja

Mitsubishi Pajero Sport | Nadjeżdża nowa generacja

Więcej o:
Komentarze (26)
Mitsubishi pożegna się z Lancerem i Pajero?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • maserakk

    Oceniono 33 razy 31

    Idąc dalej tą drogą Mitsubishi pożegna się samo ze sobą. W sumie pracuje ciężko na efekt końcowy. Firma głosem swojego dyrektora inwestuje w SUV-y i samochody z napędem na cztery koła, a jednocześnie rezygnuje (w czasach dominacji marki) z legendarnego Pajero...

  • artur_benek

    Oceniono 22 razy 22

    Wystarczy do Lancera dołączyć kombi i przy takiej cenie mamy hit sprzedaży. No jeszcze parę drobnych zmian w nadwoziu i technologii. Decyzja bez sensu.

  • Gość: Xyz

    Oceniono 22 razy 20

    Lacner to świetne i bezawaryjne auto. A wystarczyło tylko pomyśleć co sprawia że nie idzie - grubszy lakier i mniej plastikowe wnętrze.

  • Gość: szej

    Oceniono 33 razy 15

    Oto gama modelowa Mitsubishi
    Space Star - małe azjatyckie jajko (i pomyśleć, że kiedyś mieli legendarnego Colta)
    Lancer i ASX - modele zaprojektowane 10 lat temu wg oczekiwań klientów sprzed 20 lat
    Outlander - mutant, który dopiero po kolejnych liftingach zaczyna przypominać samochód (do momentu, w którym popatrzymy na niego z boku - małe kółka jak w zabawce). Najnowsza wersja ma na sobie ze 150 kg chromu
    Pajero - jedyny dobry samochód w gamie.
    No cóż, pożegnaliśmy wcześniej EVO, Colta, Sigmę, Galanta, Carismę, 3000 GT, Eclipse.
    Bez żalu więc mówię "nara" gołemu Lancerowi i topornemu ASX.

  • polsilver99

    Oceniono 17 razy 11

    Mitsubishi pożegan sie ze wszystkim,pozostanie tylko Colt.w Niemczech masowo znikają Autohausy Mitsubishi.Nie ma Carismy,Galanta,Sigmy teraz czas na Pajero i Lancera to koniec tej marki w Europie

  • antoniferdynand

    Oceniono 15 razy 7

    Na SUVy i crossovery moda minie równie szybko jak na miniwany (mikrowany) - triumfujące w połowie lat 90-tych. Zostaną oczywiście ale raczej jako nisza czy uzupełnienie oferty niż dominujący trend. Tak jak miniwany (rzekomo wygodniejsze i praktyczniejsze dla rodziny) nie okazały się trwałym - dominującym trendem (większość osób jeździ samochodem samodzielnie, względnie w 2 osoby) tak też będzie z SUVami i crossoverami - rzekomo o uterenowionej charakterystyce a realnie bez racjonalnego uzasadnienia dla większości użytkowników. Nie są bardziej wygodne, praktyczne, więcej palą, są duże z zewnątrz i ciasne w środku, mają mały bagażnik, a środek ciężkości i pozycja za kierownica jak w nowoczesnym traktorze.

  • Gość: burr

    Oceniono 9 razy 7

    Dobrze wiedzieć, że w końcu przypomnieli sobie, że dalej produkują te modele.

  • Gość: krakus

    Oceniono 8 razy 0

    Dla ludzi jeżdżącymi SUVami - co was skłania do takiego właśnie samochodu?

  • drkoby

    Oceniono 4 razy 0

    Mitsubishi jest prawie skonczone. Powinni miec na rynku 5 globalnych modeli: Lancer, Galant, ASX, Outlander i Pajero. Bez pelnej gamy modelowej nie wytrzyma konkurencji z innymi japonskimi markami. Juz w tej chwili jest najgorzej oceniana japonska marka w USA.
    Nawet ich nazwy so do dupy. Pajero znaczy po hiszpansku onanista, wiec musieli nazwac go Montero, co przy globalizacji jest strzalem w kolano.
    Baby uwielbiaja duze SUV-y ale nie z tak *ujowa nazwa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX