Renault Megane | Nowe zdjęcia i gama silnikowa

Debiutował dwa miesiące temu na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Nowe zdjęcia pozwalają dokładniej przyjrzeć się francuskiemu konkurentowi Volkswagena Golfa

Renault Talisman | Ceny w Polsce | Dobrze wyposażony

Na premierę nowego kompaktu od Renault czekaliśmy aż siedem lat. Dotychczasowa, trzecia generacja Megane zdążyła się już zestarzeć - była na rynku od 2008 roku. Francuzi właśnie podzielili się nowymi zdjęciami auta, które będzie stawiać czoła takim gigantom jak Volkswagen Golf, Toyota Auris czy Ford Focus.

>> Używane Renault Megane - ogłoszenia

Czwarta "Meganka" została zaprojektowana według nowego języka stylistycznego marki. Nie da się ukryć, że inspiracją był większy Talisman, który zastąpi Lagunę. Przody obu aut są niemal identyczne. Kolejną wspólną cechą są szerokie lampy tylne.

Poza dynamiczniejszą stylizacją, nowe Renualt Megane jest również bardziej przysadziste. W porównaniu z trzecią generacją modelu, auto jest o 25 mm niższe. Ma także szerszy rozstaw kół (przednich o 47 mm, tylnych o 39 mm). Na nową sylwetkę składają się także krótsze zwisy oraz dłuższy o 28 mm rozstaw osi.

Zobacz wideo

Już od debiutu rynkowego nowe Megane będzie dostępne w usportowionej wersji GT, wyróżniającej się m.in. przestylizowanym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza, grillem o fakturze plastra miodu, 18-calowymi obręczami kół od Renault Sport, dyfuzorem i dwiema końcówkami wydechu. Ponadto w tej odmianie nadwozie może być pokryte lakierem "Iron Blue", z którym kontrastują srebrne detale.

Samochód wjedzie do polskich salonów w marcu 2016 r. Pod maskę trafią silniki: - Benzynowe: Sce 115 (115 KM, 156 Nm, tylko 5-stopniowa skrzynia manualna), TCe 100 (100 KM, 175 Nm, tylko 6-stopniowa skrzynia manualna), TCe 130 (130 KM, 205 Nm, 6-stopniowa skrzynia manualna lub 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat) i TCe 205 (205 KM, 280 Nm, 7-biegowy automat) zarezerwowany dla Megane GT. - Diesle: dCi 90 (90 KM, 220 Nm, 6-stopniowa skrzynia manualna), dCi 110 (110 KM, 260 Nm, 6-stopniowa skrzynia manualna lub automat EDC o tej samej liczbie przełożeń), dCi 130 (130 KM, 320 Nm, 6-stopniowa skrzynia manualna) oraz zarezerwowany dla Megane GT dCi 165 (165 KM, 380 Nm, 6-biegowy automat).

Na początku 2017 r. do oferty dołączy napęd hybrydowy Hybrid Assist, który połączy diesla dCi 110 z motorem elektrycznym. Renault obiecuje, że zużycie paliwa przy tego rodzaju napędzie wyniesie średnio 2,9 l oleju napędowego na 100 km.

ZOBACZ TAKŻE:

HONDA CIVIC TYPE-R VS RENAULT MEGANE R.S. TROPHY

Honda Civic Type R vs. Renault Megane R.S. TrophyHonda Civic Type R vs. Renault Megane R.S. Trophy Fot. Michał Dek

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA