Audi R18 | Superhybryda na podbój Le Mans 2016

Podczas uroczystego zakończenia sezonu 2015 Audi zaprezentowało nowe wcielenie swojej wyścigowej hybrydy R18. Ambitnym celem Audi R18 jest zwycięstwo w Le Mans 2016
24h Le Mans | Najszybsza doba w życiu 24h Le Mans | Najszybsza doba w życiu

Pierwsze skrzypce podczas uroczystego zakończenia tegorocznych torowych zmagań grało nowe Audi R18 E-Tron Quattro. Jak podkreśla Audi, wyścigówka typu LMP1 została radykalnie przekonstruowana. Inżynierowie dopracowali aerodynamikę, jeszcze bardziej odchudzili konstrukcję, skupili się na przebudowaniu systemu hybrydowego (litowo-jonowe akumulatory), a także zoptymalizowali silnik TDI (to wciąż 4-litrowa "V-szóstka") pod względem wydajności. Audi R18 będzie startować w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych FIA WEC. Jednak najważniejszą imprezą sezonu będzie oczywiście 24-godzinny wyścig Le Mans. Kiedy zobaczymy superhybrydę Audi na torze? Pierwsza runda długodystansowych mistrzostw to Silverstone 17 kwietnia. Do Wielkiej Brytanii zostaną posłane dwa Audi.

Audi R8 już od...

Premierę Audi R18 na sezon 2016 szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich skomentował w następujący sposób:

Przedstawiając nowe Audi R18 dajemy wyraźny sygnał: w sportach motorowych Audi nie zdejmuje nogi z pedału gazu. Z pełną świadomością w Le Mans stawiamy na jednostkę TDI, ponieważ to najbardziej wydajne rozwiązanie techniczne jeśli chodzi o napęd samochodowy.

Czy Audi uda się w 2016 roku odzyskać koronę, którą w tegorocznym 24-godzinnym Le Mans zabrała im ekipa Porsche (Earl Bamber, Nick Randy oraz Nico Hulkenberg)? Wiemy, że obie marki Volkswagena zdecydowały się w tym sezonie wystawić w Le Mans nie 3, a tylko 2 samochody. Wszystko przez cięcie kosztów.

Audi R18 2016fot. Audi | Audi RS 5 DTM

Przy okazji premiery nowego R18 Audi przypomniało także o swoich trzech pozostałych wyścigowych modelach. W serii DTM barw Audi będą bronić ci sami kierowcy co w 2015 r. Audi ma nadzieję, że i tym razem uda się zdominować stawkę. Przypomnijmy, na 18 wyścigów Audi RS 5 DTM aż 10 razy przejeżdżało linię mety jako pierwsze.

Gotowe jest także Audi R8 LMS. Początkowo Niemcy planowali wyprodukowanie tylko 45 egzemplarzy, ale popyt jest tak duży, że ekipa z Ingolstadt już przymierza się do zwiększenia produkcji. Ostatnia wyścigówka, którą pochwalili się Niemcy, to Audi TT. W pucharze Audi Sport TT Cup na sezon 2016 jest tylko 20 miejsc. Zgłosiło się 125 kierowców...

- Jesteśmy niezwykle dumni z tego, że w sezonie 2016 marka Audi po raz kolejny tak mocno angażuje się w sporty motorowe. Nasze oczekiwania związane z występami nowego Audi R18 w Le Mans i w WEC są bardzo duże. W serii DTM najsilniejsze auto mieliśmy już w sezonie 2015. Na tej podstawie chcemy budować dalsze sukcesy. Podkreślić też należy, że duży popyt na nowe Audi R8 LMS cieszy nas tak samo jak ogromne zainteresowanie młodych talentów pucharową serią Audi Sport TT Cup - dodał dr Wolfgang Ullrich.

Zobacz także:

Audi i Le Mans | Dominatorzy XXI wieku

Audi R18 e-tron quattro 2014

Więcej o: