Kia Cadenza | Pierwsze zdjęcia nowej limuzyny

Koreańczycy wyraźnie przymierzają się do agresywnego ataku na segment luksusowych samochodów. Po wydzieleniu z Hyundaia marki Genesis i zapowiedzi całej linii aut klasy premium Kia szykuje się do premiery swojego flagowego modelu
Kia Optima 2015  Kia Optima 2015 | Ceny w Polsce

Pierwsza Kia Cadenza została narysowana przez nowego stylistę marki Petera Schreyera, który zasłynął głównie pracą w Audi (w 2006 r. dostał prestiżową nagrodę za projekt Audi TT). Nowa Cadenza będzie podążać ścieżką wytyczoną w 2010 r. przez Niemca, ale będzie bardziej wyrazista. Limuzyna nabrała sportowego, nowocześniejszego charakteru i przyciąga wzrok agresywnymi liniami, charakterystycznymi LED-owymi światłami, dynamiczną sylwetką i grillem w kształcie "tygrysiego nosa" (na zdjęciach widzimy nową interpretację tego elementu). Na razie nie ujawniono zdjęć wnętrza, ale według zapewnień, na pokładzie nie zabraknie metalowych i drewnianych elementów, a Kia pragnie zaoferować klientom "najwyższy poziom luksusu".

Przypuszczenia co do jednostki napędowej potwierdza plakietka "3.3" z tyłu Cadenzy. Sercem nowej generacji limuzyny Kii będzie więc 3,3-litrowa "V-szóstka" TwinTurbo. Wciąż nie znamy jej mocy. Przy prezentacji pierwszych szkiców mówiono, że będzie to co najmniej 293 KM i 345 Nm. Teraz spekuluje się, że Koreańczycy zdecydują się na moc identyczną jak w bliźniaczym Genesisie G90, czyli nawet 370 KM. Silnik będzie współpracował z ośmiobiegowym automatem.

Używana Kia Ceed już od...

Bardzo możliwe, że w gamie silnikowej pojawi się także mniejszy i tańszy silnik - dwulitrowy, turbodoładowany czterocylindrowiec, który będzie pełnił rolę bazowej jednostki.

Kia Cadenza trafia przede wszystkim do Korei Południowej (jako K7), Stanów Zjednoczonych, Chin, Kanady, Brazylii i na Bliski Wschód. Czy nowa koreańska limuzyna miałaby szanse w starciu z niemiecką konkurencją w Europie? Wydaje się, że Kia nie zaryzykuje wejścia Cadenzy na Stary Kontynent i w europejskiej klasie premium postawi na Genesisa. Przypomnijmy, nowa marka po okrzepnięciu w Stanach i Chinach ma pojawić się również w naszej części świata.

ZOBACZ TAKŻE:

HYUNDAI GENESIS | DEMONSTRACJA MOŻLIWOŚCI

Hyundai Genesis

Zdjęcie VORDON 45 Europa Zdjęcie GoodYear ULTRA GRIP PERFORMANCE 2 225/55/R17 97H Zdjęcie Nankang Snow SL-6 225/65/R16 112/110T
VORDON 45 Europa GoodYear ULTRA GRIP PERFORM... Nankang Snow SL-6 225/65/R1...
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info

Więcej o:
Komentarze (11)
Kia Cadenza | Pierwsze zdjęcia nowej limuzyny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: m

    Oceniono 9 razy 9

    Flagowa Kia to chyba Quoris z silnikiem V8

  • antoniferdynand

    Oceniono 23 razy 7

    Daewoo Leganza 20 lat później???

  • sila

    Oceniono 5 razy 5

    Biere trzy!

  • mcguirre

    Oceniono 17 razy 5

    Biorąc pod uwagę rynkowy "sukces" marki genesis to sądzę, że drzwi salonów nie będą się zamykać :) Już widzę prezesów, gotowych zapłacić 300 tysięcy zł za... KIA. Prestiż pierwsza klasa.

  • Gość: Misio

    Oceniono 8 razy 4

    Jakoś mi to wnętrze BMW przypomina. O i znowu wielgachna wajcha biegów, jak w Talismanie. Przecież w automacie biegi się zmienia jak się odjeżdża i jak się dojeżdża, więc wajcha może być mała, bo przez zdecydowaną większość czasu się jej nie tyka (no dobra, ja czasami włączam tryb manualny gdy chcę pohamować silnikiem, by utrzymać niską prędkość na długich zjazdach).

  • Gość: mmm

    Oceniono 3 razy 1

    Ale po to te Januszowe światła ledowe (w miejscu przeciwmgielnych)? Nie można było zamontować bardziej spójnych?

  • Gość: Karol

    Oceniono 4 razy 0

    Po prostu wzięli na warsztat jeden z najpiękniejszych sedanów ostatnich lat jakim jest nowa Mazda 6 i .... dali swoje logo.

  • Gość: go

    Oceniono 2 razy -2

    już widzę jak to się sprzedaje na rynku wtórnym - wartość po 3 latach 30% nowego i oczekiwanie miesiącami na klienta bo przecież to nie będzie passat

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX