Volvo XC90 R-Design | "Najbardziej sportowe XC90 w historii"

Volvo XC90 to jedna z najgłośniejszych premier w segmencie dużych SUV-ów. Szwedzki producent przygotował "sportową", agresywniej wyglądającą wersję R-Design, która właśnie debiutuje na rynku brytyjskim
Volvo XC90 Od 2020 nikt nie zginie w Volvo

Nowe XC90 jest jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów w Polsce. W październiku zarejestrowano 110 egzemplarzy modelu. Lepsze było tylko BMW - X5 zarejestrowano 113 razy. Pozostali konkurenci wypadli znacznie słabiej: Audi Q7 - 79; Mercedes ML (plus GLE) - 33. Nowy pakiet może pozytywnie wpłynąć na ten wynik.

Wszystkich, którzy spodziewają się oszałamiających osiągów, mnóstwa koni mechanicznych i ogłuszającego ryku z wydechu, musimy zmartwić. R-Desing to tylko poprawiony, bardziej agresywny wygląd - żadnych zmian pod maską. W Anglii sportowy pakiet stylistyczny można już zamawiać do wersji silnikowych: D5 Diesel (225 KM, 470 Nm), T6 Drive-E (320 KM, 400 Nm) i najmocniejszej, hybrydowej T8 Twin Engine (400 KM, 640 Nm). Na wyraźnie mocniejsze odmiany SUV-a trzeba poczekać do wersji Polestar, a ta, przynajmniej według plotek, znajduje się w planach Szwedów.

"Sportowe" XC90 bazuje na wersji wyposażenia Momentum (środkowa propozycja w cenniku), gdzie w standardzie znajdziemy m.in. światła drogowe Full LED, czujniki parkowania, skórzane i aluminiowe akcenty we wnętrzu oraz wielofunkcyjną kierownicę. Czego możemy spodziewać się po XC90 R-Desing?

Używane Volvo XC90 - sprawdź ogłoszenia

Jeszcze większych, 20-calowych felg, zintegrowanych relingów dachowych, srebrnych obudów lusterek, charakterystycznych dla R-Design dodatków (końcówki wydechu, przedni spojler, metalowe obramowania okien, nowa kratka wlotu powietrza). Za to we wnętrzu dodano: sportowe fotele, 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz zegarów, elektryczną regulację fotelów kierowcy i pasażera, regulację trybów jazdy Drive Mode, trójramienną kierownicę R-Design z łopatkami zmiany biegów, podświetlane nakładki progów, dźwignię zmiany biegów wykończoną skórą oraz sportowe pedały R-Design.

Volvo XC90 R-Design do sprzedaży wejdzie w Wielkiej Brytanii na początku przyszłego roku. Ceny za wersję z najsłabszym silnikiem startują od 49 785 funtów, czyli około 300 tysięcy złotych.

ZOBACZ TAKŻE:

VOLVO XC90 | PREZENTACJA MODELU

2015 Volvo XC90

Więcej o:
Komentarze (59)
Volvo XC90 R-Design | "Najbardziej sportowe XC90 w historii"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: bonzo

    Oceniono 68 razy 14

    Najladniejszy suv narynku. I do tego jakosc materialow najlepsza. Niemieckie strucle moga tylko zazdroscic.

  • edimerc

    Oceniono 40 razy 12

    Wytłumaczę dlaczego Volvo musi być lepsze. Właścicielami VW, Mercedesa, BMW i zdecydowanej większości pozostałych marek są tysiące akcjonariuszy - fundusze emerytalne, banki, rządy, jacyś pojedynczy ciułacze. Czyli tak naprawdę NIKT nie jest właścicielem. Zbiera się raz do roku rada nadzorcza i jedyne czego oczekuje od zarządu, to maksymalizacji zysków, rok do roku. Zarząd dziś jest , jutro może jeszcze też, ale za rok-dwa będą pracować już gdzie indziej. A ile premii dostaną, jaką odprawę, zależy tylko od zysku. Jak zmaksymalizować zysk? Tnąc koszty, nie przejmując się jakością, a tym bardziej renomą. Dlatego bajery i świecidełka, agresywna stylistyka, ale najtańsi dostawcy, materiały z recyklingu, oszczędności w konstrukcji, skrócone testy. Co ich obchodzi jaka będzie sytuacja firmy za 5, 10 a tym bardziej 20 lat? Ma być większy zysk w tym roku.
    A właścicielem Volvo (chyba tylko jeszcze tylko w JLR jest podobnie) jest jeden, konkretny człowiek. Włożył własne miliardy dolarów, myśli o tej inwestycji w perspektywie dzieła swojego życia, a pewnie także dzieci i wnuków. Może przeboleć, że w tym roku zarobi mniej, bo np. zderzaki w Volvo są tworzywa pierwotnego a nie ze śmieci. Ale za 10 a nawet 20 lat obecni nabywcy Volvo nadal będą kupować auta tej marki, bo będą wiedzieli że są trwałe i dobrej jakości. A jak będzie z innymi autami?

  • Gość: Rocco Sifredi

    Oceniono 16 razy 4

    w środku ciekawy, z zewnątrz ma urok karetki, rzecz gustu, ale po pierwsze - nie mówcie mi o jakości, sprawdcie stan skóry na fotelu kierowcy po 2-3 latach, a po drógie - właściwości jezdne taksówki, samochód nie skręca, podsterowność 9/10

  • onsork

    Oceniono 6 razy 2

    edimerc, napisal "dlaczego volvo musi byc lepsze", ja rozumiem ze kazdy polak zna sie na wszystkim najlepiej, ale dlaczego dochodzi do sytuacji ze ludzie wymyslaja bzdury i klamia, a potem na ich podstawie tworza rozprawke i sami udowadniaja sobie i innym ze maja racje...
    67,4% udzialow w BMW nalezy do jednej rodziny Quandt
    co teraz ? caly misterny plan w pi..u

  • Gość: Wiciowiec

    Oceniono 4 razy 2

    O renty, fotelów...? Czy aby na pewno Panie RedaktoŻe?

  • Gość: aws

    Oceniono 13 razy 1

    idealny dla księdza

  • Gość: hm

    Oceniono 25 razy 1

    a Mnie się jakoś nie podoba ....i nie mam niemieckiego strucla ...po prostu nie podoba i tyle a bmw się podoba

  • Gość: ola

    0

    w przypadku volvo xc90 nie tylko chodzi o rankingi bezpieczeństwa ale i o to nap że xc90 zostało wybrane kobiecym wozem roku, ja jako kobieta też bym je wybrała ;), zwłaszcza w wersji excellent

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX