Renault Megane | Nowe zdjęcia i gama silnikowa

Debiutował dwa miesiące temu na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Nowe zdjęcia pozwalają dokładniej przyjrzeć się francuskiemu konkurentowi Volkswagena Golfa
Renault Talisman | Ceny w Polsce | Dobrze wyposażonyRenault Talisman | Ceny w Polsce | Dobrze wyposażony

Na premierę nowego kompaktu od Renault czekaliśmy aż siedem lat. Dotychczasowa, trzecia generacja Megane zdążyła się już zestarzeć - była na rynku od 2008 roku. Francuzi właśnie podzielili się nowymi zdjęciami auta, które będzie stawiać czoła takim gigantom jak Volkswagen Golf, Toyota Auris czy Ford Focus.

>> Używane Renault Megane - ogłoszenia

Czwarta "Meganka" została zaprojektowana według nowego języka stylistycznego marki. Nie da się ukryć, że inspiracją był większy Talisman, który zastąpi Lagunę. Przody obu aut są niemal identyczne. Kolejną wspólną cechą są szerokie lampy tylne.

Poza dynamiczniejszą stylizacją, nowe Renualt Megane jest również bardziej przysadziste. W porównaniu z trzecią generacją modelu, auto jest o 25 mm niższe. Ma także szerszy rozstaw kół (przednich o 47 mm, tylnych o 39 mm). Na nową sylwetkę składają się także krótsze zwisy oraz dłuższy o 28 mm rozstaw osi.

Już od debiutu rynkowego nowe Megane będzie dostępne w usportowionej wersji GT, wyróżniającej się m.in. przestylizowanym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza, grillem o fakturze plastra miodu, 18-calowymi obręczami kół od Renault Sport, dyfuzorem i dwiema końcówkami wydechu. Ponadto w tej odmianie nadwozie może być pokryte lakierem "Iron Blue", z którym kontrastują srebrne detale.

Samochód wjedzie do polskich salonów w marcu 2016 r. Pod maskę trafią silniki:
- Benzynowe: Sce 115 (115 KM, 156 Nm, tylko 5-stopniowa skrzynia manualna), TCe 100 (100 KM, 175 Nm, tylko 6-stopniowa skrzynia manualna), TCe 130 (130 KM, 205 Nm, 6-stopniowa skrzynia manualna lub 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat) i TCe 205 (205 KM, 280 Nm, 7-biegowy automat) zarezerwowany dla Megane GT.
- Diesle: dCi 90 (90 KM, 220 Nm, 6-stopniowa skrzynia manualna), dCi 110 (110 KM, 260 Nm, 6-stopniowa skrzynia manualna lub automat EDC o tej samej liczbie przełożeń), dCi 130 (130 KM, 320 Nm, 6-stopniowa skrzynia manualna) oraz zarezerwowany dla Megane GT dCi 165 (165 KM, 380 Nm, 6-biegowy automat).

Na początku 2017 r. do oferty dołączy napęd hybrydowy Hybrid Assist, który połączy diesla dCi 110 z motorem elektrycznym. Renault obiecuje, że zużycie paliwa przy tego rodzaju napędzie wyniesie średnio 2,9 l oleju napędowego na 100 km.

ZOBACZ TAKŻE:

HONDA CIVIC TYPE-R VS RENAULT MEGANE R.S. TROPHY

Honda Civic Type R vs. Renault Megane R.S. Trophy

Zdjęcie SMARTGPS SG720 Polska Zdjęcie VORDON 5'' Europa Zdjęcie Yanosik DVR Global
SMARTGPS SG720 Polska VORDON 5'' Europa Yanosik DVR Global
Sprawdź ceny Porównaj ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (77)
Renault Megane | Nowe zdjęcia i gama silnikowa
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: sdrww

    Oceniono 61 razy 49

    Sce 115 (115 KM)
    - ha! wielki plus dla Francuzów za taki gest! Jak wiadomo to silnik 1.6 16V (SCE - spełniający Euro 6) - ten idealny pod LPG. Fajnie, fajnie

  • Gość: fa

    Oceniono 32 razy 22

    strachy na lachy! Zobaczymy jakie będą wyniki sprzedaży. Prawdziwym recenzentem jest ten co głosuje gotówką a nie klawiaturą

  • dj.80

    Oceniono 47 razy 19

    Zaraz odezwą się znafcy śmigający golfem trójką, którzy będą kpić z Renault.
    Mam megankę trójkę, 1,5 dCi. Bezawaryjny, komfortowy, dobrze wyposażony samochód. Silnik do normalnej jazdy w zupełności wystarcza, a jest naprawdę ekonomiczny. Inna sprawa, że zrobiłem nim prawie 130.000 (kupowałem, jak miał 17.000), a w dieselkach przygody zaczynają się przy ok. 200.000 km i wtedy przestaje być śmiesznie.

  • biolesnaprawda

    Oceniono 29 razy 11

    Nareszcie! Meganka wyrazista, a nie dziwaczna. Oby tak dalej, Reno! ;-)

  • eligiusz_podchrapek

    Oceniono 9 razy 9

    Redakcja moto.pl uwielbia w tytułach słowo "tarapaty"... co drugi producent jest w tarapatach, bo któryś inny coś wyprodukował... Wy jesteście w tarapatach... należycie do Agory, która aktualnie musi ciąć koszty, bo PiS wyłączy wszystkie zlecenia reklamowe, które macie w Wyborczej od administracji publicznej i/lub firm państwowych. Będzie się działo...

  • Gość: j

    Oceniono 11 razy 9

    Ciąg dalszy robienia idiotów z klientów i czytelników. Pojemności silników podać to nie łaska?

  • Gość: henryk

    Oceniono 6 razy 6

    dlaczego ublizacie wszystkim firmom,porównując wszystko co jezdzi do golfa ,passata lub co gorzej do skodzin.pseudoreklama szmelcu niemieckiego i czeskiego

  • Gość: Tomek

    Oceniono 7 razy 3

    Kupić nowy (w sensie dopiero wchodzący na rynek) francuski samochód to tak jak być betatesterem albi raczej alphatesterem windows :D

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX