Porsche 911 Turbo i Turbo S | Porsche konsekwentnie odświeża 911-stkę

Porsche 911 Carrerę po faceliftingu zobaczyliśmy we Frankfurcie. Później przyszedł czas na Carrerę 4 i Targę 4. Teraz Porsche zaprezentowało nowe wcielenie 911 Turbo i 911 Turbo S
Porsche Mission E TPorsche Mission E | Superelektryk

Porsche 911 ma swój niepowtarzalny, klasyczny styl i Niemcy nie zamierzają go zmieniać. Właśnie dlatego podczas wrześniowej prezentacji nowej 911-ki nikt nie spodziewał się rewolucji. Tej również próżno szukać we właśnie zaprezentowanych 911 Turbo i Turbo S. Co zmieniło się w wyglądzie wersji Turbo? Ot, lekka kosmetyka, czyli delikatnie przeprojektowane wloty powietrza z przodu, nowe LED-owe światła do jazdy w dzień, nowe klamki, przemodelowane tylne reflektory i nowa osłona silnika z tyłu z pionowymi, a nie jak dotychczas poziomymi, listewkami.

Używane Porsche 911 - ogłoszenia

We wnętrzu także nie zdecydowano się na większe zmiany. W oczy rzuca się nowa sportowa kierownica z pokrętłem do wybierania trybu jazdy (Normal, Sport, Sport Plus i ustawiony przez kierowcę Individual). Przypominamy, że wraz z liftingiem na pokład 911-stek trafił Porsche Communication Management System z siedmiocalowym ekranem dotykowym (ma obsługiwać gesty), aplikacją Apple CarPlay, znacznie ulepszoną nawigacją z monitorowaniem korków i natężenia ruchu oraz integracją z usługami Google Earth oraz Google Streetview.

Inne nowoczesne systemy, na które mogą liczyć klienci Porsche, to m.in. system wspomagający zmianę pasa (ostrzega, gdy na pasie znajduje się inny samochód, którego nie zauważymy), system automatycznego hamowania po kolizji czy system Adaptive Cruise Control, dostosowujący prędkość auta tak, żeby zachować bezpieczną odległość od samochodu z przodu.

Porsche 911 Turbo i Turbo Sfot. Porsche

Obie wersje napędza 3,8-litrowy sześciocylindrowy silnik, któremu zafundowano lekką kurację sterydową. Zastrzyk mocy to 20 KM. I tak w 911 Turbo kierowca ma pod pedałem gazu 540 KM, a w Turbo S aż 580 KM. Większa moc poprawiła oczywiście osiągi Porsche. W 911 Turbo pierwsza "setka" to kwestia 3 sekund, a auto rozpędzi się do 320 km/h. W Porsche Turbo S to odpowiednio 2,9 sekundy i 330 km/h.

Będąc przy osiągach, trzeba wspomnieć o specjalnym przycisku PSM Sport Mode, po wciśnięciu którego system Porsche Stability Managment, pomagający stabilizować tor jazdy w niebezpiecznych sytuacjach drogowych, trochę poluzuje swoją kontrolę nad autem. Mimo wzmocnienia silnika i podkręcenia osiągów, Porsche zapewnia, że udało mu się obniżyć apetyt 911 Turbo i Turbo S na paliwo. I to zauważalnie - o 0,6 l na 100 km. Osiągnięto to dzięki nowemu oprogramowaniu silnika i skrzyni biegów.

Wiemy, że nowe 911 Turbo i Turbo S do sprzedaży w Niemczech wejdą już w styczniu 2016 r. Ceny mają startować z pułapu 174 669 euro, czyli około 744 tys. zł.

ZOBACZ TAKŻE:

PORSCHE 911 CARRERA | NOWY SILNIK I KOSMETYKA

Porsche 911 Carrera 2016

Więcej o: