Seat Leon Style 1.4 TSI | Test długodystansowy cz. I | Niemieckie geny, hiszpański temperament

Leon jest modelem, który zyskał ogromną sympatię wśród klientów. Tym samym stał się bestsellerem hiszpańskiej marki. Przez najbliższe miesiące przekonamy się, jak niemiecka precyzja i hiszpański temperament sprawują się na drodze

Seat Ibiza FL | Ceny w Polsce | Pełna gama

Samochód: Seat Leon 1.4 TSI Aktualny przebieg: 10 km Problemy: brak Powód testu: Sprawdzamy alternatywę dla Volkswagena Golfa

Rynek kompaktów jest bardzo duży. Każdy producent, który chce liczyć się w walce o europejskiego klienta, musi mieć taki model w ofercie. Niekwestionowanym królem segmentu jest Volkswagen Golf. Podczas testu sprawdzimy, jak na jego tle wypada młodszy brat - Leon.

Seat Leon to najbardziej sportowy model w gamie hiszpańskiego producenta. Oprócz wspomnianego Golfa, jego głównymi konkurentami są Opel Astra, Ford Focus czy Peugeot 308. Auto zbudowano na modułowej platformie, na której bazują pozostałe kompakty niemieckiego koncernu: Volkswagen Golf, Audi A3 i Skoda Octavia.

Pierwszy kontakt z Leonem wypadł bardzo pozytywnie. Zdecydowane, ostre linie nadwozia i wyraźne przetłoczenia nadają autu charakteru. Widać wyraźnie, że styliści pracowali nad tym, by ich produkt wyróżniał się na tle konkurencji. I tak też jest. Obecna generacja Leona wygląda zadziornie i męsko. Nie ma sensu odnosić się do poprzedników, bo obecny Leon to całkowicie nowa konstrukcja.

Seat LeonSeat Leon Fot. Michał Dek

Testowy egzemplarz wyposażony jest w silnik 1.4 o mocy 125 KM osiąganej przy 5000 obr./min. i momencie obrotowym wynoszącym 200 Nm (1400-4000 obr./min.). W połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (DSG niedostępne z tym silnikiem) pozwala osiągnąć pierwszą setkę po upływie 9,1 s i prędkość maksymalną wynosząca 203 km/h.

Na polskim rynku Seat Leon występuje w czterech wersjach wyposażenia: Entry, Reference, Style i FR. Za najtańszego Leona (1.2 TSI, 86KM, 5d) trzeba zapłacić 55 600 zł, natomiast za najtańszego diesla (1.6 TDI, 90KM, 5d) równe 65 tys. zł. Nasz egzemplarz to wersja Style, której cennik otwiera kwota nieco ponad 75 tys. W standardzie otrzymujemy siedem poduszek powietrznych, automatyczny hamulec antykolizyjny (MCB), system wspomagający ruszanie na wzniesieniu, system multimedialny z 5-calowym kolorowym wyświetlaczem i przednie reflektory całkowicie wykonane w technologii LED. Testowy Leon otrzymał dodatkowo m.in 17-calowe aluminiowe felgi, elektryczne szyby i lusterka, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, czujnik deszczu i aktywny tempomat. Tak skonfigurowane auto zostało wycenione na 98 193 zł.

>> Jakiego Seata Leona można kupić za 30 tys. zł? Sprawdź ogłoszenia

Wkrótce podzielimy się naszymi pierwszymi wrażeniami z użytkowania kompaktowego Seata.

Seat Leon 1.4 TSI 125 KM Style | Kompendium

*dane producenta

ZOBACZ TAKŻE:

SEAT 20V20 | HISZPAŃSKI SUV

SEAT 20V20SEAT 20V20 fot. SEAT

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA