Seat Leon Style 1.4 TSI | Test długodystansowy cz. I | Niemieckie geny, hiszpański temperament

Leon jest modelem, który zyskał ogromną sympatię wśród klientów. Tym samym stał się bestsellerem hiszpańskiej marki. Przez najbliższe miesiące przekonamy się, jak niemiecka precyzja i hiszpański temperament sprawują się na drodze
Seat Ibiza FL | Ceny w Polsce | Pełna gamaSeat Ibiza FL | Ceny w Polsce | Pełna gama

Samochód: Seat Leon 1.4 TSI
Aktualny przebieg: 10 km
Problemy: brak
Powód testu: Sprawdzamy alternatywę dla Volkswagena Golfa

Rynek kompaktów jest bardzo duży. Każdy producent, który chce liczyć się w walce o europejskiego klienta, musi mieć taki model w ofercie. Niekwestionowanym królem segmentu jest Volkswagen Golf. Podczas testu sprawdzimy, jak na jego tle wypada młodszy brat - Leon.

Seat Leon to najbardziej sportowy model w gamie hiszpańskiego producenta. Oprócz wspomnianego Golfa, jego głównymi konkurentami są Opel Astra, Ford Focus czy Peugeot 308. Auto zbudowano na modułowej platformie, na której bazują pozostałe kompakty niemieckiego koncernu: Volkswagen Golf, Audi A3 i Skoda Octavia.

Pierwszy kontakt z Leonem wypadł bardzo pozytywnie. Zdecydowane, ostre linie nadwozia i wyraźne przetłoczenia nadają autu charakteru. Widać wyraźnie, że styliści pracowali nad tym, by ich produkt wyróżniał się na tle konkurencji. I tak też jest. Obecna generacja Leona wygląda zadziornie i męsko. Nie ma sensu odnosić się do poprzedników, bo obecny Leon to całkowicie nowa konstrukcja.

Seat Leon

Testowy egzemplarz wyposażony jest w silnik 1.4 o mocy 125 KM osiąganej przy 5000 obr./min. i momencie obrotowym wynoszącym 200 Nm (1400-4000 obr./min.). W połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (DSG niedostępne z tym silnikiem) pozwala osiągnąć pierwszą setkę po upływie 9,1 s i prędkość maksymalną wynosząca 203 km/h.

Na polskim rynku Seat Leon występuje w czterech wersjach wyposażenia: Entry, Reference, Style i FR. Za najtańszego Leona (1.2 TSI, 86KM, 5d) trzeba zapłacić 55 600 zł, natomiast za najtańszego diesla (1.6 TDI, 90KM, 5d) równe 65 tys. zł. Nasz egzemplarz to wersja Style, której cennik otwiera kwota nieco ponad 75 tys. W standardzie otrzymujemy siedem poduszek powietrznych, automatyczny hamulec antykolizyjny (MCB), system wspomagający ruszanie na wzniesieniu, system multimedialny z 5-calowym kolorowym wyświetlaczem i przednie reflektory całkowicie wykonane w technologii LED. Testowy Leon otrzymał dodatkowo m.in 17-calowe aluminiowe felgi, elektryczne szyby i lusterka, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, czujnik deszczu i aktywny tempomat. Tak skonfigurowane auto zostało wycenione na 98 193 zł.

>> Jakiego Seata Leona można kupić za 30 tys. zł? Sprawdź ogłoszenia

Wkrótce podzielimy się naszymi pierwszymi wrażeniami z użytkowania kompaktowego Seata.

Seat Leon 1.4 TSI 125 KM Style | Kompendium

Nadwozie hatchback, 5d
Silnik
Benzynowy, R4, turbo, 1395 cm3
Moc 125 KM przy 5000 obr./min
Moment obr. 200 Nm przy 1400-4000 obr./min
Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa
Napęd na przednie koła
Wymiary 4369 x 1802 x 1445 mm
Rozstaw osi 2647 mm
Poj. bagażnika 380 l
0-100 km/h 9,1 s
Śr. zużycie paliwa*
5,2 l/100 km
Prędkość maks. 203 km/h
Cena
98 193 zł

*dane producenta

ZOBACZ TAKŻE:

SEAT 20V20 | HISZPAŃSKI SUV

Seat 20V20

Zdjęcie MIO SPIRIT 6970 Europa Zdjęcie RIDER MM Europa Zdjęcie Prestigio 5055 Polska
MIO SPIRIT 6970 Europa RIDER MM Europa Prestigio 5055 Polska
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (8)
Seat Leon Style 1.4 TSI | Test długodystansowy cz. I | Niemieckie geny, hiszpański temperament
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gość

    Oceniono 1 raz 1

    cena tak wyposażonego samochodu to 75 tys, "Redaktorku" nie wprowadzaj ludzi w błąd.

  • 4slash

    Oceniono 2 razy 2

    Skonfigurowałem takiego samego na stronie Seata i wyszedł mi 16 000 zł taniej tj. ponad 82 000 zł. Realnie do kupienia za 75 000 zł albo taniej.

  • fakej

    Oceniono 11 razy 9

    100 tysi za 125-konnego kompakta? To ze znaczkiem Bentleya czy paliwem w cenie na 5 lat?

  • bishopandroid

    Oceniono 8 razy 6

    prawie 100k za 1.4 silnik ? czy oni na głowę upadli ? kiedyś podstawowe wersje kompaktów chodziły po 55-65 k. Za stówe można było zanabyć coś z mocą pozwalającą pojeździć ..... co się dzieje w tym kraju ?

  • Gość: eraserhead

    Oceniono 13 razy 1

    sprawdź materiały wykończeniowe w nowej Astrze, ilość miejsca z tyłu i bagażnik..wypowiadasz się a nie widziałeś samochodu. Leon jest bardzo fajnym i dobrze wykonanym autem a przede wszystkim wyróżnia się na tle innych aut

  • Gość: tgt

    Oceniono 9 razy 3

    Panie Dek Volkswagen dobrze płaci, czy takich klakierów ma za grosze? Niemiecka precyzja. Ha ha ha. To już przeszłość, a i nie wiem czym się wyróżnia na tle konkurencji, bo nowa Astra wygląda wyraźnie lepiej.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX